2 maanden poeder?

• joepchinees
    Advanced
    joepchinees op 14 octobre 2012 · 17:57
    Heb een hoop gerelateerde topics gelezen maar toch maar een nieuwe openen.. Plotseling zit ik zonder werk, maar dat hoeft helemaal niet zo vervelend te zijn aan het begin van de winter 😉

Wil vanaf halverwege januari graag minimaal 2 maanden de sneeuw in maar weet nog niet zo goed hoe ik het ga invullen. Wil zoveel mogelijk skien (in zoveel mogelijk poeder) maar vind het moeilijk om het in te vullen. Budget is max 3000 e..
    Auto is te regelen.

Hou wel van afwisseling. 2 maanden lang poedertrippen lijkt me te duur, dus zat eraan te denken om 2 a 3 locaties aan te doen. Of een slimme lokatie ergens in de alpen te regelen waar je meerdere poederregio's binnen handbereik hebt.

Alpen ligt denk ik dus voor de hand. Moet zeggen dat ik ook onder de indruk ben van de kleinschaligheid en het terrein van de Noorse kustregio.

Ideeen voor locaties en hoe ik dit aan zou kunnen pakken? Ervaringen?
    Mensen die mij (nog niet) kennen al concrete plannen voor komende winter?
  • Guy.
    Advanced
    Guy. op 14 octobre 2012 · 19:05
    Huur een crappy studiotje is Interlaken, zit je overal het meest dicht bij.
  • prefix
    Tourist
    prefix op 14 octobre 2012 · 21:24
    Je kan idd beter naar interlaken gaan of richting die kant op.
    als je richting Noorse kustregio gaat word het waarschijnlijk duurder kwa eten,alcohol, hotels?! etc
    The joy i get from skiing, thats worth dying for
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 14 octobre 2012 · 21:52
    Ik zou ff wachten..
    stel dat de winter mooi op gang komt en er valt een dikke pak sneeuw in de Franse Zuidalpen..
    dan zou ik richting Rogier van Rijn rijden.. bij hem je tentje opzetten en 2 maanden alle kleine en onbekendere gebieden (Pelvoux, Queyras, Isola, Valberg, Montgenvre, Pragelato, Prali etc... )daar aandoen in de buurt, met op de dagen dat het echt losgaat natuurlijk La Grave.... en op dagen dat het niet dump touren op de col du lauteret of in de Queyras..

Het leven is daar kleinschalig en een stuk rustiger dan het land van Schnapps, schnapps en nog een schnapps..
    Zwitserland heeft ook zulke stekjes, maar dan is je budget te klein ben ik bang..

Andere optie is de noordelijke piemonte (mt Rosa) en af en toe richting Wallis via de Simplonpas.
    May the powder be with you.
  • joepchinees
    Advanced
    joepchinees op 15 octobre 2012 · 01:41
    @ prefix/serdvc: thanks voor de tip!
    @ Morris: Zuidalpen is idd betaalbaar. Dus als ik het goed begrijp biedt een goede basis begin januari voldoende houvast? jammer dat de zuidalpen geen regionale skipas hebben (a la salzburger super ski card of tiroler snowcard), dat zou het een stuk betaalbaarder maken.

Ben benieuwd wat de andere budgetskiers in gedachten hebben..
  • Nicky
    Advanced
    Nicky op 15 octobre 2012 · 09:48
    @ JoepChinees: ieder nadeel heeft z'n voordeel 😉. Toch een heel lekker vooruitzicht! Volgens mij moet je met 3000 e best wel uit de voeten kunnen. Wat ik me kan herinneren van mijn 9-weekse trip paar seizoenen terug is dat ik ongeveer hetzelfde bedrag heb uitgegeven, maar van die 9 wkn ook nog 4 wkn les heb gegeven (en toen dus gratis onderdak en skipas had). Chur is trouwens ook een mooie centrale locatie. Zit ook een ok hostel.
  • sanno
    Tourist
    sanno op 15 octobre 2012 · 09:55
    schoonmaken van appartementen in Fra, heb je onderdak en toch ook tijd om ergens heen te rijden.
    Puur uit kosten oogpunt denk ik dat Zwitserland een moeilijk verhaal is.
    Toerisski
  • skiester
    Advanced
    skiester op 15 octobre 2012 · 10:01
    Chur is trouwens een hele goede plek om te zitten want je bent via liechtenstein ook zo in oostenrijk. Als je daar iets betaalbaars kunt vinden... maar bedenk wel dat ook de boodschappen duur zijn in CH.
    Als je alles onder controle hebt ga je niet hard genoeg!
  • Pazz457
    Expert
    Pazz457 op 15 octobre 2012 · 10:41
    Joep,
    Kijk ook eens voor de gein naar India, weliswaar ben je dan niet flexibel maar je hebt wel een enorme ervaring erbij! Ook zou je met jouw budget een redelijk eind moeten kunnen komen! 
    Toen ik ging was een retourtje Amsterdam Delhi +/- EUR 500. Binnenlandse vluchten (Delhi-Srinagar-Delhi) waren toen vanaf een eurotje of 40 met een low cost carier. Vlieg je met Kingfisher of soortgelijk ben je misschien EUR 80 kwijt.

Qua onderkomen was ik toen +/- EUR 25 p/dag kwijt aan halfpension (elke avond curry), goedkoper kan ook nog wel. Lifttickets koop je per keer dat je omhoog gaat en dat kost je misschien 10-15 EUR p/dag (op de dagen dat de lift werkt 😮) > neem daarom ook je vellen mee!
    Go to heaven, ski like hell!
  • ieism
    Tourist
    ieism op 15 octobre 2012 · 11:08
    Zwitserland is niet duur als je daar werkt. De Frank is t.o.v. de Euro te sterk om er als toerist te verblijven, maar als je in franken betaald wordt is het heel goed te doen momenteel.
    splitfest.nl
  • Polhovsky
    Expert
    Polhovsky op 15 octobre 2012 · 14:41

Joep,
    Kijk ook eens voor de gein naar India, weliswaar ben je dan niet flexibel maar je hebt wel een enorme ervaring erbij! Ook zou je met jouw budget een redelijk eind moeten kunnen komen! 
    Toen ik ging was een retourtje Amsterdam Delhi +/- EUR 500. Binnenlandse vluchten (Delhi-Srinagar-Delhi) waren toen vanaf een eurotje of 40 met een low cost carier. Vlieg je met Kingfisher of soortgelijk ben je misschien EUR 80 kwijt.

Qua onderkomen was ik toen +/- EUR 25 p/dag kwijt aan halfpension (elke avond curry), goedkoper kan ook nog wel. Lifttickets koop je per keer dat je omhoog gaat en dat kost je misschien 10-15 EUR p/dag (op de dagen dat de lift werkt 😮) > neem daarom ook je vellen mee!

Kijk serieus naar India zou ik zeggen. Je hebt nu een uitgelezen kans om het land te bezoeken en er te skien. Het is goedkoop en de kans op poeder is heel groot. Daarnaast hoef je de poeder ook niet met velen te delen en is het naar mijn mening een geweldige ervaring. Naar de Alpen kun je altijd nog...

Ik zit er zelf voor een maand vanaf 3 februari, laat maar weten als je die kant op komt!
  • powderskifun2
    Tourist
    powderskifun2 op 15 octobre 2012 · 17:59
    Joep, ik en tim gaan dit seizoen een paar maanden poedertrippen(blijft een woord met dubbele associaties 😀) dus stuur anders ff n mailtje naar thijs (at) snowblog.nl!
  • joepchinees
    Advanced
    joepchinees op 15 octobre 2012 · 21:49
    Mooie tips! Chur is toegevoegd op de kandidatenlijst.
    @pascal: Lijkt me supermooi tussen de poederapen. Ik ken je verhalen.. Staat op de ljist voor de wereldpoedertrip. Maar ik denk dat ik dit seizoen op dit continent blijf..
    @powski: Tnx! Hoorde al wat van Tim
  • Yugooo2
    Tourist
    Yugooo2 op 15 octobre 2012 · 23:30
    Bludenz als utivalbasis?  De centrale ligging; Vorarlberg is binnen handbereik. De gebieden als Ostschweiz en Graubunden maar ook Tirol liggen om de hoek. Misschien goedkoper dan Chur.
  • Willem2k
    Advanced
    Willem2k op 30 octobre 2012 · 11:41
    Hey Joep, jij was vorig jaar... januari was het geloof ik toch ook mee dat weekend in sonnenkopf / schruns? Hoe staat het met de plannen? Het lijkt er op dat ik komende winter ook voor een langere periode weg kan (een maand lijkt het nu op) misschien dat we iets kunnen combineren?

Mail me anders even op willem2k bij gmail.com
    Snowboarding without friends is not snowboarding.
  • TijmenDal
    Advanced
    TijmenDal op 31 octobre 2012 · 07:26

Zou je wat info kunnen geven over de airlines waar je mee gevlogen hebt?
    Snelle zoektoch nu kom ik op 580€ voor ticket naar Delhi (en terug) uit en 100€ retourtje Srinagar. Nog steeds cheap (vind ik), maar goedkoper is altijd beter.

Zit nu te denken of ik volgend jaar niet in februari in Japan wil zitten en in maart in Gulmarg. Seizoenen sluiten perfect op elkaar aan en dat is 2 maanden poeder gegarandeerd. Wel nog even sparen 😃
  • Pazz457
    Expert
    Pazz457 op 31 octobre 2012 · 10:22
    Hey Tijmen,

Ik ben toen eind januari heen gevolgen met Lufthansa (tussenstop in Munchen) en ik ben eind februari teruggevlogen (ook weer via Munchen). Retourtje was net geen 500 (499).
    Delhi-Srinagar-Delhi ben ik met SpiceJet gevlogen kosste toen ongeveer EUR 80 (voor sportuitrusting betaal je nog 25 extra geloof ik). Ik denk dat je met Air India of Jet Airways nog wel goedkoper kan. Check ook http://www.skyscanner.com

Je kan in Gulmarg makkelijk slaapplaats regelen; ik zat toen in hotel Alpine Ridge voor 25 p/nacht halfpension. Maar je kan veel goedkoper!  In Raja's place slaap je al voor EUR 5 of zo. (Raja is een ex-mujahedin nu hoteleigenaar en hasj-handelaar  8) ) 
    Voordeel van Alpine Ridge (of bijv. Pine Palace) is de 'Lounge' waar je veel mensen zult onmoeten. Regelmatig worden er hier ook feestjes gehouden.

Hou er wel rekening mee dat de gondel een oudje is en niet altijd werkt,  lift zou er zomaar een paar dagen uit kunnen liggen 😮 (neem je vellen daarom mee!)

Qua poeder was het goed maar niet het beste wat ik ooit geskied heb, qua ervaring is het met absoluut niets te vergelijken!

Ik zal kijken of ik nog wat plaatjes kan posten.

on topic:
    @ Joep, als je iets gevonden hebt laat het dan ff weten dan kom ik waarschijnlijk wel een paar dagen buurten!
    Go to heaven, ski like hell!
  • TijmenDal
    Advanced
    TijmenDal op 31 octobre 2012 · 18:20
    Ok, dank voor de info! Zeer behulpzaan. Wil volgend jaar een onvergetelijk seizoen landen en India mag wat mij betreft wel onderdeel daarvan zijn! 😃

Répondre

Vous devez être connecté afin de poster une réponse sur ce sujet. Connectez-vous ou créez un compte.

Passer à wepowder Pro

• Prévisions complètes sur 14 jours
  • Raideur de pente et exposition du terrain
  • Idées d'itinéraires freeride
wePowder Pro