Het kritisch poederfoto topic

• Niels
    Advanced
    Niels op 28 décembre 2012 · 22:13
    In dit topic voor iedereen de mogelijkheid zijn of haar poederfoto's te posten en daar onderbouwde, maar kritische feedback van collega wp-ers op te krijgen. Doel is van elkaar te leren en dus betere foto's te gaan schieten. Wie weet kan er tijdens het volgende FFF een amateur inzending meedingen voor de poeder foto van het jaar.

Om e.e.a. overzichtelijk te houden en gemakkelijk feedback te kunnen geven lijken een aantal regels handig, á la dutchphotozone.com:

- Post alleen foto's die je zelf gemaakt hebt
    - Maximaal 5 foto's per post
    - Alleen freeride foto's of foto's die iets met poeder te maken hebben
    - Alle foto's voorzien van een volgnummer
    - Zorg dat foto's een redelijk formaat hebben, het forum geeft ze kleiner weer, maar je kunt eenvoudig doorklikken. Qua breedte 1000px minimaal, 1200px max.
    - Vermeld altijd de volgende data:
    - Locatie en rijder
    - Diafragma
    - Sluitertijd
    - Iso waarde
    - Brandpuntsafstand
    - Datum
  • SneeuwHaas
    Advanced
    SneeuwHaas op 28 décembre 2012 · 22:23
    Leuk idee! Als tip, gebruik http://imgbox.com/ voor grote foto's. Minder belastend voor de wepowder server en laat grotere foto's toe (geloof ik). Edit: is maar een imagehost, foto wordt gewoon hier in volle glorie weergeven.
    Rex Monte - Amor Nix
  • Niels
    Advanced
    Niels op 28 décembre 2012 · 22:29
    En dan ook de aftrap:

San Bernardino - 05/12/2010
    Rider: Koen van der Veeken
    Camera: Canon Eos 20D
    Lens: 18-55mm/f3,5
    Brandpunt: 18mm
    Diafragma: 8,0
    Sluitertijd: 1/1250
    Iso: 800
  • Arjen
    Advanced
    Arjen op 28 décembre 2012 · 22:34
    @whitepowder En dan is de uitwerking voor dit topic meteen weg. Ik zou foto's gewoon hier uploaden.
    One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...
  • MickeydeHaas
    Advanced
    MickeydeHaas op 28 décembre 2012 · 22:40

Klosters - 28/12/2012
    Rider: Mickey de Haas
    Fotograaf: Bjorn Borgers
    Camera: Canon 5D Mark II
    Lens: EF 70-200mm f/2.8L USM
    Brandpunt: 200mm
    Diafragma: f / 4.5
    Sluitertijd: 1/400
    Iso: 200
    One step at a time.
  • Niels
    Advanced
    Niels op 28 décembre 2012 · 22:43
    Lekkere foto Mickey, er gebeurd wel iets. Ik vind persoonlijk het onderwerp wat centraal en ik mis wat tekening in het wit, alhoewel dat met het vlakke licht moeilijk is. Kleuren werken wel heel goed, benieuwd naar je lens en overige details.
  • Niels
    Advanced
    Niels op 28 décembre 2012 · 22:46
    @ Mickey of Arjen: waarom wordt mickey's upload groot weergegeven als ik doorklik en die van mij niet? Het formaat van mijn upload was 1200x800 px.

Tx!
  • SneeuwHaas
    Advanced
    SneeuwHaas op 28 décembre 2012 · 22:53
    @Niels,

Omdat jou foto gehost is door wepowder en die van Mickey door Facebook. De wepowder site resized de foto automatisch. FB laat de foto zoals die is. @arjen wederom een reden om een imagehost te gebruiken ipv gewoon hier te uploaden.
    Rex Monte - Amor Nix
  • Japser
    Beginner
    Japser op 29 décembre 2012 · 22:49
    Damuls 13-12-12 om 11.45
    Rijder Emil
    Fotograaf Jasper
    1/500 5.6 iso 100 op 60 mm (90mm op full frame) Nikon D7000 met 18-200 VR2

Maar dan nu de hamvraag wat vinden jullie mooier foto 1 of de crop hiervan foto 2 en waarom?

• JanG131
    Beginner
    JanG131 op 30 décembre 2012 · 01:44
    Ik zou zeggen, van dichter bij proberen nemen, en evenveel in je beeld krijgen als op foto 1 Jasper...
  • dirksy
    Advanced
    dirksy op 30 décembre 2012 · 07:46
    Hij heeft in ieder geval wel coole handschoenen aan.

Foto 1 en 2 scoren bij mij even hoog. Dat helpt je dus niet.
    THANK GOD SUMMER IS OVER!!!If it's too steep, you're too old!
  • ieism
    Tourist
    ieism op 30 décembre 2012 · 08:40
    Ooit in een ver verleden fotografie gestudeerd, leuk topic dit.

@ Mickey, hele mooie foto in moeilijk licht genomen. Die rode jas helpt wel vinden jullie niet?

@ japser: foto 1, maar dat is ook maar een mening.
    splitfest.nl
  • Niels
    Advanced
    Niels op 30 décembre 2012 · 17:28
    @ Japser: Ik vind de wijde uitsnede lekkerder, dat geeft meer diepte en je krijgt een idee van de context.
    Persoonlijk vind ik het verhaal van de foto een beetje karig. Voor en achter verspoord, nauwelijks verloop in het terrein en alhoewel het skiën er technisch goed uitziet (heb daar weinig verstand van) zitten er interessantere momenten in een lijn, denk ik.
    Ik probeer altijd te hanteren dat de foto er net zo goed uit moet zien als het beste moment van de dag/trip. Dat zijn er vaak maar heel weinig.

@ japser: foto 1, maar dat is ook maar een mening. ieism op 30 dec. 2012 08:40

Die mening is juist belangrijk als Japser iets wil leren 😉 Maar waarom foto 1?
  • skiester
    Advanced
    skiester op 30 décembre 2012 · 18:32
    Let wel: ik heb nul komma nul verstand van fotograferen, maar heb wel een smaak of ik iets mooi vind: Ik vind hem wel goed vanwege dat kleine zon momentje waar hij net in skiet in combi met de felle kleuren die er daardoor uitknallen. Zelf had ik de crop anders gedaan, zodat er nog wat zichtbaar was van die tak links, voor meer diepte.
    Als je alles onder controle hebt ga je niet hard genoeg!
  • Japser
    Beginner
    Japser op 1 janvier 2013 · 14:03
    Vindt inderdaad verhaal van foto iets minder vooral door de hoek / het kader waaronder foto genomen is daar mist iets. Overigens kan je al wel goed (hoek bovenlichaam) zien dat Emil best radicaal naar skiërs rechts gaat draaien om wat bomen te ontwijken wat weer extra spanning geeft.
    Dus een combi van verhaal/kader foto Bjorn met mijn licht/kleuren zou wat mij betreft een echte "winnaar" zijn en magazine waardig.
    Ben trouwens nog steeds wel super blij met dit shot van deze geweldige dag!
  • psd
    Tourist
    psd op 1 janvier 2013 · 14:34
    @jasper. Heb je niet nog een foto net iets later in het volle licht. Want dat is heel mooi op deze plaat.

Ik zou de de eerste iets minder crop'n nog net wat groen links overlaten en op de achtergrond wel de bomen.
    Wat contrast verhogen voor voller kleuren.
  • Japser
    Beginner
    Japser op 1 janvier 2013 · 20:02
    @psd nee de volgende en vorige plaat zijn allebei minder zowel qua licht als qua actie had al wel beetje zitten tweaken met kleuren maar heb nu ook contrast verhoogd cropje nu zoals jij en skiester aangaven is inderdaad beter thanks!
  • Japser
    Beginner
    Japser op 1 janvier 2013 · 20:09
    Ps je verliest trouwens behoorlijk in kleur, contrast etc door hier op site te plaatsen zie ik nu, no offense meant just saying 😉
  • jriph
    Tourist
    jriph op 1 janvier 2013 · 20:34

of zo..

beetje lomp x n paste maar gaat meer om de uitsnede.
    we demand rigidly defined areas of doubt and uncertainty !
  • SneeuwHaas
    Advanced
    SneeuwHaas op 1 janvier 2013 · 20:47
    Ps je verliest trouwens behoorlijk in kleur, contrast etc door hier op site te plaatsen zie ik nu, no offense meant just saying 😉 Japser op 1 jan. 2013 20:09

Kun je hem is naar een imagehost als imgbox uploaden? Will hem graag een keer in volle resolutie zien! 😃
    Rex Monte - Amor Nix
  • jriph
    Tourist
    jriph op 1 janvier 2013 · 20:49
    of vrij maf wat er gebeurd als je wat toevoegt en eens omdraait. is het ineens een heel ander beeld.

om maar te illustreren dat een beeld voor b.v. print heel anders kan zijn dan een mooie plaat voor aan de muur.
    we demand rigidly defined areas of doubt and uncertainty !
  • Japser
    Beginner
    Japser op 2 janvier 2013 · 12:32
    Ha echt leuk om te zien hoe iedereen daar weer een andere kijk op heeft!
    Thanks @ jriph goed idee om beeld te flippen en leuk om zo met logo te zien had ik echt niet aan gedacht
  • koen_djfistel
    Advanced
    koen_djfistel op 2 janvier 2013 · 13:04
    En dan ook de aftrap:

Iso: 800 Niels op 28 dec. 2012 22:29

kzie nix 😞
    sbs roelz
  • fanneige
    Tourist
    fanneige op 2 janvier 2013 · 13:56
    effe mijn mening

ik vind de highlight een beetje te sterk, misschien dat je nog die nog iets terug kan trekken (als je in raw geshoten hebt)
    in de eerste foto's die je plaatste stond je onderwerp erg centraal , wat meer uit het midden geeft wat meer dynamiek.
    ik interpreteer hier dat een skier van het donker het licht in skied, als je een milli seconde later was geweest dan had hij helemaal in het licht gestaan en was het denk ik in een
    keer ' strak ' geweest.

jou laatste upload geeft een wat beter beeld bij je vlakverdeling, daardoor is het al beter, ik vind het en nadeel dat ik dan zoveel schaduw zie en zo weinig van het licht, jriph laat de skier het beeld uitskien, geeft meer indruk spanning maar ook hier weer zie ik zo weinig licht en het gevoel van het licht inskien.

nu is het een beetje pielen, maar er is wat van te maken andere optie, skier boven in, geeft dynamiek,

ik heb nog wel op een wat lompe manier wat takjes weg gewerkt die storend werden omdat de boom uitgekaders is en getest wat het effect is als de dikke vette highlight wat lager wordt.
    het effect van het licht inskien wordt sterker, door de licht / schaduw / bomenlijn ontstaan er wat diagonalen die het beeld wat meer dynmiek geven. Het had beter kunnen zijn als die diagonalen meer de richting van de skier hadden kunnen ondersteunen.
    Knowledge is limited. Imagination encircles the world
  • ieism
    Tourist
    ieism op 2 janvier 2013 · 15:19
    En dan ook de aftrap:

kzie nix 😞 koen_djfistel op 2 jan. 2013 13:04

Hihi. Zie je 'm nu?...

Betekend dit dat ik de nieuwe Front-end Developer voor WP ben? 😃 😃
    splitfest.nl
  • SneeuwHaas
    Advanced
    SneeuwHaas op 2 janvier 2013 · 16:41
    Ik zie hem niet, verkeerde link gebruikt voor de foto. Geeft een permission error..
    Rex Monte - Amor Nix
  • ieism
    Tourist
    ieism op 2 janvier 2013 · 17:20
    Ik zie hem niet, verkeerde link gebruikt voor de foto. Geeft een permission error.. WhitePowder op 2 jan. 2013 16:41

Complete whiteout hierzo, ik zie 'm nu ook niet meer... 😃
    splitfest.nl
  • koen_djfistel
    Advanced
    koen_djfistel op 2 janvier 2013 · 17:20
    En dan ook de aftrap:

kzie nix 😞 koen_djfistel op 2 jan. 2013 13:04

Hihi. Zie je 'm nu?...

Betekend dit dat ik de nieuwe Front-end Developer voor WP ben? 😃 😃 ieism op 2 jan. 2013 15:19

ik zie nog steeds nix
    dus ieism ; wat betekenD dit ??? (betekent is trouwens met een t 😃 )
    sbs roelz
  • ieism
    Tourist
    ieism op 2 janvier 2013 · 18:02
    Ik denk dat het betekent dat we allebei vooralsnog niet aangenomen zijn. 😃
    splitfest.nl
  • koen_djfistel
    Advanced
    koen_djfistel op 2 janvier 2013 · 20:23
    Ik denk dat het betekent dat we allebei vooralsnog niet aangenomen zijn. 😃 ieism op 2 jan. 2013 18:02
    vooralsnog ; in pow we trust !!!
    sbs roelz

Répondre

Vous devez être connecté afin de poster une réponse sur ce sujet. Connectez-vous ou créez un compte.

Passer à wepowder Pro

• Prévisions complètes sur 14 jours
  • Raideur de pente et exposition du terrain
  • Idées d'itinéraires freeride
wePowder Pro