Lang genoeg snowboard?

• Eagl
    Beginner
    Eagl op 15 octobre 2013 · 22:55
    Mijn beginner-intermediate vriendin wil graag een betaalbaar board. Omdat ze vrij klein en licht is (1,64 m, 54 kg) heb ik een Burton Custom 135 cm op het oog. Volgens Burtons maattabel zou 't net kunnen, maar hebben jullie een idee of dit goed genoeg is? Poeder komt ze maar af en toe tegen (helaas).
    Powder is a dance, and the mountain always leads
  • wesselvanderdonk
    Beginner
    wesselvanderdonk op 15 octobre 2013 · 23:30
    135 da's wel een beetje klein volgens mij
  • wesselvanderdonk
    Beginner
    wesselvanderdonk op 15 octobre 2013 · 23:31
    Dan zou ik toch een ander meisje zoeken
  • wesselvanderdonk
    Beginner
    wesselvanderdonk op 15 octobre 2013 · 23:33
    Of als je per se bij deze blijven wilt zoek je iets rond de 145
  • JeffreyBuik
    Advanced
    JeffreyBuik op 15 octobre 2013 · 23:51
    Tussen borst en kin!
  • Eagl
    Beginner
    Eagl op 16 octobre 2013 · 00:03
    Dank je wel Wessel.
    Ik ga eerst nog even op zoek naar een ander board 😀

@Jeffrey volgens internet is met name gewicht en schoenmaat belangrijk, maar ik houd rekening met de lengte. Wordt wel een klein boardje dan, maar dat moet dan maar 😃
  • Dutchess
    Advanced
    Dutchess op 16 octobre 2013 · 05:10
    Ik zou niet onder de 145 aanbevelen. Hou t betaalbaar, want als beginner-intermediate gaat ze nog aardig progressie maken en dan verandert de voorkeur voor board meteen mee.

Mijn persoonlijke ervaring zegt: wees niet bang voor te lang. Wees veeleer bang voor te (torsie)stijf. Een slapper board van 168 rijd ikzelf (170 m/69 kg) met plezier, een stijf board van 159 vind ik een ramp. Mijn beste raad: lekker samen naar snowworld en dan een paar boardjes de testen. Dan komt ze er meteen achter wat voor board ze fijn vindt.

Ze zal ook kleinere voetjes hebben dus een niet te breed board is belangrijk.
    We dont stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing
  • poling
    Beginner
    poling op 16 octobre 2013 · 09:11
    tip, er zijn momenteel veel testdagen door het land in de koelkasten. 135 lijkt mij ook uberkort, en wat dutchess zegt, wees niet te bang voor een beetje lengte.
  • Murky
    Advanced
    Murky op 16 octobre 2013 · 09:30
    Mijn vriendin is 168 / 55kg en rijdt een 149. Zelf ben ik 188/85kg en rij een 153 en een 154 en een 163. Maar net waar ik zin in heb en de condities (park/poeder). Ga inderdaad lekker testen, en die 135 kun je wel vergeten, dat is volgens mij een kinderplank a la burton chopper / ride dhk..
    Skier turned Snowboarder turned Skier..
  • ieism
    Tourist
    ieism op 16 octobre 2013 · 09:38
    Een Burton Custom is dan weer een vrij stijf board (althans, vroegah wel). En camber, dus niet heel erg speels. Het is niet echt een beginners of intemediate board.

Als je weinig weegt is dat misschien weer iets te veel van het goede. Ik zou ook eerder een 145-150 nemen en wat minder stijf.
    Als dat nog steeds te lang voelt zou ik eerder een board met rocker zoeken, dat voelt al een stuk kleiner. Ik zou bijvoorbeeld een keer een LibTech Skate Banana testen, of iets wat daar op lijkt.
    splitfest.nl
  • MichaelS
    Advanced
    MichaelS op 16 octobre 2013 · 18:23
    Hierbij een tip: Burton lipstick 149, flying v ( combi van rocker en camber) waardoor speels en vergevingsgezind. Vorige board v m'n vriendin die ook 1m64 is: http://www.2dehands.be/sport-fitness/wintersport/snowboarden/burton-li...

Staat ook op marktplaats vh forum.
    Zoals meeste zeggen tussen 1m45 en 1m50 zal ideaal zijn vr je vriendin, but it's up to you.
  • Eagl
    Beginner
    Eagl op 16 octobre 2013 · 19:21
    Dank jullie wel voor alle tips. Ik vind het vaak moeilijk te zeggen wat voor lengte iemand nodig heeft. Meestal ga ik uit van schoenmaat (waist width) en gewicht, afgezet tegen niveau en rijstijl. Voor die laatste houd ik TheGoodRide in de gaten, maar dan nog is het lastig..
    Een board als de Flying V of de Skate Banana van 145-150 klinkt toch erg goed, voor mijn vriendin.
  • gijslijn
    Tourist
    gijslijn op 21 octobre 2013 · 02:26
    GNArend

Ik weet niet of je een nieuw of tweedehands board zoekt.
    Maar ik heb een board te koop wat eventueel zou kunnen passen bij je vriendin.
    Het is een Burton Feelgood V-rocker van 144 cm met Molotov EST bindingen in de maat Medium. Eventueel ook nog schoenen van Thirty Two maat 36. Boardtas en schoenentas erbij.
    Mijn lengte en gewicht verschillen niet erg veel met die van je vriendin(ietsje korter en ietsje zwaarder).

Répondre

Vous devez être connecté afin de poster une réponse sur ce sujet. Connectez-vous ou créez un compte.

Passer à wepowder Pro

• Prévisions complètes sur 14 jours
  • Raideur de pente et exposition du terrain
  • Idées d'itinéraires freeride
wePowder Pro