Een nieuwe winter... een nieuwe homepage

• meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 4 novembre 2013 · 11:09
    De vlokken van poederalert #1c vallen naar beneden (http://wepowder.nl/weblog/4658/Beelden-van-poederalert-%231C...) en de weerkaarten willen ook met de winter aan de slag. Kortom.. een nieuwe winter.. een nieuwe homepage: www.wepowder.nl

Ik kan er veel goeds over vertellen, maar liever horen we wat jullie ervan vinden zonder te veel woorden van onze kant.

Mocht je bugjes tegenkomen of problemen, meld ze dan ook hier! Veel plezier ermee!
    May the powder be with you.
  • 49
    Advanced
    49 op 4 novembre 2013 · 11:17
    @meteomorris

f5, schrik. 😉

Wel een goed idee om meerdere blog-berichten en meerdere onderdelen van de site door afbeeldingen zichtbaarder te maken.

In mijn eerste oogopslag leek het zo alleen ook wat minder overzichtelijk, misschien doordat de verticale belijning van de bovenste afbeeldingen niet gelijk is aan die van de blogberichten en het menu ook weer anders ingedeeld is. Daardoor zie je bij opening van de website drie verschillende ritmes.

Ik ben maar een leek op dit gebied, dus misschien is het gewoon even wennen.
    montagna bianca, ti amo
  • JaapvR
    Tourist
    JaapvR op 4 novembre 2013 · 11:19
    Vet! Fris, modern, en het lijkt al het goeds van de 'oude' homepage (dat 3x3 frame) waar ik nogal gecharmeerd van was te combineren met de duidelijkheid van de nieuwere blog-layout... Tof!
  • pulverdude
    Advanced
    pulverdude op 4 novembre 2013 · 11:28
    Like !

Meerdere berichten op de homepage vind ik wel prettig, scheelt weer terugzoeken naar iets oudere blogs (en "ouder" kon al van een paar dagen zijn gelet op de hoeveelheid aan berichten 😉
    Let the riding do the talking and you've said enough
  • Arjen
    Advanced
    Arjen op 4 novembre 2013 · 11:29
    @JaapvR en @pulverdude Dat was precies onze gedachte 😃
    One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...
  • PeterSchrier
    Beginner
    PeterSchrier op 4 novembre 2013 · 11:38
    Werd net verrast door de nieuwe layout. Wel ff schrikken; ik was best gewend geraakt aan de oude layout.

De bovenste tiles vind ik wat onrustig...beeld en tekst overlappend geeft mijn ogen wat weinig houvast waar te kijken.

Verder is de lijst eronder overzichtelijk, totdat ineens de 'banner'-look-like tegeltjes van de Locaties / Routes / Academy voorbij komen....dit onderbreekt de helderheid van de lijst IMHO.

Verder is het mooi om te zien dat er een voortdurende doorontwikkeling plaatsvindt, waarbij experimenten niet geschuwd worden. 😃 alleen zo blijft de community fris (wat mij betreft).
  • PeterSchrier
    Beginner
    PeterSchrier op 4 novembre 2013 · 11:45
    nog een kleine opmerking....het is voor mij verwarrend dat je twee aanduidingen beruikt voor het aangeven van het aantal reacties:
    - een ballonnetje met een cijfer ernaast
    - een grijs rondje met een cijfer erin

Voor de helderheid en snelheid van begrip zou het handig zijn om dit eenduidig te maken
  • AvdL
    Beginner
    AvdL op 4 novembre 2013 · 11:55
    Voor het eerst in jaren dat ik een site open, een andere layout!!😮
    Mja, toch eigenlijk best wel fijn. 😃 Meestal moet ik zolang wennen dat als ik gewend ben er al wéér een nieuwe versie is, enz. Goed bezig mannen!
    It's all about the turns duuuuuude!
  • AlexSki
    Tourist
    AlexSki op 4 novembre 2013 · 12:10
    Ik was net gewend aan de oude t.o.v. de oudere 😃
  • Rene
    Beginner
    Rene op 4 novembre 2013 · 12:12
    En dan ben je nog 2 mooie nieuwe pagina's vergeten te melden @meteomorris ! Namelijk http://www.wepowder.nl/events en http://www.wepowder.nl/routes 😉
    The future belongs to those who believe in the beauty of their dreams - Long Live
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 4 novembre 2013 · 12:13
    @r.sebastian, eens! Ik was benieuwd of men die zelf kon vinden... 😉
  • Zimoski
    Beginner
    Zimoski op 4 novembre 2013 · 12:21
    Ziet er goed uit mannen, ook de route en events pagina's (ik had ze zelf gevonden 😃 ) (nu nog een routeintekenpagina 😋).

Wel ben ik het eens met dit:
    De bovenste tiles vind ik wat onrustig...beeld en tekst overlappend geeft mijn ogen wat weinig houvast waar te kijken.
    PeterSchrier op 4 nov. 2013 11:38

Ik keek er overheen en ging meteen naar de lijst eronder.

en dit:
    Verder is de lijst eronder overzichtelijk, totdat ineens de 'banner'-look-like tegeltjes van de Locaties / Routes / Academy voorbij komen....dit onderbreekt de helderheid van de lijst IMHO.
    PeterSchrier op 4 nov. 2013 11:38
    Stoked, stokeder, stokedest!
  • slobson
    Tourist
    slobson op 4 novembre 2013 · 12:21
    Was even aanpassen, maar ziet er strak en goed uit.
  • skiester
    Advanced
    skiester op 4 novembre 2013 · 12:39
    Heb wel puntje: Heeft niets van doen met nieuwe homepage, die handiger is dan de oude maar ik vond de oude mooier (persoonlijk, I know).

Maar ik merk dat als ik wepowder open op mijn telefoon, ik mn inbox niet kan openen. Het lijkt een andere versie en ik krijg het gewoon niet voor elkaar om de berichten te lezen. Terwijl ik wel zie dat ik een bericht heb. Misschien doe ik ook gewoon wat fout..... Ook krijg ik nooit meer emails dat ik een bericht heb (vroeger wel) terwijl ik dat nooit heb uitgezet. In praktijk niet zo'n probleem want ik check wepowder toch regelmatig, maar toch raar.
    Als je alles onder controle hebt ga je niet hard genoeg!
  • AvdL
    Beginner
    AvdL op 4 novembre 2013 · 13:56
    Misschien dat ik iets gemist heb, maar waar is de shop gebleven?
  • Teze
    Tourist
    Teze op 4 novembre 2013 · 14:01
    Maar ik merk dat als ik wepowder open op mijn telefoon, ik mn inbox niet kan openen. Het lijkt een andere versie en ik krijg het gewoon niet voor elkaar om de berichten te lezen. Terwijl ik wel zie dat ik een bericht heb. Misschien doe ik ook gewoon wat fout..... Ook krijg ik nooit meer emails dat ik een bericht heb (vroeger wel) terwijl ik dat nooit heb uitgezet. In praktijk niet zo'n probleem want ik check wepowder toch regelmatig, maar toch raar. skiester op 4 nov. 2013 12:39

same here.

ik krijg melding dat ik PM/DM/... heb. maar ik kan enkel de eerste woorden lezen op mijn iphone.

Dit probleem heb ik al een tijdje
  • Rene
    Beginner
    Rene op 4 novembre 2013 · 14:13
    Misschien dat ik iets gemist heb, maar waar is de shop gebleven? AvdL op 4 nov. 2013 13:56

Rechtsboven nog steeds aan te klikken (niet op mobiel overigens)
    The future belongs to those who believe in the beauty of their dreams - Long Live
  • 49
    Advanced
    49 op 4 novembre 2013 · 14:33
    de uitlijning en maat van de verschillende (beeld)vakken lijkt niet constant. bug?
    montagna bianca, ti amo
  • AvdL
    Beginner
    AvdL op 4 novembre 2013 · 14:35
    Misschien dat ik iets gemist heb, maar waar is de shop gebleven? AvdL op 4 nov. 2013 13:56
    Rechtsboven nog steeds aan te klikken (niet op mobiel overigens) r.sebastian op 4 nov. 2013 14:13

Ja zag ik al, maar je kan alleen nog maar wePowder goodies bestellen...
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 4 novembre 2013 · 15:38
    @AvdL, klopt.
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 4 novembre 2013 · 15:39
    @skiester @Teze kunnen jullie me een screenshotje sturen? morris[at]
  • AvdL
    Beginner
    AvdL op 4 novembre 2013 · 16:42
    @meteomorris Jammer hoor.
  • skiester
    Advanced
    skiester op 4 novembre 2013 · 17:08
    @meteomorris you've got mail.

In kort: klikken op bericht in inbox geeft niet het bericht maar gewoon weer de inbox. Klikken op bericht in notifications geeft geen bericht maar de profiel pagina van de afzender. Gek genoeg werkt het op de ipad wel (zit ik nu op) maar op de iphone niet.
    Als je alles onder controle hebt ga je niet hard genoeg!
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 4 novembre 2013 · 17:46
    @skiester @Teze scroll bij je inbox helemaal naar beneden (helemaal.....) en het bericht verschijnt.

@AvdL, wie weet komt er ooit nog iets anders.
  • Teze
    Tourist
    Teze op 4 novembre 2013 · 18:05
    @meteomorris

Ik was er net zelf achtergekomen toen ik een screenshot wou nemen; toen de bewerking langer duurde dan normaal en hij ineens door mijn hele inbox scrollde en onderaan de geselecteerde communicatie toonde.

Wou net deze feedback sturen maar ben dus te laat.

Thx
  • Zimoski
    Beginner
    Zimoski op 4 novembre 2013 · 18:36
    Er is/wordt ook hard gewerkt aan de routes. Er komen er steeds meer online, hulde!
    1 klein puntje wat me opvalt, bijvoorbeeld bij de routes in het otztal is dat er verschillende waarschuwingen gegeven worden. Bij de hangende ferner staat in de tekst dat je op de piste uitkomt, bij de steinkarr staat een uitroep gevaren tekentje met daarachter dat je op een piste uitkomt en bij de krumperinne staat niets.

Als ik tientallen routes in moest voeren zou ik ook zo nu en dan een andere zin willen toepassen maar misschien is voor dit onderdeel een vaste zin/waarschuwing voor elk gevaar/tereinelement etc beter?

Nogmaals hulde voor de routes, je moet natuurlijk kritisch blijven maar je hebt zo een erg mooi startpunt voor je dagplanning!.
    Stoked, stokeder, stokedest!

Répondre

Vous devez être connecté afin de poster une réponse sur ce sujet. Connectez-vous ou créez un compte.

Passer à wepowder Pro

• Prévisions complètes sur 14 jours
  • Raideur de pente et exposition du terrain
  • Idées d'itinéraires freeride
wePowder Pro