Ervaring met Safeman slot?

• johannes
    Beginner
    johannes op 4 novembre 2013 · 11:50
    Na een verhaal te hebben gelezen over missende skies na diefstal ben ik op zoek gegaan naar een slot voor mijn nieuwe skies, en kwam hierbij de safeman tegen. Dit lijkt me een erg degelijk slot? heeft iemand toevallig ervaring met dit slot? of heeft iemand een tip voor een ander slot?

hier een linkje naar het safeman slot safeman.nl

wil graag mijn skies half januari weer mee naar huis nemen

Johannes
  • ffKnallen
    Advanced
    ffKnallen op 4 novembre 2013 · 12:00
    Ik heb deze http://www.sport-conrad.com/page/product-detail/__/shop/prod/26244... alleen met logo van dakine erop, werkt prima en de kans dat een te dorstig persoon ze na de après-ski meeneemt is wat kleiner. Iemand die echt je bord wil hebben die neemt het toch wel mee maar het idee is dat de rest losstaat waarom zouden ze dan energie in jouw bordje steken waarbij ze eerst een staalkabel door moeten knippen!...ten minste mijn idee
  • PeterSchrier
    Beginner
    PeterSchrier op 4 novembre 2013 · 12:03
    ik gebruik ook een dun staalkabelslotje om mn board vast te zetten. Moeten ze net ff wat meer moeite doen...en je kunt m nog net om een paaltje heenslaan.
  • Rene
    Beginner
    Rene op 4 novembre 2013 · 12:22
    Wat ffKnallen zegt! Sterker nog, ik heb het slot wat hij linkt. Puur om te voorkomen dat een dronkenlap er niet per ongeluk met mijn board vandoor gaat. Als ze echt je board willen hebben, krijgen ze hem wel 😉
    The future belongs to those who believe in the beauty of their dreams - Long Live
  • Haagje
    Beginner
    Haagje op 4 novembre 2013 · 12:57
    Ik heb er eentje en ben er erg tevreden over. Wel goed neurotisch je sleutel opbergen anders heb je een probleem.
    Mijn vriendin gebruikt het slot wat de rest hierboven poste. Is ze ook tevreden mee.
  • Dirk77
    Beginner
    Dirk77 op 4 novembre 2013 · 13:08
    Ik heb zo'n safeman slot. Werkt prima, ski's binnen 1 minuut op slot. 1 Sleutel in je jas (ik heb zo'n aandebinnenkantvanjezakvastmaakhaakding in m'n jas zitten) 1 in je rugzak...
  • ThijsL
    Beginner
    ThijsL op 4 novembre 2013 · 13:24
    Ik heb deze http://www.sport-conrad.com/page/product-detail/__/shop/prod/26244... alleen met logo van dakine erop, werkt prima en de kans dat een te dorstig persoon ze na de après-ski meeneemt is wat kleiner. Iemand die echt je bord wil hebben die neemt het toch wel mee maar het idee is dat de rest losstaat waarom zouden ze dan energie in jouw bordje steken waarbij ze eerst een staalkabel door moeten knippen!...ten minste mijn idee ffKnallen op 4 nov. 2013 12:00

Ik heb ook die, maar volgens mij staat er bij mij ook iets anders op 😉
    En idd, het bied geen garantie maar zorgt er misschienwel voor dat ze dat paartje erlangs meenemen waar geen slot op zit.
    One Life, Live it
  • johannes
    Beginner
    johannes op 4 novembre 2013 · 13:25
    Ik heb zo'n safeman slot. Werkt prima, ski's binnen 1 minuut op slot. 1 Sleutel in je jas (ik heb zo'n aandebinnenkantvanjezakvastmaakhaakding in m'n jas zitten) 1 in je rugzak... Dirk77 op 4 nov. 2013 13:08

is inderdaad geen slecht idee om twee sleutels mee te nemen, sleutel lijkt mij eigenlijk handiger dan zo'n code slot en de kabel is ook stukje dikker. Zoals iedereen hier zegt als ze echt kwaad willen ben ik mijn skies kwijt, maar ik maak het zo toch graag zo lastig mogelijk....

ik zal ook een safeman bestellen klinkt goed! bedankt voor de reacties
  • Tim3
    Beginner
    Tim3 op 4 novembre 2013 · 13:54
    Lang leve t code-kabel-slot! Geen sleutels om kwijt te raken. Of je moet zoveel gaan zuipen dat je de code niet meer weet, maar dan gaat een sleuteltje vinden vast helemaal moeilijk worden.
    'Go, go on that great adventure' - Jeremy Jones (Higher)
  • elisa.tmc
    Tourist
    elisa.tmc op 4 novembre 2013 · 17:43
    wij hebben die van dakine met cijferslot maar die krijg je zo open... iig, het lukte rutger zonder moeite.
    Dus dit jaar ff een andere scoren
  • jromee
    Tourist
    jromee op 4 novembre 2013 · 18:06
    deze neem ik:

• Constant
    Beginner
    Constant op 4 novembre 2013 · 23:50
    Safeman heb ik, prima slot, wel vooraf goed gebruiksaanwijzing lezen. Stevige dikke kabel vergeleken met de rest, dit slot forceer je niet zo makkelijk als de andere ski-sloten.
    Beginner , beginner en nog eens een beginner..................
  • gijslijn
    Tourist
    gijslijn op 5 novembre 2013 · 01:31
    Ik heb ook een Safeman kabelslotje met sleuteltje. Gaat trouwens niet eens zo makkelijk hoor, dat door knippen. Wij waren afgelopen vakantie zo handig om de verkeerde sleuteltjes mee te nemen(we hadden twee slotjes waarvan we er dus 1 hadden mee genomen). We moesten op zoek naar een tang. In het restaurant hadden ze alleen een schaar. Daar lukte het niet mee. Toen bij de liftbedienden een nijptang geleend.Na flink wrikken uiteindelijk de kabel door kunnen krijgen. Tang terug gebracht en slotje de vuilbak in. Achteraf erg gelachen om onze slimme actie ahumm!
  • fanneige
    Tourist
    fanneige op 5 novembre 2013 · 10:38
    ja, sleutelje aan touwje en dan aan haakje, werkt gewoon goed zodat je na de lunch ook weer kan verwachten dat je ski's (zeker mijn powder plusjes... ) op je staan te wachten om verder te gaan. De mijne komen gewoon van de lidl, beetje lomp schijfje maar past gewoon in jaszak als ik met t meissie aan skien ben, anders gewoon in rugzak.
    t voordeel van de safeman in tegenstelling tot die bbb " fietsslot" is dat het slotje strak om de ski tussen de bindingen kan maar ook door de remmen kan en goed strak aangesnoerd kan worden. 2 paar ski's gaat ook prima.
    Knowledge is limited. Imagination encircles the world
  • elisa.tmc
    Tourist
    elisa.tmc op 5 novembre 2013 · 22:04
    Kan je die safeman niet lostrekken als je je best doet?
  • Haagje
    Beginner
    Haagje op 5 novembre 2013 · 22:10
    Je trekt eerder de bindingen eraf denk ik
  • gijslijn
    Tourist
    gijslijn op 5 novembre 2013 · 22:10
    Zeker niet! Met de nijptang de kabel doorknippen, kostte ons al zeer veel moeite. Ik heb eerder ook cijferslotjes gehad, die waren een stuk minder degelijk.
  • Constant
    Beginner
    Constant op 5 novembre 2013 · 22:29
    Kan je die safeman niet lostrekken als je je best doet? elisa.tmc op 5 nov. 2013 22:04Dan moet een sterke vent z'n best doen met een koevoet o.i.d. om het slot in één keer te forceren.

De gangbare cijferslotjes kun je met enige kracht forceren, daarvoor hoef je geen krachtpatser te zijn, het zou me niets verbazen als de gewone slotjes breken als de ski's toevallig omvallen (of overdrijf ik nu?).

En wat betreft de boeven, die moeten een hele goede smoes en pokerface hebben voor de voorbijgangers die vragen waar ze mee bezig zijn! 😃 Dus sloten zoals Safeman lijken me best veilig genoeg als je je spullen stalt op een plek waar veel voorbijgangers zijn.
    Beginner , beginner en nog eens een beginner..................
  • jago
    Advanced
    jago op 18 novembre 2013 · 17:11
    via https://safeman.de zijn ze goedkoper
  • johannes
    Beginner
    johannes op 18 novembre 2013 · 19:03
    ik heb er eentje bij bever op de kop getikt, zelfde versie als op de safeman site. Was de laatste en hing een kaartje van 30% korting aan, dus laten liggen was geen optie.

Heb hem natuurlijk nog niet in het echt mogen testen maar ziet er erg degelijk uit, veel dikkere kabel dan die cijferslotjes en lostrekken is echt niet te doen.

als ik mijn skis eind Januari nog heb dan heeft het slot goed zijn best gedaan!

Répondre

Vous devez être connecté afin de poster une réponse sur ce sujet. Connectez-vous ou créez un compte.

Passer à wepowder Pro

• Prévisions complètes sur 14 jours
  • Raideur de pente et exposition du terrain
  • Idées d'itinéraires freeride
wePowder Pro