Importeur Atomic Nederland

• jurriaan
    Beginner
    jurriaan op 29 septembre 2014 · 13:58
    Beste poederfanaten,

Ik vroeg me af of iemand hier toevallig een email adres heeft van de importeur van Atomic in Nederland. Zelf heb ik het volgende adres gevonden: cs.nl (at) amersports (punt) com, maar daar krijg ik geen antwoord op. Dus ik vroeg me af of iemand hier misschien een ander adres heeft.

Alvast bedankt!
  • jurriaan
    Beginner
    jurriaan op 29 septembre 2014 · 14:15
    En oh ja, 'waar gaat dit dan over?'. Ik heb een paar Bent Chetlers uit het jaar 2012-2013. Wat het eerste model met de zogenaamde SPB's is. Dat zijn feitelijk een paar carbon stringen die in de ski gelamineerd zouden moeten zijn om de ski stijver te maken. Deze zijn in de ski terug te zien als zwarte strookjes op stukken waar de topsheet doorzichtig is. In mijn skis lijken die te ontbreken. Zie hieronder een paar gewone bc's en mijn bc's:

normale ski's

mijn ski's

Het is duidelijk te zien dat de zwarte stroken ontbreken bij mijn bc's. Ik vermoed dat dit de SPB's zijn en ik vraag me dus af of ik misschien een paar heb met een fabrieksfout.. Wat denken jullie? Snijdt dit hout of zie ik iets over het hoofd? (Wat natuurlijk goed zou kunnen, daarom vraag ik het jullie maar 😉 )
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 29 septembre 2014 · 14:18
    @jurriaan
    Je kunt ze ook bellen: 033 434 5700
    Een beller is vaak sneller 😉
    May the powder be with you.
  • thijzel2
    Tourist
    thijzel2 op 29 septembre 2014 · 16:14
    Misschien even naar de shop bellen? Die zouden je er antwoord op moeten kunnen geven. Zij hebben ook ingang bij de importeur.
  • Tim3
    Beginner
    Tim3 op 29 septembre 2014 · 17:18
    Dat is vreemd. Ik zou inderdaad denken dat je een fabrieksfout hebt. Ten eerste omdat ze bij mij wel gewoon te zien zijn, ten tweede omdat ze zelf in hun promotie zeggen dat je 'door dit ruitje de SPB's kan zien'... Ben benieuwd of je er uit komt met de importeur!
    'Go, go on that great adventure' - Jeremy Jones (Higher)
  • Remmie
    Advanced
    Remmie op 30 septembre 2014 · 10:13
    ze zitten in leusden in het sportbusiness center, altijd lekker om daar rond te neuzen....
  • jurriaan
    Beginner
    jurriaan op 30 septembre 2014 · 16:42
    Bedankt voor jullie antwoorden en het nummer @meteomorris! Ik heb ze net aan de lijn gehad en kreeg te horen dat dit te maken heeft met een ander fabricage proces. Volgens de sales rep van Atomic hebben ze mijn skis in een andere volgorde gelamineerd waardoor deze lijken te ontbreken. Hoewel me dat erg 'convenient' lijkt, geef ik ze voorlopig het voordeel van de twijfel. Ik ga deze winter dus maar opzoek naar een paar BC's ter vergelijking, want ik ben nu wel benieuwd of er verschil is met een ander paar.
  • cellofaan
    Tourist
    cellofaan op 30 septembre 2014 · 17:04
    Dat klinkt behoorlijk vaag.
    Voor zover ik weet zit er boven de houten kern van een ski meestal een laag glasvezel en een topsheet met graphics. Glasvezel wordt transparant, en de laag met graphics is zoals gezegd ook transparant op de plek waar je de spb's zou moeten zien.

Wat eventueel zou kunnen is wanneer er 2 lagen met graphics gebruikt zijn. een met houtprint die je door de topsheet heen kan zien, daarbovenop normaal gesproken de spb's, daarbovenop de echte graphics. De houtprint en spb's zouden dan in de verkeerde volgorde zijn neergelegd.
  • jurriaan
    Beginner
    jurriaan op 30 septembre 2014 · 17:52
    Ja dat vond ik inderdaad ook. De houtstructuur van de kern lijkt zichtbaar, met daarbovenop een aantal lagen glasvezel. Met andere woorden als de SPB's er zouden zijn, dan zouden ze ook zichtbaar moeten zijn. Ik klim maar weer in de pen. uh het toetsenbord.
  • Ghini
    Advanced
    Ghini op 30 septembre 2014 · 18:44
    Misschien zitten die 'SPB's' onder het hout?
  • Tim3
    Beginner
    Tim3 op 30 septembre 2014 · 19:40
    Beetje vreemd is het zeker. Geloof ook niet dat ze met twee lagen graphics werken, aangezien ze het telkens over 'raampjes' en 'het hout kunnen zien zitten' hebben. Als het allemaal een illusie zou zijn dan is het je reinste bedrog! Haha. Dus dan resteren alleen; SPB's ontbreken of daadwerkelijk onder het hout zitten... beide een (productie)fout naar mijn mening. En daar moeten ze dan wat aan doen, aangezien ze er ook zo trots op zijn dat ze de SPB's er in hebben zitten.
  • cellofaan
    Tourist
    cellofaan op 1 octobre 2014 · 09:09
    Als ze onder het hout zitten is de werking gelijk heel anders, dan zitten ze meer in de trekzone van de ski ipv de drukzone.

Waarom ik aan 2 lagen graphics dacht, is omdat de meeste skikernen bestaan uit dunne strookjes hout die met elkaar verlijmd zijn. Die zou je dan moeten kunnen zien.
    Op de foto zie je daar niks van terug, dus dan zou het of een afwijkende constructie zijn a la line afterbang zijn (gelaagd als multiplex), of de houtnerf die je ziet is nep.

Heb je er al op geskied? Misschien vind je ze wel fijner zonder spb's.
  • jurriaan
    Beginner
    jurriaan op 1 octobre 2014 · 15:22
    @Tim3 Dat lijkt mij inderdaad ook. Ik hoop dan ook dat ze bereidt zijn mee te werken aan een oplossing.

@cellofaan Dat komt misschien door de slechte kwaliteit foto's. In het echt zijn die verschillende strookjes wel te zien en icm de structuur van de glasvezellagen, doet dat mij geloven dat je de kern van de ski kan zien.

Ik heb er nog niet op geskied, maar de SPB's en soortgelijke materialen bij andere merken worden verwerkt om tail en nose flutter te voorkomen bij ski's met rocker. Op zich is dat wel een nuttige toevoeging aan een ski als de bent chetler 😋
  • cellofaan
    Tourist
    cellofaan op 1 octobre 2014 · 15:47
    In dat geval, helemaal eens met Tim3 zijn post.
  • thijzel2
    Tourist
    thijzel2 op 16 octobre 2014 · 09:40
    Wat zegt de shop waar je de ski gekocht hebt precies? Dat lijkt me de eerste plek om dit neer te leggen. Zij kunnen ook wat meer gedaan krijgen bij het merk lijkt me!
    Het kan natuurlijk zijn dat ze één of andere sample verkocht via-via hebben die nog niet 100% goed was.
  • iPow
    Advanced
    iPow op 16 octobre 2014 · 20:43
    Ik heb het net even gecheckt, bij mij zitten ze erin.
  • jurriaan
    Beginner
    jurriaan op 13 janvier 2015 · 13:05
    Iedereen dank voor de info en het meedenken. Ondertussen uitgebreid contact gehad met Atomic Nederland en na overleg zijn zij ook tot de conclusie gekomen dat het een fabrieksfout is. Ze hebben mij vervolgens een vervangend model aangeboden.
    Hoewel ik ze een beetje heb moeten overtuigen heeft Atomic dit uiteindelijk erg goed opgelost!
  • Tim3
    Beginner
    Tim3 op 13 janvier 2015 · 14:05
    Goed bezig! Zelfde editie of een nieuwere?
  • jurriaan
    Beginner
    jurriaan op 13 janvier 2015 · 15:37
    Een nieuwer model, super chill 😃
  • Surfertje
    Beginner
    Surfertje op 14 janvier 2015 · 15:26
    Mooi, maar toch een beetje matig dat ze je eerst proberen af te schepen met een lulverhaal over een ander fabricage proces.

Répondre

Vous devez être connecté afin de poster une réponse sur ce sujet. Connectez-vous ou créez un compte.

Passer à wepowder Pro

• Prévisions complètes sur 14 jours
  • Raideur de pente et exposition du terrain
  • Idées d'itinéraires freeride
wePowder Pro