Japan 2015

• sanno
    Tourist
    sanno op 10 oktober 2014 路 11:33
    Er zijn al talloze onderwerpen over Japan in het forum. Dit is dus ook niet voor vragen, maar om te zien wie, waar en wanneer in Japan is aankomende winter.

Zelf ben ik vrijwel zeker tussen 31 december en 18 januari in Japan. Helaas in eerste instantie niet om sneeuw te snorkelen, maar vooral om de verjaardag van mijn dochter te vieren in het land waar ze geboren is.
    Maar toch denk ik er wel 5, misschien 6 dagen sneeuw in te kunnen persen van 10 januari t/m 16 januari. Eerst naar Hakuba en daarna voor het firefestival naar Nozawa Onsen.
    Toerisski
  • Arjen
    Advanced
    Arjen op 10 oktober 2014 路 11:47
    Te gek! En leuk dat je dat doet voor je dochter.

Vorig jaar in Hokkaido geweest en ook nog een paar dagen Tokyo meegepakt (meer hierover later in het weblog), maar wat zou ik graag weer terug willen naar dat intrigerende land.
    One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...
  • RuudvW
    Advanced
    RuudvW op 10 oktober 2014 路 12:16
    Ik ben van 5 t/m 15 februari in Hokkaido - ga mee met de reis van Powderguides (er even vanuitgaande dat deze bevestigd wordt - maar dat komt wel goed). Heel veel zin in 馃槂.

Daarvoor een dag of 4-5 naar (waarschijnlijk) Tokyo. 6 jaar geleden al eens een kleine twee weken geweest met m'n studievereniging - ik vond het een heerlijke stad! @sanno: wat denk jij: weer een paar dagen Tokyo, of is het leuker om naar Kyoto/Osaka/Seoul/elders te gaan, nu ik Tokyo al gezien heb. En ook rekening houdend met het klimaat begin februari & Chinees nieuwjaar!
  • Hoeben
    Beginner
    Hoeben op 10 oktober 2014 路 22:10
    Laatste 10 dagen van januari naar japan met epique, ben zeer benieuwd
  • Dutchess
    Advanced
    Dutchess op 11 oktober 2014 路 18:01
    Het ziet ernaar uit dat ik deze winter opnieuw in Japan zit, de data zijn alleen afhankelijk van wanneer mijn vriendin vrij kan krijgen en dat is nu nog onduidelijk. Het meest waarschijnlijke is dat ik van half januari tot en met half februari daar zit. Precieze data durf ik niet te zeggen.
    Mocht ik tussen 10 en 16 januari op Honshu zijn, mag ik je dan een gil geven?
    We dont stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing
  • sanno
    Tourist
    sanno op 11 oktober 2014 路 18:05
    @Dutchess ja, leuk! Zit je nog steeds in China? laatste winter dan?
    Toerisski
  • Dutchess
    Advanced
    Dutchess op 12 oktober 2014 路 06:24
    Cool!
    Yep, nog steeds in China, het laatste jaar. Volgende zomer worden we overgeplaatst, het is nog totaal onduidelijk waarnaartoe. Het is erg spannend, moet ik zeggen. (Tokyo zit er deze roulatie helaas niet bij....)
  • Dutchess
    Advanced
    Dutchess op 12 oktober 2014 路 06:27
    *dubbele post door irritante internetverbinding, sorry*

Ik moet Wepowder feliciteren: jullie zijn niet langer zonder VPN bereikbaar vanuit China. Ik denk dat jullie iets teveel de woorden "vrijheid" en "keuze" hebben gebruikt?
  • ieism
    Tourist
    ieism op 12 oktober 2014 路 07:45
    Vrijheid is een keuze. 馃槂
    splitfest.nl
  • Dutchess
    Advanced
    Dutchess op 15 december 2014 路 02:49
    Inderdaad. Maar een lastigere keuze dan je zou verwachten. Enne... de records worden verbroken in japan op dit moment!
    Black diamond tours Japan postte dit; (vanuit Hokkaido)
    "There is a such thing as too much snow. This is a comparison to the 5 year average. Many areas are already 300% or more above average in regards to settled snow.
    None of the top 24hr snowfalls today were in Hokkaido, and we have a TON of snow!!?! Snowmageddon is real and upon us. Might need to call on Godzirra AND Mothra!"

En Myoko:

Meer dan 1 meter in een nacht in Akakura Onsen.
    Ik steek nu mijn kop in de koelkast...
  • Dutchess
    Advanced
    Dutchess op 15 december 2014 路 03:22
    En voor de thrill of it: multo sympatico, veramente!

• Aryen
    Advanced
    Aryen op 15 december 2014 路 08:57
    Vrijheid is een keuze. 馃槂 ieism op 12 okt. 2014 07:45
    Voor sommige mensen helaas niet 馃槥 Als ik hier het woord Tibet laat vallen zijn de rapen zeker helemaal gaar? @Dutchess 馃榾
  • Dutchess
    Advanced
    Dutchess op 16 december 2014 路 02:49
    Nee, hoor, je kan rustig Tibet zeggen. Zolang je het woordje "Free" of "independent" er maar niet bij gebruikt. "Dalai Lama" wordt al moeilijker.

Maar eigenlijk leeft de hele Tibetsituatie niet in het oosten van het land. Voor de overgrote meerderheid van de Chinezen is het totaal een non issue. Die hebben echt andere dingen aan hun hoofd..
  • Juulski
    Advanced
    Juulski op 16 december 2014 路 21:31
    @sanno, Caroline en ik zitten ook rond die tijd weer in Japan, planning is nog niet helemaal duidelijk (wordt momenteel hard aangewerkt), maar ik zal je op de hoogte houden!

Aankomst 30 dec, vertrek 17 Januari. Waarschijnlijk paar dagen Nozawa, aantal kleinere gebieden, weekje Hakuba, en dan nog een paar dagen onduidelijk (meer kleinere gebieden)
    I'll keep you posted, leuk!

Vorige Japan trip hadden we een kleine Hollandse reunie in Hakuba, met Dutchess, Nicky, Bodo en Raz. Met z'n alle mooie toer gemaakt in de backcountry, echt een feestje! Dus dit jaar weer !?
  • Dutchess
    Advanced
    Dutchess op 17 december 2014 路 02:21
    Dat zou super zijn! maar helaas zijn voor mij de data nog steeds heel onduidelijk. Ik kan dus nog niets beloven. Het zou zomaar kunnen dat we toch pas in februari wegkunnen, en dan ga ik de Hollandse reunie dus missen, helaas. Ik post het zodra het duidelijk is.
  • sanno
    Tourist
    sanno op 17 december 2014 路 11:16
    ?ik weet ook nog steeds de planning niet, behalve dat we gaan skien tussen 11 en 16 januari, maar waar?
    als ik alleen zou zijn geen probleem, maar ik moet rekening houden met vrouw en kinderen. en mijn vrouw wil veel zon en nog meer onsen. liefst was ze dan ook naar okinawa gegaan, maar daar is het gelukkig bewolkt en regen in januari. Daarnaast komt dat we nu in februari naar Georgie gaan een hele week skien, dus moet ik misschien even pas op de plaats maken.

Nozawa zit vol voor het fire festival, dus nieuwe planning. Na het plaatje van Akakura Onsen lijkt mij dat wel wat. Dus mogelijk daar een paar dagen en een paar dagen Nozawa met misschien op de weg terug naar Tokio nog een dagje Hakuba. Anders totaal andere richting op naar de snowmonsters van Zao Onsen en Appi kogen. Of Kusatsu Onsen (mijn eerste en diepste sneeuwervaring in Japan).

Mijn eigenlijk moet er dus Onsen in de plaatsnaam zitten dan maak ik een kans er te komen. Zodra ik geboekt heb post ik het ook.
    Toerisski
  • koen_djfistel
    Advanced
    koen_djfistel op 20 december 2014 路 00:01
    馃槂
    sbs roelz
  • JaapvR
    Tourist
    JaapvR op 20 december 2014 路 12:08
    Moet nog boeken. Wsch 23 jan tot 5 feb hokaido.
  • Dutchess
    Advanced
    Dutchess op 21 december 2014 路 07:10
    Het wordt februari. En gezien ik al aan zie komen dat ik totaal in mijn uppie ga zijn, en offpiste/backcountry in je uppie niet leuk en ook niet veilig is (Ben nog blij dat mijn maat van die dag me vorig jaar in Myoko uit dat gat onderaan een cliffle trok..die was zeker 6 meter diep, zo niet dieper!) zit ik naar de guided tours van Hokkaido Powder Tours te kijken.
    In een ander topic zag ik al leuke dingen voorbijkomen, Kamchatka en Kirgyzie en de Altai (kwijl..) maar deze is ook erg interessant: Het eiland Rishiri...Doen ze een toer naartoe van 31 januari tot en met 6 februari

Alleen denk ik dat zo'n pukkel in een koude zee op die hoogtegraad begin februari best wel eens kan tegenvallen, wat weer en condities betreft.. dus heb na enig beraad toch een aanvraag gedaan voor hun Hokkaido three volcanoes tour van 2 tot en met 11 februari. Ben daarna nog twee weken in Honshu met vriendin, huurauto en tourgear.. aanhakers welkom!
  • sanno
    Tourist
    sanno op 21 december 2014 路 21:24
    Hakuba gaat het niet worden deze keer.
    12-14 jan in Nozawa
    Dan nog denk ik 2 dagen Myoko
    [mention="/profile/259"]@dutchess[/mention] heb jij nog suggesties voor onderkomen aldaar?

Misschien nog een dagje ShigaKogen erbij aan het begin omdat het makkelijk te combineren is met de sneeuwapen. Hangt volledig af van of we mee moeten met vrienden die maandag. Het is dan 3-5-7 dag en dan gaan meisjes van 3 en 7 en jongens van 5 in kimono naar de tempel. Leuk om te zien, maar zonde van een mogelijk mooie dag op de berg.

[mention="/profile/259"]@dutchess[/mention] jammer dat het feb geworden is. rishiri lijkt mij ook potentieel erg geur/koud begin februari, maar dat kan natuurlijk net zo goed op Hokkaido het geval zijn.
    Toerisski
  • Dutchess
    Advanced
    Dutchess op 22 december 2014 路 03:28
    Koud en bewolkt zal Hokkaido ook zeker zijn, maar de wind is op het land toch iets meer gebroken denk ik.. en de tour heeft maar een window van drie dagen. Die waaien zomaar voorbij op zo'n eiland.. Het lijkt me wel supergaaf voor maart of april, het terrein ziet er erg aanlokkelijk uit..

Onderkomen in Myoko daar ken ik er uit eigen ervaring maar twee van: Hotel Windsor, lief klein pensionnetje met heel klein maar goed eigen onsentje op drie minuten lopen van de gondel, familiebedrijfe. Beviel me goed. Zowel japanse als westerse kamers, prima prijzen.

Het jaar daarop zat ik in Akakura Yours In, gerund door een van de meest bekende telemarkers/mountaineers van Japan. In zijn skikeldertje staan slechts dikke bakken (of vorige eewse houten museumstukken) en hij is gids, die tours doet met zijn gasten. Maar de onsen vond ik maar zozo lala en je moet of de bus nemen of een auto hebben om bij Kanko te komen.
    Beide zijn budget opties en te vinden op:
    http://myoko-nagano.com/hotels/akakan_resort/

Myoko staat inmiddels op de Australische radar dus kan snel vollopen. Bij de VVE heeft Shimizu me altijd goed geholpen. Te bereiken door een mailtje te sturen via http://www.myoko.tv/english/

Heb je een auto, kan je ook uitwijken naar Suginohara Onsen (veel te vlak, maar vanaf de gondel kan je de eerste kroon van Mount Myoko beklimmen, en de onsen is super) of Seki Onsen (klein maar fijn, wel weekend poederstress) Alle dorpjes hebben goede onsens, dus je vrouw kan de dagen ook makkelijk vullen.

Jammer dat we niet een gezamelijke afdaling kunnen doen inderdaad! Altai of Kyrgiz 2016 of 17 dan maar? 馃榾
  • Nicky
    Advanced
    Nicky op 22 december 2014 路 09:37
    @Sanno wat echt TE Relaxte acco is: de morinolodge. Superleuke eigenaar en hele relaxte sfeer. Heb er in Hakuba geslapen bij het goedkopere zusje. Sinds dit jaar is er een morino lodge in Myoko. Zie het linkje, zou het zeker even checken! http://www.morinolodge.com/lodges/
    In Myoko sliep ik zelf vrij budget maar op loopafstand van de liften bij 'the woody house', geregeld via de VVV in Myoko. Het is een groot, oud huis met ruime kamers en een knotsgekke eigenaresse.
  • sanno
    Tourist
    sanno op 5 januari 2015 路 19:07
    morgen naar Japan. Na een paar dagen Tokyo gevolgd door schaatsen bij Mt. Fuji eindelijk via de sneeuwapen richting Nozawa en dan via Madarao naar Myoko. Om de trip af te sluiten in Tokyo Disney.
    Toerisski
  • Haagje
    Beginner
    Haagje op 5 januari 2015 路 21:21
    Veel plezier Sanno!
  • Haas
    Expert
    Haas op 6 januari 2015 路 00:03
    Te gek! En leuk dat je dat doet voor je dochter.
    Vorig jaar in Hokkaido geweest en ook nog een paar dagen Tokyo meegepakt (meer hierover later in het weblog), maar wat zou ik graag weer terug willen naar dat intrigerende land. Arjen op 10 okt. 2014 11:47

Ga ik wel mee!
    There are no secrets, only information you don't yet have...!!
  • Jordyvannies
    Beginner
    Jordyvannies op 9 januari 2015 路 17:28
    Geen idee of Tokio ver van alles vandaan is maar zag dit net voorbij komen op Facebook:

http://www.vakantiepiraten.nl/vluchten/goedkope-retourvluchten-naar-to...
    Life's Journey is not to arrive at the grave Safely in a well preserved body, But rather to skid in sideways, totally worn out, shouting: "Holy Shit... What a Ride!"
  • evan
    Advanced
    evan op 9 januari 2015 路 17:31
    Vertrekdata in juli ...
  • Jordyvannies
    Beginner
    Jordyvannies op 9 januari 2015 路 17:37
    oeps 馃槈 sorry

zie trouwens op skyscannner vluchten voor 210 enkele reis in januari, alleen wel met lange tussenstop
    Life's Journey is not to arrive at the grave Safely in a well preserved body, But rather to skid in sideways, totally worn out, shouting: "Holy Shit... What a Ride!"

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro