Waar ga jij naartoe deze winter? Ik zoek tips....

• meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 13 oktober 2014 · 15:57
    Nu de sneeuw er nog niet is ben ik de afgelopen weken zoet geweest met het updaten van een deel van de wePowder gebieden (http://wepowder.nl/playgrounds). En bij het bekijken van al die gebieden begon het te kriebelen. Waarheen weer eens te gaan? En welke gebieden moet ik zeker nog eens/of juist voor het eerst bezoeken?

Geen idee uit welke richting de sneeuw komt, maar kom maar door met die tips.
    May the powder be with you.
  • PS
    Advanced
    PS op 13 oktober 2014 · 16:24
    Heb het Mt Blanc Massif op de planning staan. Logeren bij vrienden, en dan day-by-day kijken wat er goed bij ligt.

Om aan de Chamonix poeder stress te ontkomen, zit ik te denken aan dagtrips naar de volgende tips:
    - Les Marecottes (Lac de Salanfe);
    - Champex-Lac;
    - Pointe Helbronner;
    - Arpy (touren);
    - Aymaville/Ozein/Pila (touren);
    - Gd. St Bernard;
    - La Fouly
  • ieism
    Tourist
    ieism op 13 oktober 2014 · 18:31
    Pyreneeën!
    splitfest.nl
  • SportGillie
    Advanced
    SportGillie op 13 oktober 2014 · 18:48
    Nooit gedacht dat Morris tips zou zoeken... 😃 ik volg deze topic op de voet. Ben benieuwd naar de tips
    Live to ride, ride to live
  • RuudvW
    Advanced
    RuudvW op 13 oktober 2014 · 19:03
    Zwitserland in het algemeen - alleen jammer dat het er zo gruwelijk duur is/blijft...
  • Guy.
    Advanced
    Guy. op 13 oktober 2014 · 20:06
    Ski lift Maseben! waarom? Omdat je de enige bent!
  • pulverdude
    Advanced
    pulverdude op 13 oktober 2014 · 20:15
    Nooit gedacht dat Morris tips zou zoeken... 😃 gillie-o2 op 13 okt. 2014 18:48 Dacht ik ook 😉

In het laatste Wintersport Magazine (#24) staat een aardig artikel van een (voor mij) onbekend gebiedje Margeriaz *Trou de neige*. Zou dat wat zijn? Of niet uitdagend genoeg?
    Let the riding do the talking and you've said enough
  • The_O
    Tourist
    The_O op 13 oktober 2014 · 20:29
    Ski lift Maseben! waarom? Omdat je de enige bent! Guy. op 13 okt. 2014 20:06

Nou nie meer....
    And Also The Trees
  • Guy.
    Advanced
    Guy. op 13 oktober 2014 · 20:55
    Nou nie meer.... The_O op 13 okt. 2014 20:29

Maak me daar niet zo druk om, weing mensen nemen de moeite om naar de zuidalpen te rijden..
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 13 oktober 2014 · 21:09

Maak me daar niet zo druk om, weing mensen nemen de moeite om naar de zuidalpen te rijden.. Guy. op 13 okt. 2014 20:55

precies...
    May the powder be with you.
  • Guy.
    Advanced
    Guy. op 13 oktober 2014 · 21:09
    Ok, nog eentje dan, Serre Eyraud..
  • Guy.
    Advanced
    Guy. op 13 oktober 2014 · 21:15
    Het Andermatt van de Piemonte: Pontechianale.
  • Niels
    Advanced
    Niels op 13 oktober 2014 · 22:21

Maak me daar niet zo druk om, weing mensen nemen de moeite om naar de zuidalpen te rijden.. Guy. op 13 okt. 2014 20:55

precies... meteomorris op 13 okt. 2014 21:09

Ze zijn allemaal minder ver dan Alagna..ik zie niet zo'n probleem 😉
  • Vinnie
    Advanced
    Vinnie op 13 oktober 2014 · 22:24
    wel ff vragen in Maseben of ze de lift aanhouden na 13u als het sneeuwt, o en geen grapjes uithalen in de sleper!
    Sharing Secrets, Sharing freedom!
  • 49
    Advanced
    49 op 13 oktober 2014 · 22:54
    Het is dat @niels er over begint, maar Monte Rosa is echt meer dan http://wepowder.nl/playgrounds/monte-rosa/routes/636... 😉,

wat je zeker nog eens doen tijdens en na een goed Genua-laag is:
    1 Punta Jolanda en Stafal tijdens de sneeuwval en
    2 Alagna boven 2050 m er na
    montagna bianca, ti amo
  • fanneige
    Tourist
    fanneige op 14 oktober 2014 · 07:06
    op mijn bucket list
    Ortler gebied: Sulden
    Knowledge is limited. Imagination encircles the world
  • sanno
    Tourist
    sanno op 14 oktober 2014 · 08:47
    Bovec-Sella Nevea
    Toerisski
  • Grim3
    Advanced
    Grim3 op 14 oktober 2014 · 09:47
    @fanneige

Sulden niet de moeite! blijf daar maar weg 😉

Maar als je daar dan toch bent, bekijk zeker eens de mogelijkheden op de 'Schöntauf"
  • fanneige
    Tourist
    fanneige op 14 oktober 2014 · 10:35
    och ja je hebt gelijk😃
    tis ook jeugdsentiment: als 10 jarig ukkie achter " gids" Reinstadler aan bij de Langenstein of van de Madrits richting de Schraubachhutte. Niks te zoeken nu, het bestaat alleen nog in mijn hoofd en op klein 4x4 printje van een klein joch met muts onder de sneeuw die zo trots als een aap met 7 l**en poseert bij het Seilbahn grond station.....
    kan nooit meer zo goed worden
    Knowledge is limited. Imagination encircles the world
  • doov
    Advanced
    doov op 14 oktober 2014 · 12:04
    Beckenried aan het Vierwaldstättersee. Klein familie gebiedje. Ik heb er al 2x een dag gereden. De rest van de bezoekers blijft op de piste, dus de pow mag je helemaal zelf afkrassen.
    Welcome back my friends to the snow that never ends. Let's rocker!
  • Kendo
    Beginner
    Kendo op 14 oktober 2014 · 19:01
    @Grim3 , bedoel je hier? 😉

“Ein Brett macht Spaß. Zwei Bretter machen doppelt so viel Spaß”
  • ijsbeer
    Expert
    ijsbeer op 16 oktober 2014 · 10:12
    Stoos! ook aan de Vierwaldstättersee. Goed voor een dag offpiste. wel wat concurrentie.
    Enige nadeel is dat je soms families achter je aan krijgt die zonder drie-eenheid ook offpiste gaan.....
  • Grim3
    Advanced
    Grim3 op 23 oktober 2014 · 14:10
    [mention="/profile/8293"][mention=8293]@Grim3[/mention][/mention] , bedoel je hier? 😉
    Kendo op 14 okt. 2014 19:01

Dat lijkt mij inderdaad juist te zijn.

Bah... wat een rotafdaling! 😉
  • JeffreyBuik
    Advanced
    JeffreyBuik op 23 oktober 2014 · 16:25
    Serre Che!!
  • TijmenDal
    Advanced
    TijmenDal op 25 oktober 2014 · 17:40
    Ik zoek ook nog tips.
    Ik heb van m'n ma de taak gekregen 'even' een leuk gebied uit te zoeken in noord-oost Italie/oost-zwitserland/oostenrijk. Groep waar we mee gaan zoekt uitdaging zowel op als buiten de piste. M'n moedertje van zestig (die twee jaar geleden haar heup heeft gebroken, niet met skiën) ging vorig jaar ook nog gewoon mee lijnen skiën tussen de bomen van Courmayeur (Gabba/Bertolini), dus uitdaging hebben we wel nodig. Ik ben echt niet bekend met Zwitserland (omdat ik het als net ex-student het niet kan betalen). In Oostenrijk zijn de 'kleine-dorpjes-aan-het-grote-gebied altijd populair bij deze groep, á la Stuben bij St. Anton. Het enige italiaanse gebied waar ik ben geweest is Courmayeur, een gebied wat het makkelijk in mijn top-3 behaald. Maar de groep wil niet naar hetzelfde gebied. Het terrein sluit wel perfect aan op wat we willen.
    We gaan de eerste week van kerst; aangezien dit een van de drukkere weken is zoeken we een rustiger gebied. Als iemand nog iets leuks weet dan hoor ik het graag!
  • Constant
    Beginner
    Constant op 25 oktober 2014 · 18:18
    Ga ik achter de poeder aan of komt de poeder naar mij toe? Ik wil minimaal 3 weken gaan in het komende seizoen.

Januari: Verbier/Nendez
    Februari: Chamonix
    Maart: Val d'Isere
    (Laax en Saas-Fee staan op de reservelijst)
    Beginner , beginner en nog eens een beginner..................
  • GilbertS
    Expert
    GilbertS op 26 oktober 2014 · 16:08
    Ik heb nog wel tips om Whistler heen (uurtje rijden) om te touren, maar daar zijn geen liften. Daarin interesse?
    www.instagram.com/gilbertsmink/
  • Karst
    Advanced
    Karst op 26 oktober 2014 · 18:21
    Als 't een westaplen winter wordt (waar ik op hoop), blijf ik lekker 'thuis': de tree runs van Morgins.... (best ever! al kwamen de lariksbossen in de Z-alpen wel in de buurt...)

'noodgedwongen' wil ik wel afzakken naar Les Queyras (ik ben trouwens wel benieuwd naar Alagna, daar waren wat WP'rs wel van onder de indruk afgelopen jaar...)
    Smile! Your ridin' pow!!!
  • GerritA
    Advanced
    GerritA op 26 oktober 2014 · 21:59
    Misschien ga ik nog wel een keer naar Borovets of Pamporova in Bulgarije. Daar ben ik 26 jaar geleden begonnen met snowboarden. Dat kenden ze daar toen trouwens nog helemaal niet, alleen de Swingbo (en daar kan je echt harde klappers mee maken).
    Ik heb daar tevens mijn lieve vrouw [mention="/profile/4389"]@Ellen2[/mention] gevonden dus dat is reden genoeg om er weer eens heen te gaan.
    Geen idee of er nog wel skigebieden zijn trouwens....

Voor wie van een andere generatie is en niet weet wat een Swingbo is....
    And snow it is.....
  • Mars
    Tourist
    Mars op 26 oktober 2014 · 23:37
    Swingbo was/is kennelijk gelieft voor skiën voor rolstoel gebruikers. Ik stond er van te kijken dat iemand honderden kilometers reed voor de mijne op te halen. Bleek toen dat ze werden omgebouwd met een stoeltje er op.

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro