Salomon Warden

• MDA
    Advanced
    MDA op 21 oktober 2014 · 22:10
    http://www.salomon.com/us/product/warden-mnc-13.html...

Gave nieuwe binding... Voor iedereen met AT boots die een paar echte inbound skis heeft en niet een Marker wil (en veel goedkoper dan marker).

Sliding AFD, genormeerd voor alle type zolen... klinkt als de binding die ik vorig jaar zocht voor mijn Katana's. Helaas zitten er nu al STH2 op, anders had ik 100% voor deze gekozen.

Iemand al in het echt gezien?
    In tartiflette we trust - Belouga Sandwich FTW
  • rollie
    Beginner
    rollie op 21 oktober 2014 · 22:19
    in praktijk gewoon de onderdelen van de guardian maar dan zonder loopfunctie?

Trouwens, kan er wel een echte AT boot in? want in de guardian zeggen ze dat t ook een AT binding is : ( http://backcountryskiingcanada.com/index.php?p=page&page_id=Salomo... ) maar passen de 'echte' AT schoenen er niet in.....
    "I don't think I have the proper amount of tail rocker to execute this jump!"
  • Ghini
    Advanced
    Ghini op 21 oktober 2014 · 22:27
    in praktijk gewoon de onderdelen van de guardian maar dan zonder loopfunctie?
    Trouwens, kan er wel een echte AT boot in? want in de guardian zeggen ze dat t ook een AT binding is : ( http://backcountryskiingcanada.com/index.php?p=page&page_id=Sa... ) maar passen de 'echte' AT schoenen er niet in..... rollie op 21 okt. 2014 22:19

Ja, idd onderdelen van Guardian maar dan zonder loop functie.
    Dat laatste blijft vaag. Salomon zegt daar volgens mij geen volmondig ja op. Ze zijn hun eigen norm voor bindingen en schoenen begonnen met dat WTR..
  • rollie
    Beginner
    rollie op 21 oktober 2014 · 22:32
    klopt, maar bij de warden binding zeggen ze expliciet aan de DIN te voldoen voor alpine, WTR and AT... gek, want volgens mij past een echte AT schoen nog steeds niet, en zie ik het voordeel boven een normale alpine binding niet...
  • MDA
    Advanced
    MDA op 21 oktober 2014 · 22:39
    ze zeggen dat ook rockered zolen passen... dus dat zou echt compatibel zijn met AT, en niet alleen WTR (wat eigenlijk niks is...)
  • rollie
    Beginner
    rollie op 21 oktober 2014 · 22:43
    t zou wel mooi zijn...ik wacht een foto of een review af 😉
  • evan
    Advanced
    evan op 21 oktober 2014 · 22:45
    De Guardian heet nu niet meer Guardian WTR, maar Guardian MNC (Multi Norm Certified), zoals de Warden ook Warden MNC heet. Het verschil met WTR is dat het plaatje onder je tenen van de MNC wél kan bewegen. Omdat het plaatje voorheen vastzat was er bij veel niet-DIN zolen te veel wrijving tussen de zool en de binding, waardoor de release niet betrouwbaar was. Nu kunnen dus veel meer (of alle?) toerskischoenen in combinatie met de Guardian (en Warden) worden gebruikt.
  • MDA
    Advanced
    MDA op 21 oktober 2014 · 22:48
    t zou wel mooi zijn...ik wacht een foto of een review af 😉 rollie op 21 okt. 2014 22:43

Dat is eigenlijk ook mijn insteek 😉

Maar ik ski tegenwoordig op technica cochise schoenen, dus geen rockered sole... voor mij zouden ze perfect zijn. Het wat echt de binding die ik vorig jaar moest hebben. Maar voordat ik mijn STH's inruil wacht in inderdaad wat reviews af.
  • rollie
    Beginner
    rollie op 21 oktober 2014 · 22:53
    De Guardian heet nu niet meer Guardian WTR, maar Guardian MNC (Multi Norm Certified), zoals de Warden ook Warden MNC heet. Het verschil met WTR is dat het plaatje onder je tenen van de MNC wél kan bewegen. Omdat het plaatje voorheen vastzat was er bij veel niet-DIN zolen te veel wrijving tussen de zool en de binding, waardoor de release niet betrouwbaar was. Nu kunnen dus veel meer (of alle?) toerskischoenen in combinatie met de Guardian (en Warden) worden gebruikt. evan op 21 okt. 2014 22:45

maar t is toch niet alleen het aspect van de wrijving wat releases tegen zou gaan, maar vooral gewoon het feit dat zo'n at zool helemaal niet past?

aan de andere kant, hoe groot is die markt bij de guardian, gezien een tech binding dan veel lichter is?
  • evan
    Advanced
    evan op 21 oktober 2014 · 23:11
    Maar ik ski tegenwoordig op technica cochise schoenen, dus geen rockered sole... voor mij zouden ze perfect zijn. Het wat echt de binding die ik vorig jaar moest hebben. Maar voordat ik mijn STH's inruil wacht in inderdaad wat reviews af. MDA op 21 okt. 2014 22:48[mention="/profile/26394"]@MDA[/mention], ik ski ook op Tecnica Cochise (met techzool) en die heb ik vorig seizoen probleemloos met de Salomon Guardian gebruikt. (Er zijn mensen die release tests hebben gedaan met diezelfde combinatie met een positief resultaat.) Dus als je een STH van vorig seizoen hebt zal dat in combinatie met de techzool van de Cochise geen problemen opleveren
    maar t is toch niet alleen het aspect van de wrijving wat releases tegen zou gaan, maar vooral gewoon het feit dat zo'n at zool helemaal niet past?
    aan de andere kant, hoe groot is die markt bij de guardian, gezien een tech binding dan veel lichter is? rollie op 21 okt. 2014 22:53
    [mention="/profile/12980"]@rollie[/mention], het bovenste deel van de voorkant van de Guardian (en STH) kun je behoorlijk ver omhoog schroeven, waardoor de meeste schoenen passen (en de hak is meestal niet zo'n probleem).
    Mensen met techzolen zullen inderdaad waarschijnlijk steeds vaker voor andere bindingen dan de Guardian kiezen vanwege het steeds grotere aanbod aan en scherpere prijzen van bindingen als de Dynafit Beast.

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro