skins op maat snijden, welke tool

• willemdekort
    Tourist
    willemdekort op 23 oktober 2014 · 17:02
    Iemand ervaring met zijn/haar skins op maat snijden? tips/voorkeur voor een speciale tool of gewoon old-skool tapijtsnijder?
  • rollie
    Beginner
    rollie op 23 oktober 2014 · 17:17
    ik kreeg bij mijn vellen gewoon een tool er bij, wel te verstaan deze:
    "I don't think I have the proper amount of tail rocker to execute this jump!"
  • markindealpen
    Beginner
    markindealpen op 23 oktober 2014 · 20:05
    Ja zoiets kreeg ik er ook bij, ik ging er vanuit dat dit standaard is, niet dus. Dat is wel een erg handig tooltje.
  • Leonie
    Advanced
    Leonie op 23 oktober 2014 · 20:52
    @willemdekort, snij tip: plak het vel op de ski, zoals ie uiteindelijk zou moeten liggen, maar dan iets verschoven naar de zijkant , nl de breedte van je staalkant. Met behulp van het niet ogende maar o zo handige mesje snij je het vel af langs de staal kant. Je haalt het vel van de ski af, plakt hem er weer op , maar deze keer laat je aan de kant waar je gesneden hebt, een ruimte van twee keer de breedte van je staalkant tussen rand vel en rand staalkant. Nu snij je de andere kant af. (kun je me volgen?) Resultaat, een vel dat netjes je belag bedekt en je staalkanten vrijhoudt.
    ... but if you try sometime, you just might find, you get what you need!
  • Jozua
    Advanced
    Jozua op 23 oktober 2014 · 21:07
    Scherp breekmes en wat Leonie zegt
    http://mountcoach.be/ // RAB // Lowe Alpine // Petzl // K2
  • arthurpuls
    Beginner
    arthurpuls op 23 oktober 2014 · 21:14
    Ik heb ook zo'n tool gebruikt, maar met een tapijtsnijder of stanley mes moet het ook prima kunnen, zolang je staalkant maar als geleider gebruikt is.
  • willemdekort
    Tourist
    willemdekort op 23 oktober 2014 · 21:38
    Bedankt voor alle reacties, .................
  • tellie-G
    Expert
    tellie-G op 23 oktober 2014 · 21:38
    vind die tooltjes van G3 wel relaxed die houdt meteen rekening met de breedte van de staalkant (die witte in de foto)
    (gravity) I fought the law but the law won...
  • evan
    Advanced
    evan op 23 oktober 2014 · 21:42
    De snijder van G3 (en andere mogelijk ook) houdt vanzelf je staalkant vrij, dus hoef je maar één keer je vel op je ski te plakken. (edit: wat @tellie-G zegt 😃 )
    Gooi het plastic dat de lijmlaag bedekt niet weg, want dat kun je goed gebruiken als je de lijmlaag wilt opfrissen.

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro