Bedolven onder een lawine? Drones to the rescue!

• Kendo
    Beginner
    Kendo op 28 oktober 2014 · 22:42 “Ein Brett macht Spaß. Zwei Bretter machen doppelt so viel Spaß”
  • evan
    Advanced
    evan op 28 oktober 2014 · 23:22
    Drones zijn de oplossing! Wat was het probleem ook alweer? 😉
  • Mitchel.
    Expert
    Mitchel. op 29 oktober 2014 · 00:01
    Ik vertrouw toch meer op mijn eigen kunnen en dat van mijn buddies, de komende 10 jaar!,
    Of we moeten ook een drone bij de uitrusting stoppen haha:

drone
    3 -eenheid
    airbag

😀😀
    Skiing is Freedom!
  • SneeuwHaas
    Advanced
    SneeuwHaas op 29 oktober 2014 · 00:19
    Drones zijn de oplossing! Wat was het probleem ook alweer? 😉 evan op 28 okt. 2014 23:22

+1
    Rex Monte - Amor Nix
  • chilo
    Tourist
    chilo op 29 oktober 2014 · 08:21
    Drones met Recco. Ik kan niet wachten. 😁
    My Life Is Better Than Your Vacation!
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 29 oktober 2014 · 09:28
    Ik vind het wel cool. De ultieme oplossing hebben ze nog niet, maar wie weet wat eruit voortkomt. Misschien is een robot wel minder feilbaar in het zoekproces dan een mens. En ik zie die Drones nog wel kleiner worden.
    May the powder be with you.
  • MennoBoermans
    Tourist
    MennoBoermans op 29 oktober 2014 · 10:25
    Vijf jaar terug is een drone hier in Zermatt gedemonstreerd tijdens een ICAR bergredders congres. Conclusie: voor bergredders kan het handig zijn, vooral wanneer de scene niet veilig is. De drone kan dan vooruit gaan en kijken of het nodig is dat redders ter plekke gaan. Zoekactie naar een vermissing duurde hier toen 50 minuten. Uiteindelijk heb je het probleem dat de drone verder weinig meer kan doen dan alleen lokaliseren. Recovery of EHBO moet toch door redders gedaan worden. Voor freeriders zie ik niet een twee drie een toegevoegde waarde. Het project hier is ook een stille dood gestorven. Mensen redden blijft mensenwerk 😃
    Poeder, Kiekjes en Pleisters
  • 49
    Advanced
    49 op 29 oktober 2014 · 10:47
    Ik vind het ook cool. Ik zou denken dat die pieperdrones heel geschikt kunnen worden voor het vinden van je buddy. Een beetje kleiner nog (niet eens zoveel, als het maar behoorlijk in je rugzak past), goede software om de pieper de drone te laten sturen en de drone vindt je maatje in no-time. En waarschijnlijk een stuk sneller en secuurder dan de gemiddelde freerider. Ja, je moet dan nog wel zelf graven inderdaad.
    @MennoBoermans mensen redden mag dan mensenwerk zijn, mensen vinden vaak hondenwerk. Waarom geen drones dan?
    montagna bianca, ti amo
  • Zimoski
    Beginner
    Zimoski op 29 oktober 2014 · 11:12
    Drones hoeven er helemaal niet zo uit te zien zoals ze nu doen. Tientallen drones van het formaat knikker (kleine antenne maakt dan minder uit lijkt me) de lucht in gooien en laten zoeken. Moet je ze alleen nog in de goede richting sturen met een laserpointer oid.

Voor berg redding lijken mji als leek drones met infrarood zicht me ideaal om mensen in nood te lokaliseren in onherbergzame gebieden of slecht weer. Tien van die dingen de lucht in is goedkoper dan één heli en als je er een keertje een kwijt raakt is dat ook niet zo erg.
    Stoked, stokeder, stokedest!
  • Constant
    Beginner
    Constant op 29 oktober 2014 · 12:24
    Drones? Totdat drone-mania was losgebarsten had "iedereen" het over RFID als wondermiddel voor alle logistieke problemen....Voorzie iedere skiër van een RFID chip en zet overal ontvangstmasten neer.

Ik ben trouwens fan van lawinehonden, die winnen het nog altijd in snelheid van alle technische middelen. En ze kunnen meehelpen met uitgraven.
    Beginner , beginner en nog eens een beginner..................
  • evan
    Advanced
    evan op 29 oktober 2014 · 12:37
  • Zimoski
    Beginner
    Zimoski op 29 oktober 2014 · 13:57
    Tsja van 1 naar 3 antennes en wat software eroverheen knallen is ook een vorm van automatisering. Ik laat mij er graag door ondersteunen, welke vorm het dan ook aanneemt.
    Stoked, stokeder, stokedest!
  • Kendo
    Beginner
    Kendo op 29 oktober 2014 · 16:05
    Op ad.nl is er gelijksoortig nieuws, een ambulance drone...

http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article/detail/3777302/2014/10/2...

Overigens zou deze drone ook een stukje hulpverlening doen... Er zit een AED in...
    Uiteraard zijn de professionals kritisch 😉

@evan ... De drone lijkt inderdaad de oplossing voor alles 😃
    “Ein Brett macht Spaß. Zwei Bretter machen doppelt so viel Spaß”
  • Constant
    Beginner
    Constant op 29 oktober 2014 · 16:56
    Vandaag op RTLZ, een drone om koffie op kantoor te halen.......... Uiteraard is dit een Nederlandse uitvinding 😃
    Beginner , beginner en nog eens een beginner..................
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 29 oktober 2014 · 18:03
    LOL 😃 😃
    May the powder be with you.
  • KRovers
    Advanced
    KRovers op 29 oktober 2014 · 23:37
    Was er niet een drone ontwikkeld die je volgt en filmt tijdens de actie? Die zou dan na een eventueel ongeluk moeten blijven hangen boven de plek waar je onder de sneeuw ligt. Dat scheelt dan behoorlijk in zoektijd volgens het principe: Eerst je ogen gebruiken. Kun je bijna meteen beginnen met graven...
    Avalensemble!
  • KRovers
    Advanced
    KRovers op 29 oktober 2014 · 23:42

Airbag en drones in één. Wel zelf opblazen...
    Avalensemble!

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro