Mounting point WD preacher

• powderforce
    Beginner
    powderforce op 5 november 2014 · 22:52
    Onlangs via dit forum aan een setje 179 preachers geholpen, maar nu ik een binding er op moet plaatsen twijfel ik een beetje over de plaats hier van.
    Bij deze dus de vraag of mensen ervaring hebben met deze/soortgelijke ski en wat er aan te raden is qua mount point.

(Ondanks dat volgens de WD-site hun hierover mailen geen probleem is, na 2 weken nog geen reactie)

De bedoeling is om ze te gebruiken als all-mountain ski, ik land nog wel eens switch maar voor die ongein heb ik eigenlijk een setje parkski's die center staan.

Misschien dat @skiester mij hier over kan informeren?

Bij voorbaat dank!
  • Ghini
    Advanced
    Ghini op 5 november 2014 · 22:56
    Staat er niks op topsheet of op zijkant?
  • powderforce
    Beginner
    powderforce op 5 november 2014 · 22:58
    @Fabergé Er staat een centermount en een "fr" lijn, maar die staat voor mijn gevoel een behoorlijk stuk richting tail.
  • sanno
    Tourist
    sanno op 6 november 2014 · 08:39
    @powderforce dan monteer je ze een beetje voor het fr punt, als je denkt dat dat te veel naar achteren is. Uiteindelijk is het een persoonlijke kwestie en/of gewenning waar de binding moet staan.
    Je kan altijd nog een 2e keer boren.
    Toerisski
  • Ghini
    Advanced
    Ghini op 6 november 2014 · 08:54
    Als je de ski plat op de vloer legt en meet waar dat punt is tov waar de rockers beginnen valt dat ws ineens heel erg mee. Op mn oude Moment Bibby's dacht ik ook, wow wat ver naar achteren, maar toen ik vanaf de rocker overgangen ging meten bleek het daar precies het midden van te zijn. Heeft verder ook nog met sidecut / taper en flex te maken.
    De centermount lijn staat zeker ook niet precies in het midden van de totale lengte van de ski?
  • skiester
    Advanced
    skiester op 6 november 2014 · 11:00
    Hello, skiester hier. Preachers hebben geen rocker maar ik monteer ze altijd gewoon op FR. Nooit problemen mee... Weet niet waar je de ski's vandaan hebt, want als het samples zijn dan even uitkijken, die lijntjes kloppen nl niet....
    Als je alles onder controle hebt ga je niet hard genoeg!

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro