Wintersportsector

• crashtestdummy
    Tourist
    crashtestdummy op 14 november 2014 路 06:52
    Ola wepowder,

Aangezien het durf te vragen is waag ik even mijn kans. Ik ben sinds mijn eerste wintersportvakantie verslaafd aan het witte goud en zou graag iets in deze sector doen. Het is waarschijnlijk al de zoveelste vraag hierover, maar toch net iets anders hoop ik 馃槈
    Na vele reiservaringen wordt het mij stilaan duidelijk dat de meest interessante gesprekken en ervaringen voortkomen uit ontmoetingen met gepassioneerde mensen. Mensen die hun passie hebben gevolgd en daardoor positief in het leven staan. En laat wepowder nou net zoiets zijn 馃槂
    Nu mijn echte vraag, ik zou graag werken in de 'wintersportindustrie' maar zou niet per se permanent in de bergen willen zijn. Hiermee bedoel ik dus niet gaan skibummen/werken in een bar/...
    Zijn er jobs zoals reisleider, begeleider van vakanties, etc te vinden zonder dat je moet lesgeven en waarbij je toch wat verdient? Misschien zijn dit wat specifieke eisen, maar monitor van een groepje worden is niet direct de ambitie.
    Ook een job voor de grote skimerken zou tot de mogelijkheid behoren, maar dit lijkt mij allemaal moeilijk te vinden? Hier heb ik het dus over jobs als vertegenwoordiger voor een bedrijf, sales, hr,... Maar de vraag is of je dan zelf nog af en toe in de bergen geraakt natuurlijk.
    Ik ben in het bezit van een academische master, maar die heeft jammer genoeg niets met deze sector te maken 馃榾
    Hopelijk is dit allemaal niet wat te vaag en kunnen jullie wat suggesties aanbrengen.

Grtz
  • Tom-O
    Tourist
    Tom-O op 14 november 2014 路 07:51
    Misschien ook best even zeggen waar je al ervaring in hebt opgedaan.
    Ik denk dat je studentenjob in de wintersportsectie van de united brands toch al een meerwaarde is 馃槂

Laat ik even referentie spelen: deze man is ongeveer 2 jaar geleden de united brands binnen gewandeld om nieuwe gear te kopen. Ze waren zo onder de indruk van zijn kennis dat ze hem prompt een job hebben aangeboden (een studentenjob weliswaar, maar hij was verantwoordelijk voor de verkoop en verhuur van ski' en snowboards).

@crashtestdummy: corrigeer me waar nodig 馃榾
  • Cheizz
    Beginner
    Cheizz op 14 november 2014 路 08:45
    Touroperators als sunweb.nl, bizztravel etc. hebben wel reisleiders rondlopen in de groot ingekochte skigebieden. Meestal zijn dit studenten die het leuk vinden om anderen mee te nemen op kroegentocht (is mijn beeld tenminste). Maar die baantjes zijn er dus wel. Of je er ook echt wat mee verdient weet ik niet.
    gigiski.com | deskiclub.nl
  • crashtestdummy
    Tourist
    crashtestdummy op 14 november 2014 路 10:46
    [mention="/profile/26573"]@FreeSkiFreeSoul[/mention] : correct. Heb twee winters ervaring in verkoop en verhuur van skimateriaal. Op zich een plus als ik in een lokale shop zou willen werken, maar dan zit ik er permanent..

@Cheizz :Van bizztravel weet ik ook dat ze in hun grote gebieden wat aanspreekpunten hebben, denk echter ook dat het moeilijk wordt om daar wat voor betaald te worden.
    Wat kantoor/administratief werk maakt mij ook niet zoveel uit als ik zelf af en toe ter plaatse kan zijn 馃槂
  • ijsbeer
    Expert
    ijsbeer op 14 november 2014 路 10:59
    Mss eerst verzinnen of je in NL wilt blijven en dan vaak heen en weer wilt rijden. Of in de bergen wonen en dan weekendwarrior zijn. Beide heeft voordelen denk ik. In de bergen wonen is natuurlijk fantastisch maar als je in NL parttime werkt en de knaken hebt om veel heen en weer te gaan is ook wat voor te zeggen.
  • dr.Gear
    Expert
    dr.Gear op 14 november 2014 路 11:00
    @crashtestdummy Misschien is dit iets voor je: http://wepowder.nl/forum/topic/102843 Dr. Gear heeft gehoord dat ze mogelijk ook parttime vertalers zoeken.
    Als ik het niet heb getest dan is het niet best.
  • ijsbeer
    Expert
  • crashtestdummy
    Tourist
    crashtestdummy op 14 november 2014 路 11:21
    @ijsbeer : thx voor de links. Zou liefst in BE wonen, maar wie weet...
    @dr.Gear : ik ga het eens bekijken. Cv'tje opstellen moet ik dan ff lekker op een Thais eilandje doen. Reality check 馃構
  • ijsbeer
    Expert
    ijsbeer op 14 november 2014 路 17:03

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro