Alternatief ski pers

• JoostW
    Beginner
    JoostW op 24 november 2014 路 11:15
    Ik ben al een tijdje op zoek naar iemand die een ski pers heeft maar die gene heb ik nog niet gevonden, althans niet in de buurt.

Heb alle interieurbouwers in de buurt gevraagd of ze een pers hebben, maar nee. 馃槥

Iemand een alternatief wat ik kan doen om mijn ski's op elkaar te persen?

Zelf dacht ik aan twee platen waar de ski's en mallen tussen komen en dan deze vast schroeven en dan maar 24 uur wachten?
    Is dit een idee of is dit onmogelijk?

Iemand nog andere alternatieven of mensen in de buurt van Enschede die een pers hebben?
    Of iemand in de buurt die je kent die een pers heeft?

Ben hem nodig om eigen ski's te maken maar nog belangrijker is dat ik het nodig ben voor mijn profielwerkstuk in de 4de en 5de.
    Tevens is het een droom die uitkomt om eigen ski's te maken!

Hoop dat jullie mij kunnen helpen!!
    A winter without powder isn't a winter!
  • PS
    Advanced
    PS op 24 november 2014 路 14:40
    Misschien dat een vacuum pers een idee is?

Relatief simpel thuis te maken. Het enige dat je nodig hebt is een vacuumzak en pomp. Ski's en mal gaan in de zak, en als de lucht eruit is wordt alles door de atmosfeer op elkaar geperst. Vacuum-bagging wordt veel gebruikt bij werken met glasvezel en andere composieten. Kijk bijvoorbeeld eens hier voor materialen: http://www.polyservice.nl/Vacuummaterialen-c-285.html...

Misschien niet de meest professionele manier, maar zou verwachten dat je natuurkunde docent hiervan toch voldoende onder de indruk is.
  • cellofaan
    Tourist
    cellofaan op 24 november 2014 路 14:53
    Ik zou ook een vacuumzak gebruiken. Zo'n pomp is niet heel goedkoop, zeker aangezien het voor je profielwerkstuk is, maar misschien heeft de school die wel.

Als je niet aan zo'n pomp kan komen, kun je ook zelf wat klussen van een fietspomp:
    http://www.instructables.com/id/make-a-manual-vacuum-pump-for-under-$2...

Als je dat doet zou ik wel eerst een paar keer goed testen of je pomp het goed doet, anders ben je straks 100 euro aan epoxy en ander spul kwijt omdat je vacuum niet goed was.
  • PS
    Advanced
    PS op 24 november 2014 路 15:22
  • EmileHendrix
    Advanced
    EmileHendrix op 24 november 2014 路 17:03
    Heb ik ook gedaan met een buddy die kayakspeelgoed wil maken. We hebben nog niks geperst, maar we hebben voor een tientje ofzo een oude koelkast van iemand overgenomen en daar de compressor uit gesloopt. Dan nog wat slangetjes+manometer van de internet-doe het zelf zaak en je bent er al bijna. Plaatjes van @PS laten 't principe mooi zien.
    Een kleine fantasie kan groter zijn dan de wereld.
  • cellofaan
    Tourist
    cellofaan op 24 november 2014 路 17:27
    Met zo'n koelkast compressor is het inderdaad nog mooier!

Nog even over het idee om mallen vast te klemmen, dat kan, maar het is heel moeilijk is (zeker met een laag budget) om beide mallen exact op je ski te laten passen.
    De vraag is ook of je door ze vast te schroeven genoeg druk kan genereren. Eventueel zou je er nog een paar honderd kilo aan gewicht bovenop kunnen stapelen.

Het staat of valt denk ik met de mogelijkheid om je druk netjes te verdelen over de hele ski. Met een vacuum gaat dat automatisch. Met twee mallen moet er iets tussen, bijvoorbeeld zo'n half met lucht gevulde brandweerslag.
  • JoostW
    Beginner
    JoostW op 24 november 2014 路 19:40
    Dankjewel allemaal!

Inmiddels twee adressen gevonden waar ik de pers op luchtdruk kan gebruiken!
  • EmileHendrix
    Advanced
    EmileHendrix op 24 november 2014 路 23:42
    @JoostW, ik heb trouwens gehoord dat je bonuspunten scoort als je foto's van je klusproject kan maken 馃槈
    Een kleine fantasie kan groter zijn dan de wereld.
  • slobson
    Tourist
    slobson op 25 november 2014 路 09:42
    [mention="/profile/27311"][mention=27311]@JoostW[/mention][/mention], ik heb trouwens gehoord dat je bonuspunten scoort als je foto's van je klusproject kan maken 馃槈 EmileHendrix op 24 nov. 2014 23:42

En dubbele punten als je die fotos hier plaatst......
  • JoostW
    Beginner
    JoostW op 25 november 2014 路 20:29
    Dat gaat zeker goed komen!

Eerst even een beetje een mooi ontwerp maken en dan het produceren!

Die dubbele punten die wil ik wel 馃槈

@slobson
    @EmileHendrix

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro