Mountain unicycling

• bartus
    Beginner
    bartus op 25 november 2014 · 13:39
    Hoi heeft een van jullie wel eens van Mountain unicycling gehoord? Ik was afgelopen zondag bij ons in het bos op de Hermanns weg op de MTB onderweg (tussen Bielefeld en Oerlinghausen) kom ik ineens een kerel op een soort DIY mountainbike unicycle tegen. Het leek een beetje op een liefdes baby tussen een normale acrobatiek unicycle en een geveerde mountainbike voorvork met schrijfrem. Ik ben even later nog omgedraaid om een foto te maken maar hij had blijkbaar een andere route genomen.

Iig ik heb het net even gegoogeld en het blijkt inderdaad een dingetje te zijn; http://en.wikipedia.org/wiki/Mountain_unicycling

Even in prespectief; de Hermanns weg is deels single track of geplaveid met vuist grote stenen en loopt over de kam van het Tuetoburger wald. Er zijn meer dan voldoende stukken met een 20 procent plus hellingsgraad waar ik als beginnende MTBer soms moeite zat mee heb. Om dit op een unicycle te doen, diepe kniebuiging met mtb helmpje af......
  • RuudvW
    Advanced
    RuudvW op 25 november 2014 · 15:34
    @poedersletje iets voor jou? 😃
  • Dutchess
    Advanced
    Dutchess op 25 november 2014 · 17:12
    *sprakeloos*
    We dont stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro