Les deux alpes eind januari

• Luukie25
    Advanced
    Luukie25 op 1 december 2014 路 17:21
    Eind januari ben ik een lang weekend (30-31 jan + 1 feb) in Les deux Alpes.Is er iemand in de buurt die het leuk zou vinden om wat lijntjes te trekken? Als het lukt wil ik in ieder geval één dag met een gids (privé馃槈 of anders een 3 dagen (groep) op pad, dus wellicht wil iemand ook nog een gids delen voor wat uitdagender terrein. Ik heb zelf LW I t/m LW III, en 2 jaar freeride ervaring. Ik hoor het graag!
    P.S. Dat L2A niet het meest ideale off-piste gebied is weet ik 馃槂
  • Niels
    Advanced
    Niels op 1 december 2014 路 18:10
    Deux Alpes is niet per sé de beste plek om te (beginnen met) touren, om uiteenlopende redenen.

Je zou kunnen overwegen iets te doen in de omgeving. Alpes d'Huez, La Grave, Col du Lautaret bijvoorbeeld.
  • Luukie25
    Advanced
    Luukie25 op 1 december 2014 路 18:29
    @Niels Bedankt voor je reactie. Daar ben ik mij inderdaad van op de hoogte, echter kon ik heel goedkoop mee naar L2A en mag ik zelf nog niet achter het stuur kruipen naar AdH of Col du Lautaret... Verder is La Grave nog veel te veel van het goede voor mij. (Dacht dat dat echt puur downhill was daar!)
  • Niels
    Advanced
    Niels op 1 december 2014 路 18:50
    Ook daar rijden bussen, naar alle genoemde plekken en verder, is niet duur: http://www.transisere.fr

La Grave is niet/hoeft niet zo heftig te zijn als ze zeggen. Als je een rode piste af komt zijn de normaal routes daar prima te doen en ski je in een fantastische omgeving, totaal anders dan bv l2a. En het is vanaf l2a te bereiken zonder auto/bus.

Als je de gids in l2a duidelijk vertelt wat je wilt, zal hij je meenemen naar een geschikte plek. Wellicht buiten l2a en regelt hij ook vervoer. Ik zou gewoon het bureau des guides mailen.

Succes!
  • Luukie25
    Advanced
    Luukie25 op 1 december 2014 路 19:04
    Heb je helemaal gelijk in. La Grave is indd prima te bereiken. Dan ga ik nog even wat googlen en mailen. Bedankt!

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro