Bandit , 1080, monster vraagjes

• Jeroenmontis
    Tourist
    Jeroenmontis op 6 november 2009 · 22:39
    Na de afgelopen 10 jaar huurskis te hebben gebruikt wat erg leuk is omdat je alles kan proberen had het ook soms erg veel stress. Zeker als we een of 2 dagen gingen skieen en pas s avonds laat aankwamen en heel vroeg wilden skieen en bv op zondag de huur toko eerder dicht was wil ik sowiso een paar eigen skietjes hebben. ook voor bv dagjes skieen in snoworld. Mijn keuze mede door huurskies is gevallen op of een paar oudere bandits B1 b2 of B3, Salomon 1080 of head monsters. Ik ben zelf 175cm en 80 kg. Wat is nu de juiste lengte dat ik moet kiezen? De adviezen van de staions was altijd erg different dus ik wil toch graag eens horen wat nu echt de lengte moet zijn voor mijn maten.

Greetz,

jeroen
  • woutertichelaar
    Advanced
    woutertichelaar op 7 november 2009 · 19:02
    Hey Jeroen,

Ik kan je alleen tips over de Head Monster en de Salomon 1080 GUN geven. Daarnaast vind ik de Movement Thunder ook erg goed in dit rijtje passen, evenals de Dynastar Legen 8800 of Mythic Rider (deze heb ik ook allebei geprobeert). Maar over de Guns, heerlijke ski's off-piste. Alleen op de piste vond ik ze erg slap, en werd het bijna eng om volle bak te gaan. Dus wil je echt meer off-piste gericht, moet je de 1080's nemen. Ik had ze overigens in 1.88 en ben zelf 1.79 en net geen 70 kg.

Daarnaast heb ik de Head Monster im82 (die nu in het te koop-forum staan) ook geskied, en vond die toegankelijker. Overal waren ze goed in. Lekker op de piste, en off-piste ook nog een mooie float. Ze waren minder dan de Guns buiten de piste. Maar beter op de piste. Die heb ik met een lengte van 183 geskied geloof ik, dat draait net even wat makkelijker bij de treeruns.

Ik ski met redelijk veel power, daarom hou ik van erg stijve ski's. Dat zijn de Thunders dan weer. Als ik zo naar je eisen kijk, denk ik dat je een prima ski aan de monsters hebt die te koop staan... 😃
    one way to go down
  • koeienlap
    Advanced
    koeienlap op 12 november 2009 · 02:07
    Hey Jeroen,

Slim dat je eindelijk hebt gekozen om spullen te kopen ipv te huren. Zeker een 2e hands set heb je er in 1 seizoen dan al uit en dan zijn ze nog van jou ook, met evt restwaarde. Zo kun je elk jaar je setje wisselen en vanalles proberen of ze een jaar houden als ze erg goed bevallen.

Ookal board ik de laatste jaren met name, heb jaren geskiet en ga nog weleens een dagje op skies aangezien veel vrienden van me skien. Zo ook op de skies die jij aangeeft + wat andere. Je geeft niet heel duidelijk aan wat je precies van je skies verlangd of hoe je skiet. Ik neem aan uit je selectie dat je een all-in-one zoekt, in dat geval kan ik met Wouter meegaan over de Monsters. Ongelovelijk fijne allround skietjes, niet zo slap als de 1080's , dus stuk beter op de piste, speels genoeg en nauwelijks minder float dan de 1080 gun's(door hele voorski die breed is). De Bandit's vond ik tegenvallen, de Mythic Rider is weer net wat stijver, meer voor hard knallen, minder speels en de Thunders willen niet anders dan keihard, maar door de stijfheid wil de neus niet best omhoog in de pow op lage snelheden. Ik mis in het rijtje nog evt de x-wing fury, dit is echt een pistecarver met veel breedte, waardoor je ook offpiste nog redelijk wat float hebt, speels zijn die echter absoluut niet.

Succes met zoeken.
    WE´ve got the POWDER
  • jorisvanbrug
    Advanced
    jorisvanbrug op 12 november 2009 · 11:42
    die bandits en 1080 waar je het over hebt, heerlijke ski's, lekker eenvoudig en vergevingsgezind. voor die ski's geldt dan ook altijd, minimaal op lichaamslengte

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro