van hoe stijl deze helling, naar powfinder oefening

• FreshPow
    Advanced
    FreshPow op 8 december 2014 路 14:40
    Wie van de mensen die de powfinder masterclass heeft gevolgd kan mij uitleggen of dit een realistisch scenario is van deze weerkaart of niet?

Het is voor komende week op de zondag. Ik woon in BCN en wil dus even weten of ik maandag vrij moet nemen komende week!

Zelf heb ik helaas geen powfinder masterclass gevolgd, dus iemand die er verstand van heeft laat maar weten!?

Life starts at the end of your comfort zone
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 8 december 2014 路 15:50
    Hierbij een idee van je kansen.

Lastigste wordt de temperatuur. Warme en koude lucht liggen dicht bij elkaar. Vraag is of en waar het koufront doorkomt. Het is pas maandag... 馃槈
    May the powder be with you.
  • FreshPow
    Advanced
    FreshPow op 8 december 2014 路 16:34
    @meteomorris: de enige zekerheid is dat ik er wel stoked van wordt 馃槈

De rest zie ik is dus nog wat afwachten!! Heb wel nu al zin om vanaf Tibidabo of Montjuic naar beneden te knallen als het erin zit! 馃槈
  • Niels
    Advanced
    Niels op 8 december 2014 路 16:45
    En voor het geval je nu al moet beslissen, er wordt niet heel veel sneeuw voorspeld. Ik ken de Pyreneeën niet echt, maar als je er vrij voor moet nemen, zou ik de huidige sneeuwhoeveelheden meenemen in je overweging.

Het merendeel van de sneeuw lijkt nu op zondag te gaan vallen. Dus een zondag op grashellingen tussen de bomen?

• meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 8 december 2014 路 17:32
    Heb wel nu al zin om vanaf Tibidabo of Montjuic naar beneden te knallen als het erin zit! 馃槈 FreshPow op 8 dec. 2014 16:34

@FreshPow, die kans acht ik nihil. Waar zou je komende maandag naartoe willen? Baqueira? Andorra?
    May the powder be with you.
  • FreshPow
    Advanced
    FreshPow op 8 december 2014 路 23:52
    @meteomorris: Denk dat je jammer genoeg gelijk krijgt. 馃槂

geen idee nog waar ik maandag naartoe zou gaan dan. voor een dag liefst een beetje in de buurt van BCN. Als het bovenstaande plaatje uitkomt denk ik aan Porte Puymorens of Pas de La Casa of Vallnord. Daar sneeuwt het vandaag en morgen dus er wordt deze week aan een basis gewerkt. Moet alleen nu even een flinke dump overheen.

Baqueira ligt inmiddels een basis van zo'n 20-max30cm nu. Daar heeft het van de week al gesneeuwd en vandaag. Vandaag en dinsdag meer sneeuw. In Baqueira ligt ook het meeste nu in de buurt van Barcelona. Dat zou dus een optie kunnen zijn. Is alleen wat verder weg.

Webcambeelden hieronder vandaag Soldeu en Vallnord. Beide lage plekken waar de webcam stond.
    Maar gezien de variabelen op je kaart die je gedeeld hebt... 馃槂 Nog even afwachten.

@Niels: basis wordt al een weekje aan gewerkt. Zie webcambeelden hieronder en het weerbericht voor morgen. Wellicht heeft iedereen dus een extra optie volgende week. Naast pizza ook tapas 馃槂

• ieism
    Tourist
    ieism op 9 december 2014 路 02:17
    [mention="/profile/7762"]@Freshpow[/mention]
    Ik heb hier wel oren naar, want ik wil graag nog eens die kant op dit seizoen. maar ik zie niet heel veel sneeuw op de kaarten. Maar misschien weet jij iets dat wij niet weten. Wanneer zou je dan wegrijden uit Barcelona?
    splitfest.nl
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 9 december 2014 路 07:38
    Ik kan pas volgend weekend (20-21) die kant op komen, maar lijkt me ook wel een keer leuk. Eens zien of het dan nog (weer) aan is daar. 馃槂
  • ieism
    Tourist
    ieism op 9 december 2014 路 08:03
    Vallnord gister of eergisteren.

Dat ben ik niet. En dat is dus niet okee.
    splitfest.nl
  • FreshPow
    Advanced
    FreshPow op 9 december 2014 路 10:55
    @ieism: dat zal zondag zijn geweest denk ik. Toen was het zonnig. gisteren heeft het gesneeuwd en vandaag ook. 45cm op 1800 meter in Baqueira en 55cm op 2500 m. Andorra rapporteert 36cm vers op 1800 meter.

@Emmer: lachen. bij een aankomend powderalert voor de Pyreneeën moeten we even contacten!

Vanuit BCN naar Andorra is zo´n twee uurtjes (Vallnord / Grandvalira. Porte Puymorens is zo´n anderhalf uur.

Baqueira is 4 uur met de auto.

Voor 1 dag zou het dus Andorra worden. Dat zou dan half 7 in de ochtend wegrijden zijn. Of de avond ervoor vertrekken.

@meteomorris: hier wat plaatjes:

Andorra

Baqueira:

Andorra vannacht:

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro