Mening gevraagd over tour setup

• AlexSki
    Tourist
    AlexSki op 18 december 2014 路 13:15
    Touren is hot en dat blijkt wel gezien het aantal gerelateerde topics de laatste tijd 馃槂

Nu wil ik graag jullie mening horen over de setup die ik via een goede deal kan scoren.

Ik heb een offerte liggen voor het volgende:

- Atomic Automatic 102 180cm
    - Dynafit Radical ST
    - Crampons
    - Vellen heb ik al 馃槂

Bovenstaand setje wordt me aangeboden voor net geen 600 euries (shipping free 馃構). Mijn gevoel zegt dat ik hiervoor moet gaan, maar ik ben ook benieuwd naar jullie mening, op- of aanmerkingen.

Shoot zou ik zeggen 馃槂
  • Anon
    Tourist
    Anon op 18 december 2014 路 15:00
    Misschien is het niet mijn plaats om te zeggen maar heb je der over gedacht om in plaats van deze set aan te schaffen het geld in lessen en gidsen te steken. Ik heb even naar je profiel gekeken en het lijkt mij dat je nog prima veel ervaring kunt opdoen via lift access en korte bootpacks zeker met behulp van gidsen.

Anyway, als je set bent op touren lijkt het mij een mooie set voor een prima prijs.
  • AlexSki
    Tourist
    AlexSki op 18 december 2014 路 16:10
    @R.E.Q.U. Je mag dat gewoon zeggen hoor, ik heb genoeg zelfreflectie 馃構 Op dit moment steek ik al heel veel,geld in lessen en gidsen heb ik vooralsnog niet zoveel aan omdat ik dat geld liever steek in sessies met bijv. Sander Kan. Wat ik er niet bij vermeld heb is dat het in de plaats komt van 2 paar andere latten 馃槂
  • Nicky
    Advanced
    Nicky op 18 december 2014 路 16:26
    @Spookjuh: ik zou m'n geld dan nog niet steken in een complete tourset...waarschijnlijk ga je met Sander ook geen 1000 hoogtemeters skinnen per dag, want die tijd besteed je dan liever aan afdalen. Ik zou het toursetje bewaren voor het moment dat je ook echt daar gebruik van gaat maken.
  • CPet
    Advanced
    CPet op 18 december 2014 路 19:44
    Tjonge, als hij graag zo een setje wil kopen en heeft het geld er voor over zeg ik doen! Let wel de ski is een echte afdaler geen speler. Ik hou daar zelf wel van maar tegenwoordig willen de meest een ski met minder camber en veel rocker en short turn (alles kan kort draaien met techniek). Ik zeg maar als gear freak "wat je aan gewicht kan besparen the way up, houdt je fit en scherp the way down" Ik zou er in deze setup wel een Vulcan of Freedom SL (of nieuwe RS) als schoen op zetten (is ook weer persoonlijk). Dus als je de ping ping hebt en het gaat niet te kosten van je poeder dagen en kennis "lekker doen"!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Let the snow come!
  • GerritA
    Advanced
    GerritA op 18 december 2014 路 20:51
    Ik zou het zelfde setje is samenstellen op Sport Conrad, heb zo'n idee dat je hier goedkoper uit komt (ski kost nu los € 299). En zal ook zeker is kijken naar setjes met een ski van bijvoorbeeld vorig jaar of demo ski met binding. Staan mooie aanbiedingen in de winkel van sport conrad (en nee heb geen aandelen).
    And snow it is.....
  • AlexSki
    Tourist
    AlexSki op 18 december 2014 路 21:13
    @Allen ik vroeg iets over de set en niet over mijn skills. Ik heb nu al een tourset, maar die wordt ingewisseld voor wat anders. Het is dus niet zo dat ik helemaal 'groen' ben! [mention="/profile/262"]@Nicky[/mention] ik gaf alleen maar aan waar mijn geld naar toe gaat en ik snap dat ik bij Sander weinig zal hoeven te skinnen. [mention="/profile/10682"]@CPet[/mention] bedankt voor de bijval en ik gebruik mijn Quest Max BC's als schoen. Ga er dan alleen nog techzolen onder schroeven.

@GerritA bij Sport-Conrad kom ik al op €650,- en dat is nog zonder verzendkosten.
  • rogierkoop
    Advanced
    rogierkoop op 18 december 2014 路 21:24
    Ik heb een maand geleden deze set (ski's en bindingen) gekocht voor 600,-- bij S-C.de

Ik denk (hoop) een fijne set voor van alles wat en touren. ik zeg doen als in nieuwstaat, anders kun je het dus net zo goed in de winkel kopen.
  • rogierkoop
    Advanced
    rogierkoop op 18 december 2014 路 21:26
    Ik heb een maand geleden deze set (ski's en bindingen) gekocht voor 600,-- bij S-C.de
    Ik denk (hoop) een fijne set voor van alles wat en touren. ik zeg doen als in nieuwstaat, anders kun je het dus net zo goed in de winkel kopen. rogierkoop op 18 dec. 2014 21:24

duh, is nieuw
  • AlexSki
    Tourist
    AlexSki op 18 december 2014 路 22:23
    @rogierkoop de set is nieuw. Deal komt van EpicTV shop. En inderdaad het idee is inderdaad om hem allround in te zetten. Lopen en afdalen dus 馃槂
  • Geerski
    Advanced
    Geerski op 22 december 2014 路 17:52
    Is die 600 inclusief crampons? Heb hier van een locale shop een vergelijkbare offerte gekregen met een FT.
  • AlexSki
    Tourist
    AlexSki op 22 december 2014 路 22:28
    @Geerski is met crampons.
  • AlexSki
    Tourist
    AlexSki op 22 december 2014 路 22:30
    Andere vraag: los van de hogere DIN wat is de meerwaarde van een FT tov een ST?
  • SneeuwHaas
    Advanced
    SneeuwHaas op 22 december 2014 路 22:46
    Andere vraag: los van de hogere DIN wat is de meerwaarde van een FT tov een ST? Spookjuh op 22 dec. 2014 22:30

Niks.

De ST en FT 2.0 brengen wel een aantal nieuwe features, maar die zijn uitgesteld tot volgend jaar begrijp ik. Het enige significant verschil tussen de ST en FT blijft de DIN.
    Rex Monte - Amor Nix
  • AlexSki
    Tourist
    AlexSki op 23 december 2014 路 10:00
    @SneeuwHaas Dank je. Ik had al zo'n vermoeden, maar wilde het ff zeker weten 馃槂
  • nero
    Expert
    nero op 23 december 2014 路 20:43
    Waarom een automatic? En geen lichtere ski zeker i.c.m. Dynafit snap de setup niet helemaal.
  • CPet
    Advanced
    CPet op 23 december 2014 路 21:03
    K2 annex 108 of Dynastar HM.....
    Let the snow come!
  • evan
    Advanced
    evan op 23 december 2014 路 21:30
    Waarom een automatic? En geen lichtere ski zeker i.c.m. Dynafit snap de setup niet helemaal. nero op 23 dec. 2014 20:43[mention="/profile/116"]@nero[/mention], de Atomic Automatic 102 van 180cm weegt 1850g. Dat valt toch wel mee?
    http://www.evo.com/skis/atomic-automatic-102.aspx
  • AlexSki
    Tourist
    AlexSki op 23 december 2014 路 22:09
    Waarom een automatic? En geen lichtere ski zeker i.c.m. Dynafit snap de setup niet helemaal. nero op 23 dec. 2014 20:43
    Je hoeft het ook niet te snappen! 馃構 En wat @evan zegt.
  • nero
    Expert
    nero op 23 december 2014 路 22:16
    @Evan je hebt gelijk in mijn opinie was deze qua gewicht veel zwaarder dan bijvoorbeeld een coomback. Mooie set @spookjuh of toch de vipec 馃槂
  • AlexSki
    Tourist
    AlexSki op 23 december 2014 路 22:21
    [mention="/profile/16669"][mention=16669]@Evan[/mention][/mention] je hebt gelijk in mijn opinie was deze qua gewicht veel zwaarder dan bijvoorbeeld een coomback. Mooie set [mention="/profile/1966"][mention=1966]@spookjuh[/mention][/mention] of toch de vipec 馃槂 nero op 23 dec. 2014 22:16
    De Vipec is ook een mooie binding. Kost wel wat meer, maar ik kan nog niet goed bepalen wat de meerwaarde zou kunnen zijn.

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro