Jones Mountain Twin 157

• Baskeriz
    Tourist
    Baskeriz op 24 december 2014 路 23:07
    Hey,

Ik ben hier nieuw op het forum en zoek wat meer info over een nieuw all mountain board.

Wat info over mezelf ben 21jr, 180cm groot en weeg 65kg.
    nu rijd ik een Libtech skatebanana voor freestyle (veel indoor) en voor spelen op piste.

Nu ben ik opzoek naar een board voor echt serieus piste en off-piste te rijden, mijn keuze is gevallen op de Jones Mountain Twin 157. alleen wil ik deze misschien halen in de "Limited" versie die blijkt stijver te zijn en meer geschikt voor hogere snelheden. ben alleen bang dat het speelse er dan compleet uit is..
    Iemand ervaring met deze plank?
    En welke bindingen raden jullie aan voor all mountain/freeride?

Ik hoor het graag馃槂

thx Bas
  • maryp
    Advanced
    maryp op 25 december 2014 路 15:44
    Bas, Ik vind het een heerlijk boardje. De ltd is wat stijver maar zeker niet te stijf. Denk dat je er op stijle offpiste stukken ook een heerlijk board aan hebt.
    Rij zelf al een paar jaar de jones twin. Een echte alles kunner. Zou er een burton cartel op zetten dan heb je een top set. Check www.siem.nl in Delft die hebben er zat staan.
    mary
  • maryp
    Advanced
    maryp op 25 december 2014 路 15:46
    ik rij zelf de 1.60 misschien voor offpiste net iets lekkerder nog.
  • Baskeriz
    Tourist
    Baskeriz op 25 december 2014 路 21:47
    Hey.

Thx voor de reactie! hoor je inderdaad heel veel goede reacties over dat het echt een lekker board is 馃槂
    Nu heb ik goedkoop een Jones Carbon Flagship aangeboden gekregen, snap dat dat compleet anders is maar wat zijn jullie ervaringen hier mee? Echt knal plank voor all mountain freeride?
    Of echt te expert board om lekker mee te kunnen knallen?
    Ben benieuwd of iemand er ervaring mee heeft馃槂
    Thegoodride.com klinkt goed en positief er over iig!

thx Bas
  • nero
    Expert
    nero op 26 december 2014 路 20:33
    De Carbon Flagship is een heel serieus board. En veel stijver dan de gewone flagship, voor de meeste rijders niet echt een onequiver board. Je moet de hele dag willen knallen en misschien wel belangrijker ook kunnen knallen.
  • Baskeriz
    Tourist
    Baskeriz op 28 december 2014 路 20:32
    Het word de Jones Aviator 156.
    Het is een directional twin met 20mm setback. 3D Power Camber profiel en een 9900 sinterd base triax carbon laag en dunne topsheet.
    Zo te lezen echt een knalplank voor op de pistes! Super grip door de volle camber en magnetraction.
    Maar iets vergevingsgezinder dan traditionele camber door de 3D Techniek.

En blijkbaar door de wijde neus en iets setback toch lekkere float in de poeder(blijft een jones馃槂)

Over bindingen twijfel ik nog tussen Burton Cartel of Burton Malavita.
  • Baskeriz
    Tourist
    Baskeriz op 28 december 2014 路 20:38
    Plaaaaatjeeeesss 馃榾

Jones Aviator 156:

Burton Cartel:

Burton Malavita:
  • AlexanderHurk
    Beginner
    AlexanderHurk op 29 december 2014 路 11:53
    Lekker board hoor!
    Ik vind de Malavita's erg comfortabel, ook goede response. Begin wel beetje te twijfelen over de duurzaamheid... Rijd er nu jaartje mee (ongeveer 6/7 weken mee gereden) en het rubber gedeelte in de highback begint erg te slijten...

Mocht je nog wat rondes in het park willen rijden zijn de malavita's ook ideaal. forward lean op 0, heel strap op standje comfortabel (de heel hammock houdt je hak goed op z'n plaats) en knallen!
    Riding on the edge!
  • Baskeriz
    Tourist
    Baskeriz op 30 december 2014 路 01:29
    Oh dat is wel heel snel馃槥
    Vind ik persoonlijk raar! dacht dat burton kwa bindingen wel echt heeeel hoog stond kwa kwaliteit?

Meerdere ervaring met die slijtage??
  • Rinus
    Tourist
    Rinus op 30 december 2014 路 10:45
    Heb Burton Mission, nu een week of 6 gebruikt. Straps in orde, schuim van de highback laat wat los aan de randjes, maar kan je makkelijk vastplakken.

Wat me wel stoort is dat de matte laag eraf komt. Ze zijn matzwart (jeweetwel, net als die 'moderne' matzwarte auto's). De matte laag is kennelijk als coating aangebracht en die is nu zacht geworden. Dat komt er als een soort lijmlaag af. Ik heb de hele zaak met talkpoeder ingesmeerd, plakt 't niet meer. Maar 't is wel lelijk.

Structureel zijn ze nog prima, ook de straps en ratchets.

Verder ervaring met high-end Atomics, daar kwam na twee weken het kunstleer los van de straps.
  • Baskeriz
    Tourist
    Baskeriz op 7 januari 2015 路 13:36
    Dit is hem geworden!! 馃槂

Heb hem gelijk indoor getest uiteraard smile

Kwa carven echt een perfect board, alles moet wel redelijk op snelheid gedaan worden. snelle kanten wissel super grip op ijs (zondag avond laatste dag van de vakantie mega ijsplekken dus in de hal)
    Ga je op lagere snelheid spelen kost het allemaal wel iets meer moeite butteren, 180 etc.
    Flink wat keren 9m kicker gesprongen gaat perfect met dit board ,Mega veel pop super stabiel om aan te rijden heerlijk!! Alleen landen met een full camber moet ik nog aan wennen maak je een foutje word je hard afgestraft :'-(
    Overall lekker snel knalplankje, geeft veel stabiliteit en vertrouwen om harder te gaan!! precies wat ik zocht 馃槂

24januari ga ik naar Oostenrijk zal dan zeggen hoe mijn ervaringen zijn in Tha Mountains 馃槂

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro