Skin tail clips voor splitboard

• Dennis
    Advanced
    Dennis op 27 december 2014 路 15:43
    Voor kerst mijzelf een splitboard kado gedaan, en spookjuh had voor weinig een setje black diamond ascension skins geregeld op de NKBV bergsportdag... dus zojuist eens gekeken hoe je de skins op maat kan maken en tot de conclusie gekomen dat de black diamond tail clip bevestiging niet gaat werken op mijn splitboard....

Ik zie ook op 1 van de sites met voorbeeld video's een kerel de G3 tail clips bevestigen op de BD skins.... is dat de enige optie, of zijn er nog (betere) alternatieven? Ik zie ook clips van Spark R&D?

Zijn er shops die deze clips los verkopen? (kan alleen een franse webshop vinden en wat zaken in de states).
  • AlexSki
    Tourist
    AlexSki op 27 december 2014 路 17:45
    Bewaar die clips dan maar voor mij 馃構
  • AlexSki
    Tourist
    AlexSki op 27 december 2014 路 17:51
    Misschien dat onze splitguru @ieism het weet 馃槂
  • ieism
    Tourist
    ieism op 27 december 2014 路 18:00
    De split guru is op vakantie, en heeft heel langzaam internet. En morgen gaat hij splitten, dus dan is de helpdesk even dicht.

Spark is de mooiste oplossing, en vast wel ergens te krijgen. Bel even met snowcountry. NL of anders wildschnee. de

Als echt niets lukt heeft professor split nog wel een paar gecko tailclips liggen. 馃槂
    splitfest.nl
  • Niels
    Advanced
    Niels op 27 december 2014 路 18:15
    De spark tailclips hebben ze bij backcountry.it. Is een goede en betrouwbare webwinkel.

De G3 spullen hebben ze bv bij http://www.edgeandwax.co.uk. Ik zou dan de connector kit én de twin tip ski kit doen, anders kan ik me niet voorstellen dat ze netjes gaan zitten.
  • Dennis
    Advanced
    Dennis op 27 december 2014 路 18:25
    Ah, super info bedankt @ieism en @Niels ... maar waarom een connector kit? Ik hoef toch niet de rubberen straps te vervangen? Of zijn de clips specifiek voor de bijgeleverde straps?
  • pulverdude
    Advanced
    pulverdude op 27 december 2014 路 18:44
    Welk board heb je gekocht @Dennis?

gr
    Erwin
    Let the riding do the talking and you've said enough
  • Markie
    Advanced
    Markie op 27 december 2014 路 20:11
    Je kunt ook zonder tail clip, althans dat gaat al paar jaar prima op mijn set-up.
    Snowsurfing rules :) www.dryboards.nl
  • Erwin
    Elite
    Erwin op 28 december 2014 路 09:22
    @Markie +1
  • Dennis
    Advanced
    Dennis op 28 december 2014 路 09:47
    @pulverdude ik heb de Jones solution 168w met Spark Afterburners gekocht. Wanneer koop jij je setje? 馃槈

@Markie, ik las iets op een ander forum dat je skin dan onder je board vandaan kan slippen op een steile helling en dat lijkt mij geen pretje... ik zag ook nog een DIY oplossing met een touwtje, maar lijkt mij net zo tricky.
  • Niels
    Advanced
    Niels op 28 december 2014 路 18:50
    Markie en Erwin lopen er iig vlot mee omhoog. Maar ik raadde allebei aan omdat ik er vanuit ging dat er nog helemaal niets aan de achterkant van je vel zit. De twin tip set voor de strap en de connector voor de 'scheve haakjes'.
  • pulverdude
    Advanced
    pulverdude op 29 december 2014 路 10:09
    Mooi board [mention="/profile/3133"]@Dennis[/mention] ! Tja, geen idee. Heb pas nog een board gekocht (de Rossi XV Magtek) dus voorlopig niet, maar ik zie het er wel een keer van komen 馃槂
    Let the riding do the talking and you've said enough
  • poedergeit
    Advanced
    poedergeit op 29 december 2014 路 12:02
    http://www.wildschnee.de/splitboards/steigfelle/306/tailclips?c=85...

http://www.splitboards.eu/splitboards/zubehor/spark-r-d-fellklammern.h...

Ik heb nu G3 vellen en daar zitten ze standaard op. Toen ik black diamond vellen onder mijn split had kwam ik prima zonder tail clips omhoog (Zoals @markie al aangeeft).

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro