Marker Griffon binding veer eruit gesprongen

• bindingkapot
    Tourist
    bindingkapot op 29 december 2014 · 18:20
    Toen ik het hiel stuk van de binding van zijn onderkant af haalde sprong het veertje eruit. Dit veertje geeft weerstand aan de schroef waar je de binding mee kan verstellen in grootte. In geen mogelijkheid is die veer er terug in te krijgen, aangezien het een erg stugge, sterke veer is. De lokale skishop monteur heeft het ook niet voor elkaar gekregen.

Op de foto moet de veer voor de schroef zitten, net onder waar hij ligt.

Iemand ervaring mee / oplossing??

Bedankt!

• bindingkapot
    Tourist
    bindingkapot op 29 december 2014 · 18:34
  • Tim3
    Beginner
    Tim3 op 29 december 2014 · 19:13
    Kan je niet een bankschroef er schuin op zetten? Schuin met de veer aan een kant al op z'n plek en zo dat de veer in de andere kant kan schieten onder druk? Zoiets zal het toch moeten worden lijkt mij.
    'Go, go on that great adventure' - Jeremy Jones (Higher)
  • cellofaan
    Tourist
    cellofaan op 29 december 2014 · 22:47
    Een bankschroef lijkt me inderdaad de oplossing. Of een lijmklem voor wat meer bewegingsvrijheid.
    De veer zal wel willen uitbuigen omdat je 'm buiten het midden belast en dan springt hij uit je klem. Misschien kun je dat voorkomen door er een pin oid in te doen.
    En je din helemaal terugschroeven zodat er minder spanning op de veer hoeft.
  • Remmie
    Advanced
    Remmie op 30 december 2014 · 01:31
    dit staat los van de din-veer. Kijk even of je extra ruimte krijgt als je de schroef waarmee je de achterbak kan verschuiven helemaal open schroeft. het kan ook zijn dat het deel wat er nu uit ligt het deel is dat er als eerst in moet. dan moet je even kijken of alles los komt als je bovengenoemde schroef helemaal open draait. anders gewoon lekker opsturen naar marker

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro