Salomon techzool in alpine binding?

• AlexSki
    Tourist
    AlexSki op 30 december 2014 · 12:02
    Aangezien ik binnenkort overstap op Dynafit, maar nog wel een paar pistelatten heb vroeg ik me af of je met de techzool van Salomon ook nog in een gewone alpine binding kan? Als je kijkt naar de onderzijde van de zool lijkt de structuur verdacht veel op de standaard DIN zool.

• Flachlander
    Beginner
    Flachlander op 30 december 2014 · 12:52
    Waar heb je ze besteld, zijn best prijzig toch?
  • Flachlander
    Beginner
    Flachlander op 30 december 2014 · 12:56
    hier wat discussie op een forum ('s ochtends tourskieen, 's middags alpine)

http://www.tetongravity.com/forums/showthread.php/283920-Boots-with-te...
  • sanno
    Tourist
    sanno op 30 december 2014 · 13:00
    het lijkt inderdaad erg op een glijvlak voor een alpiene binding, maar wat zegt Salomon zelf ervan?
    Toerisski
  • AlexSki
    Tourist
    AlexSki op 30 december 2014 · 13:20
    @FlachLander ik heb ze nog niet besteld, maar idd prijzig 😃

@sanno Salomon moet ik nog bevragen, maar eerlijkheid gebied te zeggen dat ik geen goede ervaring heb met hen als ik ze een vraag stel. Vandaar dat ik hem hier ook plant.
  • coen
    Advanced
    coen op 30 december 2014 · 13:25
    Bedoel je met 'gewone alpine binding' eentje waar de voorbak in hoogte verstelbaar is? Zo ja, dan lijkt met het geen probleem.

Of het ook 100% veilig is en volgens DIN-normen released is een andere vraag...
    Earn your turns...
  • AlexSki
    Tourist
    AlexSki op 30 december 2014 · 13:29
    Bedoel je met 'gewone alpine binding' eentje waar de voorbak in hoogte verstelbaar is?coen op 30 dec. 2014 13:25
    Ik bedoel een gewone alpine binding. Op mijn latten is de voorbak niet in hoogte verstelbaar.
  • Flachlander
    Beginner
    Flachlander op 30 december 2014 · 13:34
    zag ze alleen op sport Conrad
  • Flachlander
    Beginner
  • Flachlander
    Beginner
    Flachlander op 30 december 2014 · 13:37
    Achtung: Sohle bitte nur mit Tourenbindungen verwenden! Bei Verwendung mit Alpinbindungen besteht erhöhte Verletzungsgefahr durch verfälschte Auslösewerte!!
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 30 december 2014 · 14:58
    Wisselen van zoolblokken is toch vrij simpel? Ik zou het risico niet nemen als je twijfelt over 'releasability' en je beide type zoolblokken beschikbaar hebt. Wel de juiste schroevendraaier gebruiken, anders ben je klaar na een paar keer wisselen.
  • Ghini
    Advanced
    Ghini op 30 december 2014 · 16:17
    Icm nieuwe salomon bindingen geen probleem, icm andere bindingen die in hoogte verstelbaar zijn ws ook geen probleem.. Als je je voorbak niet kan verstellen gaat dat alleen lukken als je er wat af schuurt maar dat moet wel precies enz ga je klooien, wil je niet ivm veiligheid..
  • AlexSki
    Tourist
    AlexSki op 30 december 2014 · 17:35
    Wisselen van zoolblokken is toch vrij simpel? Emmer op 30 dec. 2014 14:58
    Klopt, maar vaak van zool verwisselen wordt niet aangeraden aangezien de schroefgaten in de schoen anders snel uitslijten.
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 30 december 2014 · 18:56
    Wisselen van zoolblokken is toch vrij simpel? Emmer op 30 dec. 2014 14:58
    Klopt, maar vaak van zool verwisselen wordt niet aangeraden aangezien de schroefgaten in de schoen anders snel uitslijten. Spookjuh op 30 dec. 2014 17:35

Aannemende dat voor Salomon schoenen een vergelijkbaar systeem gebruikt wordt als voor bijvoorbeeld de Atomic Waymaker schoenen, dan heb je aan de binnenkant van je schoen uitneembare metalen plaatjes zitten waar je de blokken aan vastschroeft. Het lijkt me geen probleem om dan af en toe van zoolblokken te wisselen. En anders wat van die metalen plaatjes bijbestellen.
    Lijkt me handiger dan te twijfelen of je schoenen wel goed releasen. Mijn 2 cts.
  • Ghini
    Advanced
    Ghini op 30 december 2014 · 19:14
    ^ Salomon & Atomic ontwikkelen samen bindingen maar hun schoen ontwikkeling staat 100% los van elkaar.. Misschien dat ze wel allebei zo'n plaatje hebben hoor maar wou het maar even zeggen..
    Ik ski nu tech only maar zolen wisselen was in het verleden voor mij toch nooit echt feest.. In de praktijk was het toch weer zo'n irritant iets wat je moet doen als je er niet op zit te wachten of tijd hebt..
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 30 december 2014 · 19:24
    @Spookjuh Hoe zien die schroefgaten van die Quests er uit? Is dat dan geen metalen moertje waar de schroef in gaat? Dat zou me wel tegen vallen. Als het wel metaal is, dan zou ik er van uit gaan dat je ze wel zo'n 100 keer kan wisselen, vergelijkbaar met inserts.
  • Flachlander
    Beginner
    Flachlander op 30 december 2014 · 19:33
    Begreep dat het kunststof is, iemand had er locktight ingedaan en dat werd afgeraden omdat dit het kunststof zou verweken. Er klaagde iemand dat na een paar keer vervangen de schroeven tijdens het hiken uit de zolen vielen... oeps
  • Flachlander
    Beginner
    Flachlander op 30 december 2014 · 19:38
    A long screw secures it, and that screw literally drills into the actual boot shell.
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 30 december 2014 · 19:54
    Misschien is het een optie om de schroeven te vervangen voor m5 schroeven, de gaten door te boren en dan deze moeren aan de binnenkant van de schaal te bevestigen?

Wel threadlocker/lockbond gebruiken.
  • AlexSki
    Tourist
    AlexSki op 30 december 2014 · 20:39
    Is dat dan geen metalen moertje waar de schroef in gaat?Emmer op 30 dec. 2014 19:24
    Helaas niet
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 31 december 2014 · 09:43
    @Spookjuh Dan zou ik toch zelf gaan knutselen met bovengenoemde moertjes, te kopen bij bv een skiwinkel.
    Maar misschien komt je schoen goed los uit je binding met tech-zolen. Valt te proberen. Salomon zal dat waarschijnlijk niet willen bevestigen ivm mogelijke claims.
  • Remmie
    Advanced
    Remmie op 31 december 2014 · 09:47
    @spookjuh als je ze nodig hebt moet je even een gil geven. we moeten vast nog wel ergens van die dingen hebben liggen
  • rollie
    Beginner
    rollie op 31 december 2014 · 10:07
    ik ben gister met 2 zweden op pad geweest, de één had quest schoenen met tech zolen, de ander had la sportiva schoenen. Ging prima zeiden ze 😉
    "I don't think I have the proper amount of tail rocker to execute this jump!"
  • AlexSki
    Tourist
    AlexSki op 31 december 2014 · 12:15
    [mention="/profile/1966"][mention=1966]@spookjuh[/mention][/mention] als je ze nodig hebt moet je even een gil geven. we moeten vast nog wel ergens van die dingen hebben liggen Remmie op 31 dec. 2014 09:47
    @Remmie bedoel je de zolen? Zo ja, laat dan ff per PM weten wat ze moeten kosten.

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro