Bca alpine trekker touring adaptor

• Gyp
    Beginner
    Gyp op 31 december 2014 · 11:09
    Hallo poedervrienden. Ik kwam per toeval de BCA touring adaptor tegen, en lijkt mij een leuk alternatief om kennis te maken met het tourskien. Is er iemand die deze adaptor al eens heeft geprobeerd? Ik kan er namelijk weinig over vinden.
    Alleen ga je sneller, samen kom je verder
  • Gyp
    Beginner
    Gyp op 31 december 2014 · 11:19
  • AvdL
    Beginner
    AvdL op 31 december 2014 · 11:38
    Het is gewoon een toer binding in je gewone binding, zodat je loop stand op je binding krijgt. Vellen eronder en gaan. Het schijnt voor korte toeren goed te werken tot een half uurtje. Maar dat kan precies genoeg zijn om weer freshies te scoren. En goedkoper als een toerbinding.
    Edit: er hebben er al zat te koop gestaan hier dus er zullen wel een aantal mensen wat over kunnen vertellen.
    It's all about the turns duuuuuude!
  • Borrie
    Beginner
    Borrie op 31 december 2014 · 12:10
    Zie post van @philipc gisteren... http://wepowder.nl/forum/topic/105755
    Je kunt hem misschien even pm sturen.
    The first fall of snow is a magical event. You go to bed in one world and wake up in another...
  • sanno
    Tourist
    sanno op 31 december 2014 · 12:47
    Voordeel is dat je geen nieuwe binding hoeft te kopen en dat de afdaling ook in je vertrouwde binding plaatsvind.

Nadeel is dat je nogal hoog staat en dat je de adapters mee moet nemen in je rugzak, naast je vellen die je ook al extra mee moet nemen.

Het werkt prima voor een incidentele dag of korte stukjes. Op steilere hellingen merk je dat het niet optimaal is.

Ik heb mijn eerst toerstappen gemaakt op een BCA trackers en ik denk velen met mij. Het is vooral een drempel verlager om te gaan toeren of om op plekken te komen waar je met hiken niet zo snel komt. Al snel maken de meesten ene keuze om te investeren in een toerbinding, of terug te gaan naar puur lift assisted. Daarom worden ze best vaak te koop aangeboden op wePowder.
    Toerisski
  • Arnoutk
    Beginner
    Arnoutk op 31 december 2014 · 12:55
    Ik heb er ook een gekocht via wintersporters, voor 50 euro. Nog niet geprobeerd, aangezien er afgelopen week geen poeder was, en ik ook nog geen vellen had.
    Heb alleen wel gehoord dat ze niet/niet goed compatible zijn met de voorbakken
    van rossignol.
  • philipc
    Advanced
    philipc op 31 december 2014 · 16:07
    Ik heb idd een setje te koop aangeboden. Heb deze vorig jaar gekocht om er een keer een klein toertje mee te maken. Vorig jaar is het er niet van gekomen en dit jaar ga ik een week lang toeren, dus heb toerbindingen gekocht die ik ga gebruiken ipv de trekkers. Kan je dus helaas niks vertellen over mijn ervaring met trekkers.

Gr, Philip
  • Ee1co
    Advanced
    Ee1co op 31 december 2014 · 16:24
    Wat @sanno zegt. Ik heb vorig jaar via het forum een set gekocht en ook gebruikt. Voor de touren die ik gedaan heb voldeden ze prima. Nadelen: je staat wat hoger, het gewicht, je moet ze in je rugzak meenemen, ik vond het lastig om de hoogte vd hiel tijdens het lopen aan te passen. Voordelen: kosten en je kunt je alpine binding gebruiken. Voor korte touren of te ervaren of touren wat voor je is zijn ze prima.
  • Gyp
    Beginner
    Gyp op 3 januari 2015 · 15:45
    Dank voor de informatie, maar ga toch maar gewoon een hele set huren.

Grt.

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro