gratis verblijf in het unterengadin... ik zoek maatjes...

• thomas
    Tourist
    thomas op 2 januari 2015 · 00:26
    beste mensen, ik ben nu al een tijdje lid van wepowder en heb er eigenlijk nooit echt iets mee gedaan.
    ja ik lees de weerberichten ed. maar daar houd het ook op.
    nu komt het punt van mn eigen frustratie, ik ben 2 jaar geleden geemigreerd naar zwitserland en heb hier eigenlijk geen poedermaatjes, waar ik vroeger met al mn skateboardende vrienden reed ben ik nu toegewezen op de sporadisch rijdende collegas.
    ik woon op een uur en een beetje rijden van st anton am arlberg als zowel solden am ortler. st moritz is een uurtje en samnaun ischgl een klein half uurtje.
    mijn kennis van lawines op basis van cursussen is nul, maar ik heb redelijke ervaring en een goed verstand. zeker als het gaat over weer en gevallen sneeuw.
    natuurlijk in bezit van pieper sonde en schep.
    en van een splitboard en een hele mooie berg om te touren direct uit huis.
    mocht er iemand accomodatie zoeken voor niks... of, laat ik zeggen voor het delen van ervaringen. dan ben jij of zijn jullie van harte welkom. gastenbedden heb ik er drie en slaapplaatsen met eigen matje en slaapzak dan tot een heleboel.
    ik woon ik ramosch dicht aan de grens met oostenrijk en italie.
    ik heb geen cliche spreuk, ik wil gewoon rijden en delen.
  • ieism
    Tourist
    ieism op 2 januari 2015 · 07:58
    Hoi Thomas,

Klinkt als een plan, ik kom best vaak in Zwitserland o'm te splitten. Laat het wel weten als ik in de buurt ben.

Ik bookmark het topic even, en stuur je mijn mail en tel nummer even als ik weer in Nederland ben.
    Ivar
    splitfest.nl
  • RuBeL
    Beginner
    RuBeL op 2 januari 2015 · 21:11
    Hey!
    Ik sla dit topic ook even op! Wie weet voor in de toekomst (kan nu niet even bedenken wanneer).
    Gr. Ruben
  • Dutchess
    Advanced
    Dutchess op 3 januari 2015 · 06:01
    Hoi Thomas,
    Dit seizoen kom ik niet bij de Unterengadin in de buurt, maar vanaf volgend seizoen woon ik (ook snowboard/splitter) in Bern, dus dan zouden de poederalerts me zomaar eens naar de unterengadin kunnen brengen. Dan kom ik graag ervaringen delen en jouw berg bewonderen!

(Mocht je tegen die tijd niet al -tig poedermaatjes hebben overigens, ik dacht dat de zwitsers massaal de bergen ingingen? Die paar die ik ken in ieder geval wel)

Post anders ook even wat vaker op het forum, als de winter goed onderweg is, komen er meestal wel threads "wij gaan dit weekend, wie gaat waar?" en dan valt er meestal wel aan te haken. Heb een goed seizoen en misschien tot de volgende.
    We dont stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing
  • robbert
    Advanced
    robbert op 3 januari 2015 · 10:35
    Hey @thomas ik woon in de buurt van Luzern, denk 2 uur rijden van waar jij woont. Stuur je een DM met mijn ch nummer.

groet Robbert
  • thomas
    Tourist
    thomas op 4 januari 2015 · 09:25
    @robbert Luzern hm... misschien kunnen we dit dan ook een keertje omdraaien, ik houd van Engelberg en het zou zeker niet de eerste keer zijn dat ik daar voor een weekendje heen ga.

@dutchess bedankt voor de tip. en uiteraard ben je welkom aankomend seizoen. Hier in het pittoreske Ramosch, inwoneraantal ongeveer 450, wonen eigenlijk alleen ouderen, boeren en jonge gezinnetjes. geen tourskiers of poederliefhebbers voor zover ik weet.
    er word hier in de omgeving wel veel getourd, maar naar mijn weten zijn dit veelal zwitserse tour-isten en niet de einheimische.
    natuurlijk zijn ze er wel die na een dump de poeder in knallen, maar ik kom er moeilijk mee in contact omdat ze niet in mn omgeving wonen, ze niet mn collegas zijn en ik niet in een skidorp woon dwz dr zijn geen liften in ramosch.

@ieism laat maar horen!
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 4 januari 2015 · 10:16
    Hoi @thomas,

Ik heb ook wel interesse om een keer langs te komen. Skier en monosplitter. Met Sinterklaas de topokaart van Nauders in m'n schoen gekregen. Dat lijkt me ook geen slecht splitgebied om bij in de buurt te zitten. 😃
    Komend weekend kan en wil ik wel weer op pad. Hoe zijn de condities nu bij jou?
  • thomas
    Tourist
    thomas op 4 januari 2015 · 10:56
    @Emmer op het moment zijn de omstandigheden dicht bij huis nou niet bepaald ideaal. bovenin heeft het de laatste tijd bizar veel en hard gewaaid en onder de 2000 meter ligt in het engadin gewoon nog te weinig sneeuw. boven de 2000 meter zijn overal in alle exposities en niet alleen op ingewaaide steilhangen kleine tot middelgrote rutsches te zien.
    gisteravond en vannacht regende het hard onder ongeveer 1800/2000 meter daarboven sneeuw met veel wind.
    ik rijd vanmiddag wel even de reschenpass omhoog en schiet een paar fotos voor je.
  • thomas
    Tourist
    thomas op 4 januari 2015 · 17:54
    @Emmer fototjes posten lukt ff niet, ik ben ook niet zon digitaal wonder, misschien ligt het aan mij.
    maar nauders ligt er erg karig bij. ERG.
    onder kaal omdat er 5 cm korst ligt en boven kaalgeblazen [en in] door de wind.
    wil je iets van onafgebroken wit zien moet je het denk ik noordelijk van de noordelijke hoofdkam zoeken.
    komend weekend naar nauders zou ik niet doen want dat word 1 grote teleurstelling.
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 4 januari 2015 · 19:23
    Dank je, @thomas. Dan gaan we op zoek naar een betere locatie noord(oost)elijker. Even de weerberichten in de gaten houden.

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro