backflip op snowboard en snowboardmateriaal

• Xavier1234567
    Tourist
    Xavier1234567 op 2 januari 2015 · 23:15
    Beste mensen,

Ik kan al 2 jaar lang een backflip op de trampoline en in het zwembad. Het lukt me maar niet om hem op de grond te kunnen. Mijn hele doel van dit project is dat ik hem uiteindelijk op mijn snowboard kan zonder mijn nek te breken. Hoe kan ik hier het best mee beginnen, heb graag dat vooral mensen reageren die het zelf kunnen omdat die mensen juist er zelf ook erg veel ervaring mee hebben en het zelf ook ooit moesten oefenen. en welke backflip is het slimst om mee te beginnen de backflip horizontaal(barrel roll) of backflip verticaal(wildcat). Ik hoor dit allemaal graag van jullie zodat ik aankomende vakantie in Zwitserland meteen kan gaan oefenen! Ik houd erg veel van snowboarden en heb ook al mijn eigen spullen. Ik ga regelmatig naar de skidôme in Rucphen alleen kan dat niet al te vaak, omdat het erg ver rijden is en ook wel redelijk prijzig om elke week heen te gaan. Ik heb over een abonnement nagedacht maar omdat het zo ver is heb ik dat besloten niet te doen. Heeft iemand hier nog een optie voor dat ik wel gewoon dingen kan leren terwijl ik niet in de sneeuw zit? Of een skihal waar soms freestyle lessen worden gegeven? Ook vroeg ik me af of ik nog dingen nodig had voor tijdens het snowboarden. Ik heb nu een jas, broek, helm, goggles, soft boots, een snowboard, een rugzak met een GoPro en een lawine schep om in off piste schans(jes) te bouwen. Mis ik nog iets? haha

Ik hoor het allemaal graag van jullie!

Met vriendelijk groet,

Xavier
    "When you go down, you get up. That's simple." - Travis Rice
  • JoostW
    Beginner
    JoostW op 3 januari 2015 · 00:09
    misschien heb je hier iets aan..

Ik zou in plaats van verticaal gewoon een barrelrol oefenen. Aangezien je met een snowboard niet verticaal gaat.
    A winter without powder isn't a winter!
  • maatuh
    Tourist
    maatuh op 3 januari 2015 · 00:17
    Ben bang dat mijn motoriek het nooit gaat bolwerken, maar verticaal gaan kan volgens mij prima met een snowboard... Misschien heb je hier iets aan:
  • ieism
    Tourist
    ieism op 3 januari 2015 · 02:16
    Je hebt alle materialen al, vooral de gopro is belangrijk.
    Zoek straks gewoon de steilste helling uit, en trek een volle dag uit om een zo hoog mogelijke kicker te bouwen. Stop niet bij een paar meter, ga meteen voor twee verdiepingen of hoger.
    Zo weet je zeker dat je alle tijd hebt om je rotatie netjes af te maken en een zachte landing te maken.
    Dan de techniek, ga lekker hard en recht opde kkicker af en doe je ogen dicht. Op het moment dat je voelt dat je in de lucht zit, moet je aan een rotatie denken en de rest gaat vanzelf. Denk bijvoorbeeld aan een rollende Pringle doos. Nu is een goed moment om je ogen weet open te doen en je landing te spotten. Dit is gewoon een kwestie van licht door je knieën en hopla.

Vergeet niet de video hier te posten.
    splitfest.nl
  • AlexanderHurk
    Beginner
    AlexanderHurk op 3 januari 2015 · 02:37
    Kun je al een frontflip?
    Blijken nogal wat makkelijker te zijn en je kunt ze redelijk pijnloos oefenen door eerst te rollen. Ook heb je geen grote kicker oid nodig, een stukje pad naar off piste is meestal al genoeg.
    Als je de frontflip makkelijk kan lijkt het me een kleinere stap om ook andersom ondersteboven te gaan.
    Riding on the edge!
  • Dutchess
    Advanced
    Dutchess op 3 januari 2015 · 05:54
    Check even wanneer deze jongens weer in de nederlandse hallen staan:
    http://www.bigairbag.com/events/guess-whos-back-at-snowworld-landgraaf...

Verder heb ik het mensen juist op dikke poederdagen zien oefenen: die bouwen een kicker ([poederpolitie modus aan] Doe het dan wel op een lawineveilige plek! [/poederpolitie modus uit]) voor het gaat sneeuwen en als het dan dik aan is, gaan zij rare sprongen lopen oefenen. Met maatjes erbij natuurlijk, om je uit te graven. Anders even kijken of er coaching mogelijk is.
    Kennelijk doen de engelsen het soms in Landgraaf:
    http://www.maverix.org/snowworld-landgraaf/

Anders de nederlanders in Zoetermeer: http://www.xtremeteam.nl/
    Geen idee of die informatie nog actueel is, moet je zelf even checken.
    Het gaat allemaal natuurlijk wel geld kosten, maar ja... je nek breken kost dat ook.
    We dont stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 3 januari 2015 · 10:10
    Stortbroekje en rugbeschermer lijken me ook geen luxe. 😃

€9 voor een pro-versie van de wintersport EHBO-kit bij de Xenos met daar in o.v.a. een stevige mitella en Samsplint is ook te overwegen. Pijnstillers moet je er zelf bij stoppen. Ik zweer zelf bij Tramadol (alleen op recept), niet bij ontstekingsremmers als Diclofenac en Ibuprofen. Slecht voor je hart die laatste twee en niet herstelbevorderend.

Be careful out there!
  • dejongarno
    Advanced
    dejongarno op 3 januari 2015 · 10:47
    Doe je naam eer aan en spring hem bij de eerste mogelijkheid meteen van een een mooie cliff achterover en smile ff naar de gopro zodra de eerste poeder is opgetrokken 😃
  • Mars
    Tourist
    Mars op 3 januari 2015 · 16:40
    [mention="/profile/25541"]@Xavier1234567[/mention]

In Landgraaf kun je je hiervoor bij de skischool melden. Misschien kun je, afhankelijk van de techniek die je al hebt, een aantal keren met Club Snowworld mee doen.

Vergeet de dikke verhalen, het begint op de babykicker en airbag.

Wij dragen daar altijd helm, backprotector, kniebeschermers en vaak een crashpant.

Edit; er ging iets niet goed met de links
  • seppe
    Advanced
    seppe op 3 januari 2015 · 17:12
    ''en een lawine schep om in off piste schans(jes) te bouwen.'' ...
  • MickeydeHaas
    Advanced
    MickeydeHaas op 3 januari 2015 · 18:00
    ''en een lawine schep om in off piste schans(jes) te bouwen.'' ... seppe op 3 jan. 2015 17:12

Ik heb een pieper om mijn vrienden op de piste te vinden en een sonde om irritante Duitsers aan de kant te prikken.......😃
    One step at a time.
  • Mars
    Tourist
    Mars op 3 januari 2015 · 20:47
    ''en een lawine schep om in off piste schans(jes) te bouwen.'' ... seppe op 3 jan. 2015 17:12

In het funpark van SW Landgraaf? Ze hebben een keer na een dumpje de poorten opengezet. Kon je buitenom naar onder. De bovenste poort is er nu niet meer.
  • AlexSki
    Tourist
    AlexSki op 3 januari 2015 · 21:22
    Tjah, met zulke posts vraag je er gewoon om 😋
  • seppe
    Advanced
    seppe op 3 januari 2015 · 21:47
    Tjah, met zulke posts vraag je er gewoon om 😋 Spookjuh op 3 jan. 2015 21:22

Vanaf nu bij elke post vermelden dat je een jas, broek, helm, goggles hebt...
  • JoostW
    Beginner
    JoostW op 3 januari 2015 · 22:03
    Dan moet ik even mijn posts aanpassen, heb namelijk ook een jas, broek, helm en goggles
    A winter without powder isn't a winter!
  • seppe
    Advanced
    seppe op 3 januari 2015 · 22:33
    Ik heb een pieper om mijn vrienden op de piste te vinden en een sonde om irritante Duitsers aan de kant te prikken.......😃 MickeydeHaas op 3 jan. 2015 18:00

en in mijn ABSrugzak steekt geen gascartouche maar zitten mijn snoepjes om te delen met mijn vriendjes!
  • QmaartenQ
    Beginner
    QmaartenQ op 4 januari 2015 · 10:42
    Ik heb over een Ik heb nu een jas, broek, helm, goggles, soft boots, een snowboard, een rugzak met een GoPro en een lawine schep om in off piste schans(jes) te bouwen. Mis ik nog iets? haha
    Ik hoor het allemaal graag van jullie!
    Met vriendelijk groet,
    Xavier Xavier1234567 op 2 jan. 2015 23:15

Serieus; je mist de lawine pieper en sonde (schep heb je kennelijk)
    En mogelijk de nodige kennis? Staat verder niets in je profiel dus dat kan ik niet beoordelen.
    Maar als je off piste kickers gaat bouwen, moet je wel de nodige lawine kennis hebben. Zie ook de Academie bovenin.
    powpowwowjippiajippieee

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro