Ervaring met Ortovox Zoom+ pieper?

• SAHA
    Advanced
    SAHA op 25 januari 2015 路 23:20
    Hallo allen,

ik ben aan het kijken om me volledig te voorzien van lawine-gear.

Momenteel heb ik een ortovox zoom+ in gedachten als pieper. Is die ok? Of eerder de duurdere 3+ nemen?

Of beter een ander merk?
    Ik probeer het economisch te houden (de pulse barryvox van mammut is me te duur helaas...)

Mocht er iemand iets in de aanbieding hebben, laat maar horen he!
  • evr66
    Beginner
    evr66 op 26 januari 2015 路 07:49
    Ken je budget niet natuurlijk, maar op dit moment bij Bergzeit een complete set (probe, shovel, backpack en een Pieps dsp sport) voor eur 275. DSP sport kwam als een van de beste uit de test van de DAV.

Neemt niet weg, dat de kwaliteit van iedere pieper natuurlijk grotendeels gaat afhangen van de kennis/ervaring die je ermee op doet 馃槂
  • evr66
    Beginner
    evr66 op 26 januari 2015 路 08:04
  • Luukie25
    Advanced
    Luukie25 op 26 januari 2015 路 08:16
    Ondanks het oefenen merk je toch behoorlijk verschil met zoeken ook. De DAV beoordeelt sommige piepers niet voor niets als problematisch natuurlijk, maar in de praktijk is het ook ontzettend opvallend. Tijdens het oefenen in Adam een paar weken geleden gaf mijn Pulse Barryvox max 1x kortstondig de richting 180° verkeerd aan, waar anderen met andere piepers soms 15 meter de verkeerde kant in werden gestuurd. Heeft ook met het kennen van je pieper en de reflectie van het terrein daar te maken, maar ik vond het wel enigszins schrikbarend om te zien hoeveel tijd een goede pieper je kan besparen op een minder goede/goedkopere.

Ik zou dus toch even wachten op een lekkere aanbieding van een pieper zodat je in één klap goed zit en niet voor een besparing van 2 à 3 dagpassen skiën straks in het terrein, mocht het onverhoopt misgaan problemen hebt met het zoeken van je maatje...
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 26 januari 2015 路 09:35
    Het vervelende met die DAV testen is dat de DAV zich laat/liet sponsoren door Pieps.
  • tjoep2
    Beginner
    tjoep2 op 26 januari 2015 路 09:55
    Ik heb destijds de ortovox patroller gekocht, en een maat heeft de ortovox 3+. Werken beide goed naar mijn mening. Maar heeft toch wel wat zoektochtjes gekocht voor ik het toestel gewoon was en wist welke kant hij mij nu eigenlijk uitstuurde. Geen ervaring met de zoom+.

Maar moest ik er nu een moeten kopen, zou ik toch voor een mammut element gaan.
    Als je even zoekt vind je die ook al redelijk goedkoop (rond de 240 € al zien staan)
  • Mitchel.
    Expert
    Mitchel. op 26 januari 2015 路 10:12
    Ik heb nu een aantal jaar de ortovox zoom+ pieper. Het is een heel simpele pieper die precies doet wat ie moet doen. Ondanks dat het heel simpel is om te bedienen. Moet je er wel een paar keer mee oefenen.(zoals altijd)

Ik ben er erg blij mee. Ook multi-burials is het eenvoudig apparaat. Je kan max. Twee signalen ontvangen (dit zijn de dichts bijzijnde) en heb je er een gevonden, dan die pieper uitschakelen en je ontvangt weer een volgend signaal.

Al met al heb k t geluk gehad, de pieps alleen nog met oefeningen gebruikt te hebben. En ik ben blij met de koop destijds!!
    Skiing is Freedom!
  • evr66
    Beginner
    evr66 op 26 januari 2015 路 10:24
    Het vervelende met die DAV testen is dat de DAV zich laat/liet sponsoren door Pieps. Emmer op 26 jan. 2015 09:35
    Kijk, dat wist ik dan weer niet 馃槂. Gelukkig wordt e.e.a. ook in andere tests wel bevestigd. Pieps zal ze toch niet allemaal sponsoren? 馃槂馃槂馃槂 Heb me gelukkig op voorhand ook laten adviseren door de skischool waar we in februari een gids gehuurd hebben. Ik ga er maar vanuit, dat die wat meer praktijkkennis hebben dan ondergetekende. Mammut Element stond ook op mijn lijstje trouwens
  • Arnoutk
    Beginner
    Arnoutk op 26 januari 2015 路 14:19
    Mocht je voor de Ortovox willen gaan, de hervis in oostenrijk verkoopt ze nu voor 180€ voor een hele set!, dus schep, pieper, sonde.

Zelf heb ik de Mammut barryvox element, die bevalt super, en heeft sws ook 20-30 meter meer bereik dan de ortovox zoom. Bij de signal search kan dat al serieus schelen in tijd!
  • Mitchel.
    Expert
    Mitchel. op 26 januari 2015 路 14:21
    Ja dat klopt wel. De zoom+ heeft een bereik van 40 meter. (dat is aan de kleine kant)
    Skiing is Freedom!
  • SAHA
    Advanced
    SAHA op 26 januari 2015 路 23:05
    Dan maar wat verder gezocht dan de ZOOM+ en uitgekomen bij deze:

http://www.ekosport.be/pieps-dsp-15-p-1-31208.html

170 euro voor een top-bieper (volgens de reviews die ik las tot nu toe). Ook een grotere range dan de Zoom+ en een goede multiple burial functie.

Of weer een addertje onder het gras?

Graag uw mening 馃槈
  • evr66
    Beginner
    evr66 op 26 januari 2015 路 23:57
    Had hem eerder gezien, toch voor de sport gegaan. fractie beter getest, nieuwer model en met een complete set voor 275 incl sonde, metalen schep en backpack. ga je naar mijn mening niet redden met 170 voor alleen de pieper.
  • SAHA
    Advanced
    SAHA op 27 januari 2015 路 01:43
    @evr66 thanks voor je mening! Idd, 275 voor de 3 eenheid met de Pieps Sport. Maar die backpack was ik nog niet tegengekomen. Waar heb je die besteld?

Thanks again
  • evr66
    Beginner
    evr66 op 27 januari 2015 路 07:33
    Bergzeit.Sonde/schep/backpack is een setje van K2 (type Pilchuk, setje kost (zonder pieper) bij Blue Tomato bv al 149). Basic, maar naar mijn mening voldoende en met een metalen schep. Mocht je interesse hebben in losse componenten, ik heb als het goed is eind van de week een sonde van die K2 set over (nieuw) omdat ik aan mijn kit een Iprobe heb toegevoegd. Anders komt die extra sonde binnenkort wel op dit forum of mp terecht. Om er nou met 2 rond te gaan sjouwen gaat me wat ver.

gr
    Edwin
  • SAHA
    Advanced
    SAHA op 27 januari 2015 路 11:30
    Na nog een kleine zoektocht op het net en meer reviews, heb ik beslist om voor deze te gaan:

http://www.snowcountry.nl/arva-evo-3.html

Simpel en goed, met grote range! Ik heb de Pulse en Element van Mammut ondertussen ook kunnen testen. Echt super, maar ik heb de extra'tjes die erop zitten niet nodig. Zo kwam ik bij de Arva Evo terecht, met gelijke range als de Pulse, maar zonder de extra's.
  • evr66
    Beginner
    evr66 op 27 januari 2015 路 11:54
    mooi setje. Veel plezier er mee.

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro