Edge repareren - tips?

• Riesvw
    Beginner
    Riesvw op 26 januari 2015 · 20:55
    Hola!

Mijn eerste bericht op dit forum en ik duik er maar meteen goed in. Afgelopen weekend ben ik met vriendin richting Willingen gegaan (vlak bij Winterberg) om een opfrissertje te doen voor onze echte vakantie over een maand. Het was tevens de eerste keer op haar nieuwe boots, bindingen en board. Althans, tweedehands board.
    Op dag 2 sloeg het noodlot toe: ze liet haar plank per ongeluk los toen we even rustten, en hij gleed - nose first - tegen een paal. "Krak", zei de edge.

Aangezien het een tweedehandsje betreft en ik er van houd om dingen zelf te repareren wil ik graag een poging wagen. Ik heb al eerder topics op dit forum gezien waarin goed werd geholpen, dus ik hoop dat dat nu weer het geval is!

De foto's (gehost op Picasa, weet niet hoeveel wepowder aan kan): https://plus.google.com/photos/108912063980973074915/albums/5844544041...

Ik zit zelf te twijfelen tussen 3 opties:
    -de edge met hamer + schroevendraaier (oid) voorzichtig terug op zijn plaats buigen --> vervolgens met epoxy en lijmklem vast zetten

-de edge afslijpen en alleen maar wat epoxy aanbregen op het gat, edge niet terug plaatsen (beschadiging zit op neus en raakt de grond niet)

-de edge afslijpen en terug plaatsen + lijmen met epoxy

Wat is het handigst hier? En hoe kan ik het beste te werk gaan?
    De verschillende lagen van het board zitten voor zover ik kan zien nog goed op elkaar, en het board is onmiddellijk afgedroogd nadat het gebeurd was. Inmiddels ligt het 1,5 dag op kamertemperatuur te drogen.

Bij voorbaat dank voor de hulp!
  • JoostW
    Beginner
    JoostW op 26 januari 2015 · 21:04
    Als je hem eerst buigt en dan knapt die kun je altijd nog voor de laatste optie kiezen. Ik zou voor optie 1 gaan...
    A winter without powder isn't a winter!
  • fanneige
    Tourist
    fanneige op 26 januari 2015 · 21:20
    het gaat om de neus, dus niet echt kritisch zoals je schrijft, mijn idee staalkant licht opschuren, terug tikken, ruim epoxy en klemmen.
    Knowledge is limited. Imagination encircles the world
  • Remmie
    Advanced
    Remmie op 26 januari 2015 · 21:37
    succes 😉

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro