Freeriders & bewustzijn

• RalfLins
    Beginner
    RalfLins op 29 januari 2015 · 10:53
    Voornamelijk altijd lezen en genieten van de filmpjes / foto's en alles wat hier op wepowder voorbij komt maar dan nu toch ook een eigen topic, op basis van een cursus.

Gisteravond nam ik op het werk deel aan de kick-off van NLP, een cursus die gebaseerd is op persoonlijke bewustwording, heel interessant. Het is een cursus die heel toepasselijk is op het werk maar gedurende de cursus kwam ik erachter dat het wel lijkt gemaakt voor freeriders, een interessant onderwerp wat ik graag wil uitlichten.

Verschillende vooronderstellingen gedurende de cursus konden wel 1 op 1 bedacht zijn voor freeriders. Een aantal van die vooronderstellingen zijn bijvoorbeeld 'Er is altijd een andere keuze' of 'Falen bestaat niet, er is alleen feedback'.

Een vooronderstelling die bij mij echt meteen werd gekoppeld aan het off-piste rijden was toch echt 'Mensen maken de beste keuzes die voor hen ter beschikking staan op dat moment'. Als je boven aan een afdaling staat die je op de vooravond hebt geselecteerd en in het gebied hebt goedgekeurd dan rest nog een ding, de juiste keuze maken aan de rand van de afdaling: GO or NO GO! Je maakt op dat moment de beste keuze die er voor jou is. Je daalt af, je gaat terug, je belt de heli o.i.d.

Het deed me erg denken aan het verhaal van @FreeArno in Livigno. Hij koos voor het goede, maar was dan ook uiterst bewust van zijn benauwde situatie.

Bewustwording is dan ook een van de belangrijkste onderdelen van het freeriden als je het mij vraagt, dit alles natuurlijk met de kennis en vaardigheden die je zelf mee brengt.

Hebben jullie wel eens bij een afdaling gestaan waarvan jullie dachten: dit is niet wat ik had verwacht, maar uiteindelijk toch de goede keuze hebben gemaakt en veilig afgedaald zijn? Of juist voor een andere keuze zijn gegaan zoals teruggaan?
    Life is short, ride a board!

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro