Black Crows

• PieterDc
    PieterDc op 9 februari 2015 · 10:22
    Zijn er mensen die ervaring hebben met Black Crows? Ik hoor het graag!
    PieterDc
  • MDA
    Advanced
    MDA op 9 februari 2015 · 11:31
    top skis uit Chamonix... Wat wil je precies weten?
    In tartiflette we trust - Belouga Sandwich FTW
  • Ghini
    Advanced
    Ghini op 9 februari 2015 · 11:53
    top skis uit Chamonix... Wat wil je precies weten? MDA op 9 feb. 2015 11:31

Roots liggen idd in Cham, skis zelf worden niet gemaakt in Cham maar in grote fabriek in Roemenie net als Whitedot skis.
    Prima ski's, niks op aan te merken maar ook niet veel bijzonders. Goede en toffe marketing, paar goede ontwerpen maar qua materialen ed zijn ze zeker niet high end terwijl ze ze zo wel proberen te verkopen..
  • PieterDc
    PieterDc op 9 februari 2015 · 15:07
    Ben op zoek naar een nieuwe poederski en de Black Crows leken mij wel wat. Welke zijn de kwalitatief betere merken in deze klasse? Raden jullie mij een andere set aan?
    PieterDc
  • ijsbeer
    Expert
    ijsbeer op 9 februari 2015 · 16:01
    Qua Black crows ervaring met de Sevun en de Nocta. Allebei hele goede ski's waarbij de Sevun wat meer de ragbak voor grote lijnen is en de Nocta speelser.
  • MDA
    Advanced
    MDA op 9 februari 2015 · 17:38
    Ben op zoek naar een nieuwe poederski en de Black Crows leken mij wel wat. Welke zijn de kwalitatief betere merken in deze klasse? Raden jullie mij een andere set aan? PieterDc op 9 feb. 2015 15:07

Ik denk dat je iets specifieker moet zijn in je vraag... zoek je een echte pure poederski met 120mm+ onder de voet en reverse sidecut, of zoek je meer een allround-allmountain ski van 100mm+ en nog een redelijke radius?

Hoe groot en zwaar ben je? en wat is je niveau?
  • LeBandit
    Advanced
    LeBandit op 9 februari 2015 · 17:51
    Ik heb de Nocta en de Corvus. Zeer te spreken over beide skis en de kwaliteit (belag, staalkanten, topsheet).

De Atris is een nieuw model dit seizoen en wordt omschreven als een kleine versie van de Nocta (108mm ondervoet) - krijgt hele goede reviews.

Volgend jaar wordt de freebird lijn uitgebreid met de Corvus FB en zullen er lichtere versies van o.a. de Nocta komen.

Sevun gaat eruit en wordt vervangen door een nieuw model - Anima.
  • Simoni
    Tourist
    Simoni op 9 februari 2015 · 18:12
    Ik heb ervaring met de Navis van vorig jaar en de huidige Atris heb ik staan.

Navis heb ik dit voorjaar getest in St Anton toen de sneeuw zo belabberd was. Ik heb ze dus getest op harde sneeuw, ijs, water, pap en heel kort op een normale piste. Diepsneeuw was onbestaand dus kan ik niet van spreken...
    Fantastische ski die niet te stoppen was, ging over en door alles geen en liet ook alles toe. Ik stond op het punt deze te kopen maar las dan dat model 2015 sterk gewijzigd zou zijn.

Atris heb ik getest in verse diepe sneeuw op en naast de piste (Grimentz, CH). Heerlijke float in poeder, super wendbaar tussen de bomen. Op de piste gaan ze echt goed zo lang de sneeuw van enige kwaliteit is. Op ijs vond ik ze een ramp - nul grip - maar daar is ie natuurlijk ook niet voor gemaakt. Tov de Navis heb ik 't gevoel dat ze meer energie vragen op de piste om ze op de kant te krijgen.

Indien gewenst heb ik een Atris te koop die 10 dagen geskied is. 😉
  • PieterDc
    PieterDc op 9 februari 2015 · 23:06
    Ik ben zelf 1,99m groot en weeg 89 kilogram. Ski momenteel op een scott punisher twintip all mountain ski maar zou toch liever een 2e set hebben die meer op poeder gericht is. Alvast bedankt!
    PieterDc
  • MDA
    Advanced
    MDA op 10 februari 2015 · 00:08
    dus je hebt een 110mm underfoot ski, met een 144mm tip, en je wil breder? en zachtere flex en met meer rocker (maar met 1.99m en 89 kilo lijkt zachtere flex geen geweldige optie).

Tja.

Dan moeten we naar een echt bakbeest kijken of niet?

Een Nocta? Een Volkl Two of Three? Iets van DPS of een Moment Bibby Pro? Atomic Bent Chetler?

Of kijk hier eens wat de reviewers kiezen als echt dedicated poeder ski: http://blistergearreview.com/gear-reviews/three-ski-quiver-reviewers-c...
  • Ghini
    Advanced
    Ghini op 10 februari 2015 · 07:45
    Moment Bibby Pro? MDA op 10 feb. 2015 00:08

Bibby Pro zou kunnen (komend jaar terug naar vertrouwde shape van afgelopen jaren) die is wat stijver wat idd beter past bij je lengte en gewicht, maar qua breedte ligt die vrij dicht bij wat je al hebt. Kijk eens naar de Ghost Train: http://www.momentskis.com/products/ghost-train
    Deze is ook in 194cm te bestellen.
    Wat stijver dan de gemiddelde poeder bak van deze breedte maar ook het rocker/camber profiel helpt met jou lengte en gewicht. Het is een full rocker ski, maar in de lange rockers zitten camber stukken (dus voor en achter de binding) die zorgen voor meer grip en stijfheid zonder gewicht toe te voegen. Toch blijft de ski full rocker en dus speels en floaty. Dat die camber stukken echt iets toevoegen kan je lezen in de vele lovende reviews van de Deathwish. PM me als je meer info wilt..
  • PieterDc
    PieterDc op 10 februari 2015 · 08:48
    De Ghost train lijkt me inderdaad wel wat. Ga ik wat meer info over opzoeken! Alvast bedankt!
    PieterDc
  • PieterDc
    PieterDc op 16 februari 2015 · 22:50
    Is de Ghost train ook aan te kopen in een winkel? Zo ja, waar?
    PieterDc
  • Ghini
    Advanced
    Ghini op 16 februari 2015 · 23:21
    Is de Ghost train ook aan te kopen in een winkel? Zo ja, waar? PieterDc op 16 feb. 2015 22:50

PM

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro