Handige excel voor roadtripjes

• Dio
    Advanced
    Dio op 12 februari 2015 · 12:43
    Voor de mensen die op trip gaan kan de eindafrekening soms erg gecompliceerd worden. De een betaalt brandstof, de ander de lunch, de volgende het avondeten of de biertjes.

Met bijgaand excelletje wordt het een stuk gemakkelijker om .e.e.a uit te splitsen. De excel is beveiligd zodat je niet per ongeluk de formules overschrijft. De excel haalt de dagkoers van de CHF op als je de externe gegevens ververst. Verder hoef je alleen de namen in te vullen van de deelnemers (waar nu Bij, Voor, Beeld, Extra staat).

Het zou redelijk intuïtief moeten werken maar kom je er niet uit dan hoor ik het wel. Als je de werkbladbeveiliging wilt opheffen, het ww is Erik.

https://drive.google.com/file/d/0BxRnpb0LP4JwR2Zhc216UlY3SmM/view?usp=...
    Life is what happens the moment you put your phone away.
  • AlexSki
    Tourist
    AlexSki op 12 februari 2015 · 12:53
    Nice. Ik houd wel van digitale oplossingen 😃 Thanx.
  • Kendo
    Beginner
    Kendo op 12 februari 2015 · 13:11
    Je hebt er ook prima Apps voor heb ik recent ontdekt 😉

Die houden rekening met valuta, je kunt foto's van bonnetjes uploaden, en komt met een terugbetaal schema. ik heb cost split gebruikt, kost 2 euro, werkte prima
    “Ein Brett macht Spaß. Zwei Bretter machen doppelt so viel Spaß”
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 12 februari 2015 · 13:15
    @Dio, nice... ik miste dit soort nuttigheden van jou al een tijdje... weer aan het roadtrippen geslagen?
    May the powder be with you.
  • Marco-tje
    Beginner
    Marco-tje op 12 februari 2015 · 13:48
    zo'n Excelletje kan handig zijn....

Je kan ook van te voren afspreken wat individueel (bijvoorbeeld skipassen,...) afgerekend wordt en wat uit de "pot" betaald wordt.

Vervolgens stort iedere potdeelnemer een X-bedrag in de pot, van waaruit de gemeenschappelijke uitgaven gefinancierd worden. Aan het eind wordt het restant verdeeld onder de potdeelnemers...lijkt me de makkelijkste en minst bureaucratische (administratieve) oplossing...
    Real Skiers don't have real jobs
  • Mitchel.
    Expert
    Mitchel. op 12 februari 2015 · 13:57
    Naise!
    Skiing is Freedom!
  • VeeT
    Advanced
    VeeT op 12 februari 2015 · 14:17
    ik ben best wel fan van www.wiebetaaltwat.nl , iedereen kan daar inloggen en z'n kosten invoeren. Je geeft dan in wie betaald heeft en wie van een groep mee moeten delen. Uiteindelijk kan je dan een afrekening laten calculeren.
    Heeft ook handige Android-app, nog niet voor iPhone helaas.
    Voor sommige mensen is het wellicht een nadeel dat je niet offline kan invoeren.
  • Teleaddict
    Advanced
    Teleaddict op 12 februari 2015 · 14:43
    ik ben super fan van de Share-a-Bill app uit de iTunes store:
    https://itunes.apple.com/us/app/share-a-bill/id293047420?mt=8...
    vast ook wel Android varianten van.

en een Lite (gratis) versie als je m eerst wil testen https://itunes.apple.com/us/app/share-a-bill-lite/id304540481?mt=8...

Kosten direct invoeren wanneer ze gemaakt worden. Gemakkelijk te splitten als niet iedereen mee doet met bepaalde kosten. Zelfs verschillende Currency (Zwitserland, bijv) kunnen verrekend worden binnen 1 trip. En een koppeling richting je adresboek. Een druk op de afreken knop en iedereen krijgt een emailtje met de kosten.
    Oftewel, voordat iedereen z'n eigen voordeur binnenstapt is de afrekening al duidelijk.

Meest fijne is nog wel dat je gedurende een trip continue ziet wie hoeveel betaalt heeft en wie hoeveel verschuldigd is. Je kan dus al aansturen op een een verschil van 1 of meerdere biertjes.
    http://verticaldissidents.net
  • jurriaan
    Beginner
    jurriaan op 12 februari 2015 · 17:20
    @Dio Nice! Ik heb hetzelfde geknutseld afgelopen kerst. Ik wilde alleen nog een matrix maken waarin je dan kon zien wie wat moest betalen aan wie, maar daar bleef ik zo snel een beetje steken. Nog ideeën hoe dat op te lossen is toevallig? 😋
  • Dio
    Advanced
    Dio op 12 februari 2015 · 18:26
    [mention="/profile/88"][mention=88]@Dio[/mention][/mention], nice... ik miste dit soort nuttigheden van jou al een tijdje... weer aan het roadtrippen geslagen? meteomorris op 12 feb. 2015 13:15

Yep. Het was weer fijn... 😃
  • Dio
    Advanced
    Dio op 12 februari 2015 · 18:28
    @jurriaan wel ideeën maar nog nog even geen tijd gehad om verder te fröbelen. To be continued.
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 12 februari 2015 · 19:13
    [mention="/profile/88"][mention="/profile/88"][mention=88]@Dio[/mention][/mention][/mention], nice... ik miste dit soort nuttigheden van jou al een tijdje... weer aan het roadtrippen geslagen? meteomorris op 12 feb. 2015 13:15
    Yep. Het was weer fijn... 😃
    Dio op 12 feb. 2015 18:26

L-I-K-E! PA#9?
    May the powder be with you.
  • Dio
    Advanced
    Dio op 12 februari 2015 · 19:32
    Yep. Chatel e.o. Mellow, bossen, safety first.
  • Anton
    Tourist
    Anton op 12 februari 2015 · 20:14
    ik ben super fan van de Share-a-Bill app uit de iTunes store:
    https://itunes.apple.com/us/app/share-a-bill/id293047420?mt=8...
    vast ook wel Android varianten van.[/post]

+1 Zoals [mention="/profile/129"]@Teleaddict[/mention] aangeeft: Constant inzicht in de actuele stand, maakt duidelijk wie de rondjes duikt 😉 en op de terugweg is alles geregeld. Je kan makkelijk bonnen splitten; behoed de geheelonthouders voor de vaak hoge alcohol bijdragen bij diners en laat kleine eters de grote eters zelf betalen. Ook fijn als de groep zich gedurende een dag(deel)/avond/nacht splitst.

Invoeren is snel te doen en aan het einde een mooi en soms confronterend excelletje in de mailbox die nog te muteren is ook.

Tip: Scannable app erbij voor de bonnetjes; maakt dikke enveloppen en/of portemonnees overbodig.
  • misteriks
    Beginner
    misteriks op 13 februari 2015 · 23:21
    Dan wil ik er hier ook wel een aan toevoegen www.splitwise.com
    Er is een Android en iPhone app en incl bonnetjes scanner

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro