Fabian Lentsch uit FWT.. WTF?

• joepchinees
    Advanced
    joepchinees op 15 februari 2015 · 22:11
    De FWT is het grote freeride kampioenschap. Vond het daarom gek dat een 21-jarige debutant besloot eruit te stappen... Toch lijkt hij hiervoor een goede reden te hebben. Moet de FWT anders?

http://www.fabianlentsch.com/decisions-in-life/
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 15 februari 2015 · 22:25
    The tour claims to have the best riders on the best mountains in the world but that’s not entirely true. Even with good conditions and a perfect season we are far away from skiing the best possible faces in the world. Somehow I have the feeling that it’s all about the money lately.
    May the powder be with you.
  • Arjen
    Advanced
    Arjen op 16 februari 2015 · 09:29
    Later in Andorra I couldn’t believe what they were telling us at the riders meeting: “Guys, to be honest we didn’t even consider this face two hours ago but unfortunately we have no other option and we are not able to wait out the waiting period.”

Het is interessant om z'n motivatie te lezen. Hij kiest duidelijk niet voor het geld, maar voor zijn gevoel en waar freeriden als sport om zou moeten gaan. Wanneer je op 21-jarige leeftijd zo'n beslissing durft te nemen getuigt dat van grote klasse.
    One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...
  • Ghini
    Advanced
    Ghini op 16 februari 2015 · 09:35
    Hij heeft mogelijk ook wel meteen een mooi concept te pakken. Wél de sneeuw en goede condities achterna, kleinere groep(en), en dan kan je allerlei soorten wedstrijden erbij bedenken.
  • Willem2k
    Advanced
    Willem2k op 16 februari 2015 · 09:53
    Ik ken de beste jongen niet, maar als ik het stuk lees krijg ik vooral de indruk dat ie om de verkeerde redenen / met onrealistische verwachtingen aan de tour begonnen is.

Dat je als wedstrijd organisatie concessies moet doen aan de omstandigheden lijkt me niet meer dan logisch, zeker als het om een evenement op de schaal van de FWT gaat. Als je je daar niet in kunt vinden moet je inderdaad iets anders gaan doen.

Maargoed, dat is mijn 2ct
    Snowboarding without friends is not snowboarding.
  • maartenvc
    Tourist
    maartenvc op 16 februari 2015 · 10:08
    Blijkt een goed doordachte beslissing ! het enigste wat we kunnen zeggen, follow your heart, not your wallet (unless you need to fill up your wallet to follow your heart 😋 exceptions allowed).
    If you aren't living on the edge, you are taking up to much space
  • KRovers
    Advanced
    KRovers op 16 februari 2015 · 11:07
    Alles waar je een behoorlijke organisatie en publiek (sponsoring) voor nodig hebt lijkt strijdig met freeriden. Je ziet het al bij mooie projecten waar toch weer filmmateriaal geschoten moet worden voor een film of de sponsors. Zelfs een beklimming van de Mount Everest is niet gebeurd zonder foto op de top. Terwijl het volgens mij gaat om je eigen beleving op die berg. Laat je GoPro lekker thuis en geniet van de omgeving....
    Avalensemble!
  • RuudvW
    Advanced
    RuudvW op 16 februari 2015 · 14:09
    Laat je GoPro lekker thuis en geniet van de omgeving.... KRovers op 16 feb. 2015 11:07

hear hear
  • joepchinees
    Advanced
    joepchinees op 16 februari 2015 · 14:29
    Hij heeft mogelijk ook wel meteen een mooi concept te pakken. Wél de sneeuw en goede condities achterna, kleinere groep(en), en dan kan je allerlei soorten wedstrijden erbij bedenken. Fabergé op 16 feb. 2015 09:35

Klinkt als een soort powderchase freeride tour.. Lijkt me fantastisch. 😃
    Wie weet komt er een alternatief of een nieuwe vorm, waar meer mensen aan mee willen en kunnen doen. Welke vorm dat wordt, sponsoring en veiligheid zullen toch bepalend blijven..

Ik ken de beste jongen niet, maar als ik het stuk lees krijg ik vooral de indruk dat ie om de verkeerde redenen / met onrealistische verwachtingen aan de tour begonnen is.
    Willem2k op 16 feb. 2015 09:53

Je slaat de spijker op zijn kop. Als hij de allergrootste lijnen wilt rijden dan kan ie beter lekker gaan filmen met Red Bull.. Ik begrijp nu ook beter waarom andere grootheden hier niet aan meedoen. Die zijn toch al binnen en hebben de competitie niet nodig. En zo wordt er plaats gemaakt voor nieuwe onbekende rijders om bekendheid te verwerven.

Ik blijf denk ik toch wel meekijken via de internet stream 😉
  • sanno
    Tourist
    sanno op 16 februari 2015 · 15:50
    keuzes keuzes, gewoon weer iemand die zich realiseert dat zoeken naar goede poeder meer biedt dan een wedstrijd.
    Toerisski
  • flowaxxis
    Beginner
    flowaxxis op 16 februari 2015 · 18:08
    Binnen de windsurf wereld bestaat zoiets al in de vorm van de strom chase (voor de liefhebbers www.redbullstormchase.com). Moet een powderchase toch ook te realiseren zijn kijk er nu al naar uit

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro