Sella ronda Val de mesdi

• donbenito
    Beginner
    donbenito op 26 februari 2015 · 13:31
    heeft hier iemand ervaring met de route val de mesdi die vertrekt vanaf sasso pordoi?

greetings
  • Alexander3
    Advanced
    Alexander3 op 26 februari 2015 · 20:33
    Ja, wat wil je weten?
  • josvboxtel
    Advanced
    josvboxtel op 27 februari 2015 · 08:05
    Is een mooi boekje van met routes. Kan wel een scan maken van de pagina van Val Mesdi?
  • donbenito
    Beginner
    donbenito op 27 februari 2015 · 09:39
    @ josvboxtel -Oh dat zou super zijn!
  • donbenito
    Beginner
    donbenito op 27 februari 2015 · 09:42
    @ alexander- ziet er een mooi route uit denk dat deze niet al te moeilijk is of vergis ik me?
    en dat eerste stuk is nogal plat denk ik kunt je tot aan de hut boé skien of moet je het hele stuk hikken?
    hoe lang doe je over deze route? skien gaat redelijk vooruit bij mij hikken wat minder 😀

mvg
  • stijn
    Beginner
    stijn op 27 februari 2015 · 09:51
    Vorige week was deze afdaling maar tot halfweg te doen wegens gebrek aan sneeuw. Je moet rekenen vanuit Sass Pordoi lift is het uurtje wandelen tot aan Refugio Boé.
    Beneden aan de lift verkopen ze stafkaart voor 5euro en en krijg je feedback of de afdaling al dan niet er goed bij ligt.
  • Polhovsky
    Expert
    Polhovsky op 27 februari 2015 · 09:55
    Aardige afdaling is Val Mesdi maar wel erg druk, soort Vallee Blanche. Er zitten best leuke stukken tussen maar is zeker niet heel moeilijk. Je kunt helemaal naar beneden skien tot aan Corvara. Zoals Stijn al aangaf, max een uurtje lopen tot aan de hut maar het is een makkelijke wandeling, niks steils of iets dergelijks.
  • donbenito
    Beginner
    donbenito op 27 februari 2015 · 09:56
    oei halfweg das nog een redelijk stuk te gaan dan?
    en persoonlijk heb ik het liever wat rustiger.
  • Alexander3
    Advanced
    Alexander3 op 27 februari 2015 · 18:52
    Er is de afgelopen week het nodige aan sneeuw gevallen maar ik betwijfel of dat voldoende is om het onderste deel goed begaanbaar te maken. Gisteren stonden er nog geen tracks richting Mezdi, er was een groep onderweg in die richting maar ik verwacht dat die één van de andere routes gingen doen. Goed poeder scoren zonder hiken kun je op Marmolada, ook druk maar voldoende ruimte.
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 27 februari 2015 · 18:58
    @Alexander3 Wordt het daar (Sella en Marmolada) de komende weken aanmerkelijk rustiger, nu de winter over zijn hoogtepunt heen is?
  • Alexander3
    Advanced
    Alexander3 op 27 februari 2015 · 22:14
    het was er nu al niet meer heel druk. Hoe druk het nog wordt? Geen idee, kom hier ook maar max. 2 weken per jaar. Vorig jaar ben ik er in de eerste week april geweest, toen was het in het Sella gebied redelijk druk al ligt het er net aan welke route je kiest. Druk is relatief uiteraard, als er nog twee groepen op 'jouw' route zijn vind ik het al druk. Mezdi is wel het meest populair al was je vorig jaar zelfs op Piz Miara niet alleen.

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro