Hoe magnetraction / serrated edge the slijpen?

• niels11
    Beginner
    niels11 op 7 maart 2015 · 15:08
    Ik heb al weer 2 seizoenen een Nidecker Megalight 163 tot mijn grote tevredenheid op en buiten de piste (mijn Slayblade komt zelden meer uit de quiver). De Megalight heeft net als een aantal ander boards een serrated edge (denk broodmes). Vraag: Hoe deze te laten slijpen? Mijn huidige shop zegt dat ze alleen de onderkant van de edge kunnen slijpen, dus niet de opstaande edge? Heeft iemand andere ervaringen hetzij met shops of zelf slijpen?
  • ieism
    Tourist
    ieism op 7 maart 2015 · 15:17
    Wat een onzin, iedere amateur kan dit. Je kan dit gewoon zelf doen met een standaard kantenslijper. Wat wel handiger is, een wat kortere slijper. Zeg maar tot een centimeter of 8 lang werkt het best maar als je die niet hebt ook geen probleem.
    splitfest.nl
  • niels11
    Beginner
    niels11 op 7 maart 2015 · 17:07
    Ieism,
    Met die standaard kantenslijper pak je dus alleen de opstaande kant van het 'hoge' deel van het Megatraction profiel mee; het 'lage' deel, dat is dus de helft van je edge (!!) pak je niet mee. Maw, je slijpt het Megatraction profiel als het ware vlak. Mijn vraag gaat over hoe je ook de opstaande kant van het lage deel van de profiel kunt slijpen.
  • FreeArno
    Advanced
    FreeArno op 7 maart 2015 · 18:10
    Losse vijl die je klemt op de houder. Als je de vijl dan bijna rechtop zet is hij smal en beweegt met de bochten mee. Dat gaat heel goed met diamant vijlen, maar iets minder met ijzeren vijlen omdat de kartels dan scheef op je kanten staan.
    Er zijn ook speciale houders met kleine vijl blokjes te koop van bv Libtech.

Als ik komende week weer thuis ben zal ik even foto plaatsen.

Ps. Ik wil ook graag de hele kant van mijn Libtech geslepen hebben, maar je gebruikt met kanten vooral het hoge deel van het profiel 😉
    Dromen zijn er om te realiseren
  • ieism
    Tourist
    ieism op 7 maart 2015 · 18:27
    Je pakt van het lage deel ook wel wat mee hoor, zeker als je vijl niet zo lang is.

Het lage deel van je edge is geen echt contactpunt met de sneeuw.
    splitfest.nl
  • costijn
    Expert
    costijn op 9 maart 2015 · 10:14
    base/lage kant van je kant opslijpen
    heb indertijd een speciale houder gekocht om de onderkant van de kant te slijpen (graad of 1 meen ik is standaard) zoals deze:

zijkant gewoon met smalle vijl idd op hoek profiel (88graden)
    dan heb je uiteindelijk 89 graden in je kant
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 9 maart 2015 · 10:37
    Zo eentje heb ik nog wel in de aanbieding.
  • Surfertje
    Beginner
    Surfertje op 9 maart 2015 · 15:20
    @Emmer, als Niels niet is geïnteresseerd ben ik dat wel!
  • niels11
    Beginner
    niels11 op 13 maart 2015 · 20:22
    Emmer, is 'tie al weg of hem je hem nog?
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 13 maart 2015 · 21:07
    Ik heb hem nog. Voor 20 euri's mag je hem hebben 😃
  • atlasemiel
    Advanced
    atlasemiel op 14 maart 2015 · 21:07
    Who needs kanten in de poeder anyway 😃
    Watch out where the huskies go, and don't you eat that yellow snow
  • atlasemiel
    Advanced
    atlasemiel op 14 maart 2015 · 21:07
    Who needs kanten in de poeder anyway 😃
    Watch out where the huskies go, and don't you eat that yellow snow

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro