Nieuwe ski's

• vasco
    Advanced
    vasco op 1 april 2015 · 22:19
    Ik wil nieuwe skies kopen. Ik heb nu hele ouderwetse Volkl Mountain (1.78m lang - breed 105 - 76 -93). Voor mij zijn ze net een beetje kort. Je moet ze teveel achterop skieen, anders worden het sneeuwankers.

Ik vind dit leuk skieen:

Ik ben verder vrij licht, 70kg en 188cm. Technisch vrij goed, maar niet zoveel kracht. Ik probeer een beetje uit te vinden wat een goede ski zou zijn, maar met alle reclamepraatjes van alle fabrikanten is het erg onoverzichtelijk. Ik vind toeren ook erg leuk, dus ben op zoek naar een betrekkelijk smalle en lichte ski. Zoiets als de Blizzard Black Pearl (http://wepowder.nl/skitest/ski/35) lijkt me wel wat, maar ik denk dat 1.73m een beetje kort is.

Hebben jullie een suggestie?
  • svenk
    Advanced
    svenk op 2 april 2015 · 09:34
    Met 188cm lijkt de 173 mij inderdaad ook te kort.Overigens, met jouw gewicht/kracht helemaal niet gek om naar een damesski(bouw) te kijken!

Ik herken mij wel in jouw gewicht/kracht beschrijving... Zelf ben ik bij de Rossignol Sin7 uitgekomen en heb daar veel plezier van.

Succes!
    If in doubt, don't go out!
  • Cheizz
    Beginner
    Cheizz op 4 april 2015 · 08:24
    De Rossignol Sin 7 of Soul 7 zou inderdaad wel kunnen, maar ik vind ze praktisch geen grip hebben op hardere sneeuw. Je kan misschien ook kijken naar de Atomic Autimatic 102 (zonder metaal) of de 109, die net iets steviger is.
    gigiski.com | deskiclub.nl
  • Tasmodeus
    Advanced
    Tasmodeus op 4 april 2015 · 10:08
    Hey Vasco,

Goed om te merken dat je die tandenstokers eindelijk weg gaat doen!
    Misschien is het ook een optie om de dynastart cham te overwegen, breedte 87 of 97
    let wel http://www.dynastar.com/FI/FI/cham-woman-87_DACK101_product_dynastar-s... is helemaal roze.
    Zelf overweeg ik om de 97 te nemen op een lengte van in lengte van 184
    Voor jou zou een lengte van 178 prima zijn. Misschien een keer samen een test event bezoeken?

Groeten,

Jasper
    Be safe out there
  • svenk
    Advanced
    svenk op 4 april 2015 · 10:49
    De Rossignol Sin 7 of Soul 7 zou inderdaad wel kunnen, maar ik vind ze praktisch geen grip hebben op hardere sneeuw.Cheizz op 4 apr. 2015 08:24
    Ben ik niet met je eens. Misschien refereer je aan model '13-14? Model '14-'15 is anders gebouwd en heeft echt voldoende grip. In ieder geval voor mij (70kg / 184cm) op de hardpack gletschersneeuw van november 2014 van Kaprun...

Daarbij is de Sin7 natuurlijk niet bedoel voor zware/krachtige skiers en high speed backcountry lines. My 2 cents 😉
    If in doubt, don't go out!
  • AlexSki
    Tourist
    AlexSki op 4 april 2015 · 11:30
    [mention="/profile/25543"]@Cheizz[/mention] de Automatic 102 van dit seizoen heeft nog wel titanium er in zitten. Die van volgend seizoen niet. Ik ben er iig helemaal aan verknocht.

@Tasmodeus 178 voor de Cham is veels te kort. TS heeft zeker 184 nodig.
  • Skirocker
    Tourist
    Skirocker op 4 april 2015 · 22:23
    Hi Vasco,

Ik sluit me aan bij @svenk. Sin7 of grote broer Soul7 zou gezien de techniek in je filmpje een fijne ski voor je zijn. Op keiharde sneeuw (ijzig) niet te veel druk geven bij het carven, maar als het toplaagje ook maar een klein beetje zacht is, kun je echt bijzonder goed carven voor zo'n speelse en lichtdraaiende ski.

Ik heb ze eventueel te koop voor een leuke prijs (sin en soul) in 1.80, wat goed is voor je gewicht.

Lawinemateriaal trouwens ook al aangeschaft?
  • vasco
    Advanced
    vasco op 5 april 2015 · 11:54
    @Cheizz: Die Autimatic's zien er uit als mooie skies. Ik vind ze zelf te breed.

@Tasmodeus: Zoals je weet ben ik niet heel erg gesteld op uitstraling, maar een paar roze skies van 172cm lijkt me toch net te veel van het goede. Ik vind de powertrack 89 ook wel interessant (http://www.dynastar.com/FI/FI/powertrack-89_DADH401_product_dynastar-s...), maar die zijn wel relatief zwaar. Naja, mijn skieschoenen zijn ook 2.6kg/stuk, dus wat dat betreft maakt het misschien ook allemaal niks meer uit. Als er ergens een testevent is ga ik graag met je mee!

@Skirocker: Lawinecursussen en materiaal zijn al een tijdje binnen 😃

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro