Welke stijgvellen?

• Cheizz
    Beginner
    Cheizz op 24 juni 2015 路 22:03
    Ik ga mijn 2015 Fischer Ranger 88 TI (184) ombouwen naar toerski's. Bindingen zijn al besteld, maar nu nog vellen.

Welke zouden jullie aanraden? Zijn er universele vellen die ik kan bekijken, of kan ik alleen de vellen van Fischer gebruiken?
    gigiski.com | deskiclub.nl
  • AlexSki
    Tourist
    AlexSki op 25 juni 2015 路 00:09
    Ik gebruik Black Diamond Glidelite mohair/mix sts vellen en die doen het helemaal prima. Je moet ze alleen op maat snijden. Ik heb ze vorig jaar op de NKBV bergsportdag gescoord voor €20,- dus dan mag je helemaal niet klagen 馃槂
  • sanno
    Tourist
    sanno op 25 juni 2015 路 07:16
    Het voordeel van de Fischer vellen is dat ze voor gesneden zijn, zodat ze perfect passen bij de ski. De andere vellen koop je op een bepaalde breedte en moet jezelf bijsnijden. Dit is niet zo moeilijk (kijk eens op youtube voor instructies). Bij G3 krijg je een snij apparaatje erbij wat het nog makkelijker maakt.

ik zou zoeken op ebay of bij de Duitse zaken naar goedkope vellen.

Ik zou uitkijken naar vellen tussen de 100-120mm. 120mm zou de hele ski goed bedekken, de vraag is of je dat echt nodig hebt. Met 100mm kom je nog steeds prima boven. Zelfs een recht (niet bijgesneden) 80mm vel zal in de meeste gevallen nog prima werken.
    Toerisski
  • Willem2k
    Advanced
    Willem2k op 25 juni 2015 路 10:17
    Ik ben zelf erg blij met mijn Gecko's, vooral als ik andere mensen zie worstelen met hun gelijmde skins. 馃槂

En op maat snijden is trouwens echt niet moeilijk.
    Snowboarding without friends is not snowboarding.
  • AvdL
    Beginner
    AvdL op 25 juni 2015 路 20:44
    Ik weet niet of MK skiservice deze zomer nog open gaat, maar vorig jaar heb ik bij Menno nog voor de buitentemperatuurishetpercentagekorting leuke vellen gescoord voor ik meen €80,-. Op maat gesneden en al.
    It's all about the turns duuuuuude!

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro