Ervaring gezocht met skischoen Salomon X max 120 en X pro 12

• Timsen91
    Beginner
    Timsen91 op 27 juli 2015 · 22:18
    Ik ben opzoek naar nieuwe skischoenen. Nou heb ik van alles gelezen en aangezien ik redelijk brede voeten heb en nou ook al beschik over Salomon skischoenen toch bij deze serie terecht gekomen. De Salomon X max 120 en X pro 120.

Nou is mijn vraag heeft iemand ervaring met deze schoenen dat hij of zij ze zelf draagt? Ik weet ook dat de X pro 120 meer gerelateerd is aan freeride en de X max aan piste. Nou ski ik 50/50 vaak, freeride en of op piste. Maar is de X max ook lekker te skien in de poeder of moet ik daar echt niet aan beginnen? Qua gevoel en volhouden de hele dag daar in? of moet ik toch gaan voor de X pro 120?

Wie kan me een zetje geven in de goede richting?
  • ThijsL
    Beginner
    ThijsL op 27 juli 2015 · 23:07
    Een zetje in de goede richting, ga langs bij een goede bootfitter.. MK ski service bijvoorbeeld. Pasvorm is zo ontzettend belangrijk..
    One Life, Live it
  • Tim3
    Beginner
    Tim3 op 27 juli 2015 · 23:24
    Volledig eens met ThijsL! Alle eigenschappen van een schoen kunnen nog zo goed kloppen en dan toch een hel zijn als je er in staat. Lekker een goede bootfitter z'n ding laten doen. Heb zelf ook behoorlijk brede voeten en MK heeft er een heel fijne slof om heen weten te fixen, waar ik zelf nooit achter was gekomen. Succes! Verder kan ik je niets vertellen over de eigenschappen van die specifieke schoen.
    'Go, go on that great adventure' - Jeremy Jones (Higher)
  • Timsen91
    Beginner
    Timsen91 op 28 juli 2015 · 17:33
    Dankje jongens, maar ergens moet ik toch een basis hebben van welke schoen ik ga kiezen om daar verder mee te gaan bij de bootfitter toch?
  • Tim3
    Beginner
    Tim3 op 28 juli 2015 · 17:51
    Voor je eigen oriëntatie is het nooit verkeerd natuurlijk, maar bij MK (zodra hij weer open is) of andere bootfitters, kan je gewoon binnen lopen en je laten verrassen door de verschillende schoenen/vormen/maten en evt daarna finishing touches laten doen. Belangrijkste is gewoon dat je op een rijtje hebt wat je er graag mee wil doen en dit neerleggen bij hem/haar die jou helpt; touren, piste/offpiste, hiken, hucken, tricken, hoge snelheden of juist niet, flex.. dat soort gekkigheid.
    'Go, go on that great adventure' - Jeremy Jones (Higher)
  • AvdL
    Beginner
    AvdL op 28 juli 2015 · 20:10
    Ik heb ook vrij brede voeten, zijn onderling verschillend kwam ik achter nadat ik bij MK Skiservice ben geweest. Eerst de voeten gemeten, en daar een schoen bij gezocht. Ik skiede eerst op Rossignol schoenen met een flex van 130, die ik ook al heb laten fitten. Maar na een week skivakantie kreeg ik toch weer zere poten... Nu heb ik bij MK de Salomon Quest Max 110 gekocht vanwege de bredere leest en na passen voelden ze echt het beste. Ik heb ook de 120 aangehad, maar die 'knepen' al aardig na 5 á 10 minuten passen. Lagere flex scheelt dus. 130 is superfijn qua sturen, maar als mijn voeten dat niet trekken dan liever wat minder stijf. Ik heb er nog niet opgeskied helaas, dus ik weet nog niet precies hoe het gaat aflopen. Misschien moet ik ze ook weer laten fitten.
    Dus: laat je voet meten zodat je weet richting welke leest maat je moet zoeken. Waarschijnlijk kan internet of een gemiddelde schoenenwinkel je daar mee helpen. Dan kun je gerichter gaan zoeken.
    It's all about the turns duuuuuude!

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro