Splitboard Magazine splitboardtest 2016

• Poedertijn
    Beginner
    Poedertijn op 18 augustus 2015 路 20:04
    Voor wie gortdroog staat en de zomer nauwelijks doorkomt; wat leesvoer met lekker cijfer-geneuzel, oftewel de jaarlijkse splitboardtest van Splitboard Magazine

http://www.splitboardmag.com/article/splitboard-test-2016-2/...
    My drug is white powder. Deep, white powder.
  • ieism
    Tourist
    ieism op 18 augustus 2015 路 20:24
    Wat staat er op jullie virtuele splitboard verlanglijstje dit jaar?

De vernieuwde Sparks? Vacuum base skins? Een lekker lange freeride split? Een surfy treerun plank? Iets van carbon?
    splitfest.nl
  • Bono
    Beginner
    Bono op 18 augustus 2015 路 20:57
    Wow gaaf.

@ieism Ik heb mijn Gentemstick split voor dit seizoen mooi al binnen. (heb jij natuurlijk al kunnen aanschouwen) 馃槂馃槂馃槂馃槂:
  • ieism
    Tourist
    ieism op 18 augustus 2015 路 21:00
    Ja die is mooi! Mijn vrouw zegt dat ik af en toe in mijn slaap zachtjes "Gentemstick" mompel.
    splitfest.nl
  • Bono
    Beginner
    Bono op 18 augustus 2015 路 21:05
    Ze vertelde me ook, Laat nooit meer mooie dingen zien aan Ivar

Maar nogmaals dank voor de hulp
  • ieism
    Tourist
    ieism op 18 augustus 2015 路 21:15
    Ik smeek de bouwer van dit ding al weken om 'm aan mij te geven als demo. Tot nu toe tevergeefs, maar ik heb nog een paar maanden om te bedelen.

splitfest.nl
  • Bono
    Beginner
    Bono op 18 augustus 2015 路 21:19
    Heeft wel wat weg van de Lib Tech TRS SPEEDODEEPS
  • JohanP
    Advanced
    JohanP op 18 augustus 2015 路 21:20
    Ne solution, en zo breed mogelijke vellen. Mijn huidige vellen zijn op 2 boards gecut en ik mis een paar millemeter op mijn kant 馃槈 Voor de rest skibroek eens laten maken, want die duct-tape ziet er niet uit 馃槈, mijn spark onderdelen inruilen voor stevigere varianten (zie website spark), en dan kunnen we er tegen voor het splitfest en een KBF splitboardstage. En dit jaar overigens niet in bochten wringen, dat evenement van de vorige 2 jaren valt gewoon in een andere week, woohoo!
  • Bono
    Beginner
    Bono op 18 augustus 2015 路 21:28
    @JohanP staat bij Snowcountry nog een demoboard van carbon solution van afgelopen jaar, misschien iets voor je
  • Poedertijn
    Beginner
    Poedertijn op 19 augustus 2015 路 11:01
    Ben wel weer aan nieuwe boots toe en vroeg me af hoe die nieuwe van ThirtyTwo zijn in samenwerking met Jeremy Jones: http://www.angrysnowboarder.com/first-look-32s-jeremy-jones-boot/.... Wel met veters, terwijl ik meer fan ben van quick-lace? Of heeft iemand goede tips voor stijve boots waar goed mee te hiken is. Deeluxe Spark XV?
  • ieism
    Tourist
    ieism op 19 augustus 2015 路 11:23
    Fitwell splitboots al gezien? Basecamp Den Haag hebben ze staan, boots kan je beter passen toch?
    splitfest.nl
  • Poedertijn
    Beginner
    Poedertijn op 19 augustus 2015 路 11:28
    @ieism Oei die zien er vet uit. En zekers, na wat inventariseren wordt het passen geblazen. De beste boot is toch degene die als gegoten zit 馃槈
  • Dorylus
    Tourist
    Dorylus op 19 augustus 2015 路 13:05
    Ik heb een maand geleden een paar Fitwells gekocht.
    Verder dan wat in huis mee rondlopen ben ik nog niet geraakt.
    Maar ze zitten toch wel erg lekker.
  • FrankvDelden
    Beginner
    FrankvDelden op 20 augustus 2015 路 12:50
    @Poedertijn

Het voordeel van Fittwell is dat je daar stijgijzers met Quicklock systeem op kunt gebruiken (vast klikken op de hak) iets wat bij de ThirtyTwo niet kan.

Bij ThrityTwo heb je het voordeel dat je de achterkant van de schoen los kunt zetten tijdens het splitten wat het een stuk meer comfortabel maakt. Ik heb vorig jaar het geluk gehad om 4 dagen met Jeremy in Chamonix te touren na het winnen van de #GoHigher contest. Tijdens deze dagen was hij ook die schoenen aan het testen en wat ik me kan herinneren was hij er erg enthausiast over!

Als je echt denkt stukken te moeten gaan rots/ijsklimmen zou ik voor de Fittwells gaan en anders lijken de ThirtyTwo's mij een stuk comfortabeler.

gr!
    Follow me on: https://instagram.com/frankvdelden/
  • Poedertijn
    Beginner
    Poedertijn op 20 augustus 2015 路 14:05
    @FrankvDelden Dank voor je antwoord! Hoe vet dat je met Jeremy hebt mogen touren. Ik ben beginnend splitboarder en heb nog geen ijs hoeven te klimmen, dus de boots moeten uiteindelijk qua prijs wel een beetje realistisch t.o.v. niveau zijn. Maar het ging dan ook om een virtueel verlanglijstje 馃槈 Ik ga dit sowieso meenemen in de keuze. Ik wil ze sowieso allebei wel eens passen.
  • FrankvDelden
    Beginner
    FrankvDelden op 20 augustus 2015 路 14:19
    @poedertijn Ja dat was heel vet! Ik heb ook gelijk een Carbon Solution Split incl. Karakoram bindingen en complete O'neill outfit me naar huis mogen nemen (a dream come true!)
    Ik wacht nog steeds op de korte film die van deze trip gemaakt is die verwacht ik ergens in oktober en zal ik zeker hier op WP delen.

Ik heb zelf de Fittwell's hoog op mijn verlanglijstje staan omdat ik nu ook in de winter 4000+ hoogte meters wil gaan klimmen maar dan naar beneden boarden en dan is dit de schoen die te vergelijken is met een categorie D klim schoen. Voor splitten en korte bootpacks zou ik de ThirtyTwo pakken 馃槂

Wie weet komen we elkaar is tegen op een splittrip!
  • Poedertijn
    Beginner
    Poedertijn op 20 augustus 2015 路 14:30
    [mention="/profile/14887"]@FrankvDelden[/mention] Wauw wauw wauw. Ben erg benieuwd naar de film. Wat moest je voor de contest doen? Heb jij verder ook ervaring met de Deeluxe Spark XV.

Ga je mee met 't Splitfest? Dan zien we elkaar misschien daar.
  • FrankvDelden
    Beginner
    FrankvDelden op 20 augustus 2015 路 14:35
    [mention="/profile/7668"]@poedertijn[/mention] fotos van je avonturen in de bergen op instagram plaatsen met #GoHigher er onder. https://instagram.com/p/u6WIlPy-j4/?taken-by=frankvdelden...

Nee ik heb geen ervaring met die schoenen.

Splitfest staat nog niet op me planning maar wie weet! Tot nu toe meestal met Ripstar op pad geweest.
  • Dutchess
    Advanced
    Dutchess op 23 augustus 2015 路 22:47
    Shit wat gaaf [mention="/profile/14887"]@FrankvDelden[/mention]!

Op mijn verlanglijstje staan iig nieuwe schoenen. Mijn huidige zijn 5 jaar oud en nou toch echt een beetje slapjes. Verder natuurlijk het splitfest meemaken. De virtuele verlanglijst is te lang om op te noemen.

Alhoewel, goede splitboardmaatjes. Dat zou ook wel gaaf zijn.
    (Dat gaat het splitfest dan weer oplossen, hoop ik!)
    We dont stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing
  • Poedertijn
    Beginner
    Poedertijn op 24 augustus 2015 路 09:36
    Splitboardmaatjes... dat gaan we regelen Dutchess!

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro