Aantekeningen maken op/bij kaarten

• Willem2k
    Advanced
    Willem2k op 25 augustus 2015 · 10:12
    Met het oog op komende winter wat nieuwe kaarten in huis gehaald, maar ik vroeg me een beetje af wat een handige manier is om hier aantekeningen bij/op te maken zonder je hele kaart vol te kliederen.

Ik zit dan te denken aan:

- Locaties / routes die er thuis op papier leuk uit zien maar je nog een keer ter plekke wil bekijken.
    - Routes die 'bewezen' zijn / je al een keer gereden hebt?
    - (mogelijke) Kritische passages / aandachtspunten in je route

Een beetje ervaren kaartlezer ziet dat natuurlijk in één oogopslag, maar voor de mindere goden onder ons -zoals ik- zijn dit soort aantekeningen misschien wel nuttig.

Dus, wie doet dat soort dingen, en hoe?
    Snowboarding without friends is not snowboarding.
  • AlexanderHurk
    Beginner
    AlexanderHurk op 25 augustus 2015 · 10:46
    Ik doe dit gewoon met potlood. Kijk met behulp van wepowder routes wat er al bekend is over het gebied. De routes waarvan ik denk dat ze binnen mijn kennis en kunnen liggen teken ik in. Zo kun je als je in de lift zit makkelijk punten herkennen in het terrein.
    Ik vind het ook handig om freeskiers.net nog even naast de routes van wepowder te leggen, zij hebben vaak een uitgebreidere beschrijving en soms handige aandachtspunten/foto's. Volgens Erwin Heeres wel opletten met deze routes want ze zijn vaak wat makkelijker gewaardeerd dan ze in het echt zijn.
    Riding on the edge!
  • Tim3
    Beginner
    Tim3 op 25 augustus 2015 · 14:55
    Ik ben van het lekker kliederen. Heerlijk huiswerk om zo je kaart uit te pluizen 😃.
    'Go, go on that great adventure' - Jeremy Jones (Higher)
  • Niels
    Advanced
    Niels op 26 augustus 2015 · 12:46
    Ik heb een soort van primitief archief waarin ik alles digitaal bijhoud mbv printscreens van online kaarten en photoshop. Dat gaat dan om gereden routes, ideeën en soms id kritische passages.

Op pad gebruik ik allerlei kaarten afhankelijk van hoe 'serieus' de dagplanning is. Planning teken ik altijd dun in met potlood. Voor mtb gebruik ik soms een soort post-it pijlen, ooit eens in een 100yen shop gevonden.

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro