wePowder freeridegebied kopen?

• meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 8 januari 2010 · 23:02
    Er doet zich een buitenkansje voor. Ons eigen http://www.wepowder.com/nieuws/wepowder-zoekt-kundig-jurist....

Wie ziet er ook kansen? Zijn er ook nadelen?
    May the powder be with you.
  • Jaap
    Tourist
    Jaap op 8 januari 2010 · 23:11
    Hmmm, ik stel wel voor dat we Sportalmstadl open laten. We  moeten toch ergens heftige verrhalen uit kunnen wisselen en Signatures kunnen kijken. Bardiensten kunnen we dan volgens schema doen. (wie kan ik inhuren voor die van mij?)

Verder heb ik een hekel aan gele sneeuw. De WC's kunnen we dus niet sluiten. Is er een handige it'er die een app kan bouwen voor het schoonmaakschema?

Als laatste wil ik vooral Morris vragen zich te beheersen. We hebben natuurlijk niets aan een gebied vol met automatische meetstationnetjes, weerradarsystemen en meetlinten op elke prachtige lariks....Je kunt toch gewoon de beheerder van het clubhuis bellen?

En oh ja: Bij deze claim ik mijn eigen parkeerplaats:

http://ep.yimg.com/ip/I/noparking_2052_5229655
    For cryin' out loud...
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 8 januari 2010 · 23:26

Als laatste wil ik vooral Morris vragen zich te beheersen. We hebben natuurlijk niets aan een gebied vol met automatische meetstationnetjes, weerradarsystemen en meetlinten op elke prachtige lariks....Je kunt toch gewoon de beheerder van het clubhuis bellen?

LOL.. ik denk dat dit het eerste gebied wordt dat juist geen sneeuwhoogtes naar buiten brengt..
    May the powder be with you.
  • Dio
    Advanced
    Dio op 8 januari 2010 · 23:30
    Volgens mij hebben jullie net een borrel gehad maar...

I'm in. (echt)

WePowderAngels - Jakob's Chapter. (hih, J.C.,.. that's got a nice ring to it. And, http://nl.wikipedia.org/wiki/Jakobsladder_(Bijbel))

Voor mij graag de velcro insignia aber nicht das Chapter http://de.wikipedia.org/wiki/Arschgeweih/http://de.wikipedia.org/wiki/....

Bitte.
    Life is what happens the moment you put your phone away.
  • robbie
    Expert
    robbie op 8 januari 2010 · 23:56
    Ja hoor, hiervoor leer ik well ff die oostenrijkse wetboekjes uit m'n hoofd! Kan nooit moeilijk zijn.
    Wat cool! Of zoals m'n jibbende XXXL tall tee buddies zeggen: Sykkt digg!
  • Dio
    Advanced
    Dio op 9 januari 2010 · 00:05
    Doe ff mee-rekenen:

2500 pro-riders die allemaal 5k lenen. Dat betekent €100 per maand aan rente en aflossing p.p. en na 6-7 jaar klaar met betalen. Samen hebben we dan nu 12,5 mln aan cash. 5 mln om de directe nood te lenigen en 1,5 mln voor ons groepsonderkomen (in style natuurlijk) en 6 mln voor de vervangingsinvesteringen de komende 5 jaar. De slappe helft van de berg voor toeristen om de handel te laten draaien en de andere helft exclusief voor ons.

Wie doet er mee?
  • gillie-o
    Tourist
    gillie-o op 9 januari 2010 · 00:10
    ik heb altijd al gedroomd van m'n eigen berg... count me in!!!
    zie ik hier ook mogelijkheden voor wePowder snowcamp...?
    live to ride, ride to live
  • Jaap
    Tourist
    Jaap op 9 januari 2010 · 00:11
    Gooi de boel een jaartje dicht voor de toeristen en dit hotel staat voor weinig te koop wegens faillisement.

http://www.jesacherhof.at/de/

@Dio: Jij wordt penningmeester?
    For cryin' out loud...
  • Roelaano
    Advanced
    Roelaano op 9 januari 2010 · 00:13
    Ik  moet maar weer eens wat meer uren gaan maken bij de plaatselijke appie 😋
  • Dio
    Advanced
    Dio op 9 januari 2010 · 00:23

@Dio: Jij wordt penningmeester?

Nèh. Er is vast wel iemand die CFO wil worden.

Ik ben meer van de grote lijnen.
  • PK
    Beginner
    PK op 9 januari 2010 · 01:05
    @Bart
    Ik denk dat Wepowder 2.0 gehackt is.
    Iemand doet zich voor als MeteoMorris (op de frontpage ntb) en stelt min of meer voor om met zijn allen ons geld op St. Jacob in te zetten, terwijl de echte MeteoMorris in zijn laatste poederalert hele andere spots adviseert. 😉
    Let it snow, let it snow, let it snow
  • Dutchess
    Advanced
    Dutchess op 9 januari 2010 · 01:48
    Ja, en Dio zit in de samenzwering!

Doe ff mee-rekenen:

2500 pro-riders die allemaal 5k lenen. Dat betekent €100 per maand aan rente en aflossing p.p. en na 6-7 jaar klaar met betalen. Samen hebben we dan nu 12,5 mln aan cash. 5 mln om de directe nood te lenigen en 1,5 mln voor ons groepsonderkomen (in style natuurlijk) en 6 mln voor de vervangingsinvesteringen de komende 5 jaar. De slappe helft van de berg voor toeristen om de handel te laten draaien en de andere helft exclusief voor ons.

Wie doet er mee?

IK! He-le-maal!

Ik zie veel mogelijkheden, en denk dat ongeprepareerde bergen weleens de toekomst zouden kunnen hebben. Er zitten juridisch allemaal haken en ogen aan, maar die zitten niet bij het feit dat een vereniging eigenaar gaat worden, denk ik, maar bij de exploitatie. Wij kunnen de liften misschien wel bedienen, maar wat als er iets misgaat met de lift en letsel veroorzaakt? Kan men dan aantonen dat men kundig met de lift is omgegaan? Moeten er niet altijd mensen beneden en boven aan de lift zitten (dat lijkt me een heel wrede corvee, bij de lift moeten blijven zitten terwijl je maatjes gillend door de poeder knallen) Hoe zit het met de bergreddingsdienst? Hoe steek je het lidmaatschap van de vereniging in elkaar? (Ah, das nog een makkelijke vraag) Heel veel vragen, maar die kunnen allemaal beantwoord worden door mensen met verstand van die zaken.
    Ik zeg: gaaaan!

(en dat bedoel ik bloedserieus)
    We dont stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing
  • gillie-o
    Tourist
    gillie-o op 9 januari 2010 · 02:53
    Ik kan niet slapen. Ik zie allerlei mogenlijkheden voorbij komen. Is een stichting geen idee? Kunnen we misschien ook nog subsidie krijgen... ik doe in ieder geval mee!!! Mount Gillie. Klinkt goed. Sankt Gillie. Ook niet slecht. Gillie's freerideparadise... hmmm...ik dwaal af... 😀
  • Polderboarder
    Tourist
    Polderboarder op 9 januari 2010 · 07:49

Ik kan niet slapen. Ik zie allerlei mogenlijkheden voorbij komen. Is een stichting geen idee? Kunnen we misschien ook nog subsidie krijgen... ik doe in ieder geval mee!!! Mount Gillie. Klinkt goed. Sankt Gillie. Ook niet slecht. Gillie's freerideparadise... hmmm...ik dwaal af... 😀

Mmm...het Poldercouloir klinkt wel wat minder aantrekkelijk  :-\

Echt een gaaf idee, maar ik moest wel ff nadenken hoe ver we van 1 april afzaten!
    WeRookie
  • SimonDS
    Tourist
    SimonDS op 9 januari 2010 · 08:10
    Zalig idee!!!

Even serieus ook... Er zijn al mensen ons voorgegaan... Meerbepaald een nederlander en belg... Hun gebieden liggen dan misschien niet in de Alpen, het kan misschien wel eens handig zijn om contact met hun op te nemen en te vragen wat er allemaal bij komt kijken, wat hun ervaringen nu zijn, enzovoort 😃

http://www.ultimate-snowboarding.com/artikel.php?artikelID=1633...
  • Teze
    Tourist
    Teze op 9 januari 2010 · 10:00
    interessant.  wat zeg ik héél interessant! 😋
  • gillie-o
    Tourist
    gillie-o op 9 januari 2010 · 10:01
    ff gegoogled...

"Gepubliceerd op donderdag 27 november 2003

De Nederlander Erik Daleweij is sinds half oktober eigenaar van een berg in Zweden. Het is de 426 meter hoge VärmullsÃ¥sen (spreek uit: 'wermoelsoosen'😉 bij Hagfors in de Zweedse provincie Värmland. Hij bezit nu niet alleen een berg maar ook drie skiliften, een restaurant, een kantoor en materieel.
    Zweden is bekend terrein voor Daleweij. Twee jaar geleden begon hij in het waterrijke Värmland het outdoorcentrum Waterworld. In de wintermaanden runt hij een snowboardshop in Den Bosch. Afgelopen september hoorde hij in Zweden dat er in Värmland een berg te koop stond. Hij ging meteen kijken.

Eigen snowboardberg
    Erik Daleweij ziet in zijn nieuwe berg meer dan alleen een ski-oord. Het terrein is geknipt voor buitenactiviteiten, zowel voor de zomer als de winter. “Wat is er voor een snowboardfanaat mooier dan een eigen snowboardberg te bezitten”, zegt hij. Daleweij gaat van de Värmullsåsen dan ook een waar paradijsje voor snowboarders maken.

Hij is momenteel druk met het bouwen van een 70 meter lange halfpipe en een snowpark met rails, jumps en boxes, en met de aanbouw van een aantal stuga’s (Zweedse huisjes) aan de voet van de pistes.

Kids snowpark
    Voor kinderen wordt een speciaal kids snowpark gebouwd. Voor de nabije toekomst staat ook de bouw van luxe chalets op het programma.
    Daleweij: “Met drie skiliften en negen afdalingen zijn we niet het grootste skigebied van Zweden maar wel het meest Nederlandse!’

www. varmullsasen.com"

Serieus, ik zie echt mogelijkheden...
  • drpeppert
    Beginner
    drpeppert op 9 januari 2010 · 10:19

ff gegoogled...

"Gepubliceerd op donderdag 27 november 2003

De Nederlander Erik Daleweij is sinds half oktober eigenaar van een berg in Zweden. Het is de 426 meter hoge VärmullsÃ¥sen (spreek uit: 'wermoelsoosen'😉 bij Hagfors in de Zweedse provincie Värmland.

Was eigenaar, de boel is alweer over de kop gegaan. Maar een freestyle berg gaat natuurlijk ook nooit werken.
  • Jaap
    Tourist
    Jaap op 9 januari 2010 · 10:58
    Hoe gaan we om met de lokale bevolking?

Zoals bij elke verandering is het kweken van draagvlak essentieel. We kunnen wel fijn een gebied opkopen en in ons clubhuis gaan zitten, maar hoe binden we de locals aan ons project?

We hebben natuurlijk niets aan een dorp dat vol in de financiele crisis gaat en zich keert tegen onze speeltuin.

Suggesties?
    For cryin' out loud...
  • gillie-o
    Tourist
    gillie-o op 9 januari 2010 · 11:09
    Je moet inderdaad de lokals erbij betrekken. De liften bedienen, gebruik maken van de plaatselijke houtfabriek, melk en eieren van de lokale boeren, dat soort dingen. Goodwill kweken en je zal zien dat er vele deuren open gaan.
  • Dio
    Advanced
    Dio op 9 januari 2010 · 11:26
    Paar uitgangspunten zouden moeten zijn (imho)

Duurzaam en groen groen groen groen! Minimaal milieu-neutraal liefst positief bijdragen aan milieu. Alles met locals. Werknemers, agri, bouwbedrijven, energie-opwekking etc. Geen stichting of vereniging maar onderbrengen in een http://nl.wikipedia.org/wiki/Beleggingsfonds. Geen nare bestuurtjes maar toezicht door de AFM. Met een prospectus, duidelijk en transparant. Financieren op basis van een 6-jarige cyclus zodat je telkens voldoende kapitaal hebt om de volgende investeringsronde kunt doen.

Alle aandeelhouders (zeg 2500) hebben allemaal recht op 2 weken verblijf (hun dividend) dat betekent dat je een acco moet kunnen runnen van ± 50-75 bedden. Wil je langer/vaker dan ben je paying guest net als de toeristen die er 'gewoon' komen.

• Dio
    Advanced
    Dio op 9 januari 2010 · 11:28
    Is er plek voor een airstrip?
  • gillie-o
    Tourist
    gillie-o op 9 januari 2010 · 11:36
    voor de helicopters? Good thinking!!!
  • Dio
    Advanced
    Dio op 9 januari 2010 · 11:42
    dat en de 737 vanaf airport eindhoven.
  • chilo
    Tourist
    chilo op 9 januari 2010 · 12:44
    Jullie zijn allemaal gek geworden, maar ik doe mee! 😀

@Dio: Groen-groen-groen en een airstrip begrijp ik persoonlijk helemaal niks van. Een treinstation, dat moet er zijn/komen! En natuurlijk de wekelijkse WePow-bus-shuttle.

Maar count me in voor een driedubbel aandelenpakketje. Ik zie ook voor mijn bedrijfje leuke mogelijkheden. ;D
    My Life Is Better Than Your Vacation!
  • fanneige
    Tourist
    fanneige op 9 januari 2010 · 13:02
    iemand op een forum lang lang geleden zei over een paar gasten die zelf ski's gingen maken:

"jullie zijn ziek, maar dan op een goede manier"

een treffender citaat is niet te vinden 😃

het idee is
    1 compleet over the top
    2 niet realistisch
    3 idioot

en dat zijn precies 3 redenen dat het kan!

heerlijk, ik zie al een bordje staan:

geen toegang voor onbevoegden

en dan
    firsttracks zijn gereserveerd voor leden van dit wepowder resort. .......

Knowledge is limited. Imagination encircles the world
  • Jonas
    Tourist
    Jonas op 9 januari 2010 · 13:14
    Zoals ik al zei in het nieuwsbericht is dit een fantastisch idee maar de uitwerking zal niet van de poes zijn! Maar dat is geen reden om niet te proberen. Wie niet waagt niet wint!

Hou ons op de hoogte

edit:

Ik ga alvast voor mijn helikopter vliegbewijs 😀
  • Jaap
    Tourist
    Jaap op 9 januari 2010 · 13:21
    Huidige schuld: een kleine 6 miljoen euro.

Jaarlijkse rentekosten op dit moment: 448.000 euro.

Activering van de locals blijft mijn speerpunt, zeker nu ik lees dat de gemeente St Jakob een belang van 24% heeft.
    For cryin' out loud...
  • Jaap
    Tourist
    Jaap op 9 januari 2010 · 13:28
    Enneehh...leuk rijden in St Jakob hoor:

En:

For cryin' out loud...
  • Arjen
    Advanced
    Arjen op 9 januari 2010 · 13:41
    Leuk he jongens, dat wegdromen bij de gedachte aan een eigen skigebied...
    One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro