wePowder Labs reserveren

• TomDV
    Beginner
    TomDV op 15 januari 2010 · 16:30

Welk ski uit de antwerpse labs is eigenlijk de gemakkelijkste/ beste in-stap ski? Men techniek is best in orde maar in de poeder wilt het nog niet zo goed vlotten  😋 Zou wel is zo'n echte freeride ski willen testen tijdens men volgende short-ski. Zou ineens het ideale excuus zijn om een gidsje aan te schaffen...

Help?  ???

Black Diamond Justice 185cm
    Black Diamond Verdict 180cm
    Black Diamond Kilowatt 185cm

Uit dit lijstje heb ik zelf al de Verdict geschrapt door wat opzoek werk. Denk dat hij te veel eisend is voor mij ondanks de kortere lengte...

Wat voor bindingen staan er trouwens op deze skis?

ps: ben 1m87 voor 80-85 kg
  • Vorda
    Tourist
    Vorda op 15 januari 2010 · 20:32
    Als je de verdict aan 180 schrapt zie ik niet goed hoe de twee anderen beter gaan zijn.

Lou – I’m trying to pull the trigger today on a pair of BDs, but am still torn. Due to a mid-season sale, I’m looking at two options: BD Verdict 180’s or Kilowatt 185s. I am 6′-3″ and 195lbs. Will ski 50/50 inbounds and w/ daytrip tours of 10 miles or so. Looking to ski steep and fast, but in a variety of conditions. Not hucking any huge cliffs (only little sub-10ft’ers). Will mount with Dynafits and use Garmont Axons.

p.s. No Verdict 190’s are available.

Deze persoon heeft een 180 verdict boven de 185 kilowatt aangeraden gekregen door een zeer kundig persoon.

Ik zou gewoon eens naar de winkel bellen en vragen welke zij de makkelijkste vinden, een 185 kilowatt of een 180 verdict. Justice lijkt me teveel ski als inleiding.
  • TomDV
    Beginner
    TomDV op 15 januari 2010 · 23:05

With the paradigm-shifting benefits of our new powder-specialty geometry in an all-mountain package, the Justice is a less aggro version of the Megawatt that is built for the "everyman" skier. Package pricing available!

Dit is wat BD zelf zegt over de ski, en had daar uit begrepen dat hij skibaar was voor de gewone skiër. En had dan weer op een andere site gelezen dat de verdict behoorlijk veel was om in de hand te houden, vandaar dus..

Het is allicht een beter plan om even te communiceren met de winkel
  • ErwinMalolo
    Beginner
    ErwinMalolo op 16 januari 2010 · 16:38
    Vraagje wanneer komt de tool voor het reserveren online. Want ik zou de sickstick 160 wel willen testen in week 6.
    Of is die dan al mee ergens anders naartoe ???
  • pindakeesie
    Tourist
    pindakeesie op 16 januari 2010 · 18:57
    In het start topic zit een link naar een excel sheet hier kun je zien wat er beschikbaar is. Je kunt een mailtje sturen om te reserver
    gewoon... omdat het lekker is
  • Dutchess
    Advanced
    Dutchess op 27 januari 2010 · 14:07
    O, o, o, wat zou ik deze ook graag in de labs zien.........

http://business.transworld.net/29512/snow/jones-snowboards-201011-snow...

Ik heb overigens afgelopen weekend met de januari chase naar het Grand Massif de bataleon Omni meegehad (163) en ik moet zeggen, daar was ik de eerste dag een beetje sceptisch over, maar naarmate de dagen vorderden, vond ik m steeds fijner.
    Dit kwam vooral door het terrein wat we reden: alle poederafdalingen werden afgesloten met nauwe stukjes tussen bomen door, bospaadjes of gullies waar je snel en wendbaar moet zijn, en wat je mijns inziens met een bataleon inlevert aan 'railbijterigheid' win je met zijn wendbaarheid. Deze 163 voelde voor mij aan als een 150.
    Op de piste lever je carve aggresiviteit in, hij carvet prima, daar niet van, maar ik mis een lekker lange rail om goed op door te bijten. Hij nodigt ook erg uit om je backside bocht door te schoppen ipv te carven, want dat gaat op dit board erg makkelijk. (even op tail of nose glijden/ronddraaien gaat ook erg makkelijk, altijd leuk)
    Ik moet er wel bij zeggen dat ik een ouderwets carver ben: schouders en heupen er vol in, diep gaan en aggresief de bocht in en uit. Daar is ie dus niet primair voor gemaakt.

Waar hij dus wel erg goed in bleek was het watervlugge omkanten, waardoor ik de lengte vrijwel niet heb gemerkt, terwijl ik wel float voldoende had door diezelfde lengte. (Ik denk dat ik met mijn eigen conventionele camber directional twin 157 meer moeite had moeten doen op de bospaadjes) Zoek je dus naar een allround board waar je veel poeder mee gaat rijden en ben je niet zo'n carvin marvin, en kan/wil je geen meerder boards aanschaffen, dan is de bataleon het overwegen waard, omdat je die langer kunt rijden.
    Ik zou van bataleon makkelijk een 170 durven rijden, na deze ervaring.
    Verder heeft hij een goede pop (niet uitmuntend, maar goed) en lekker snel belag.

We dont stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro