helm cam

• dejongarno
    Advanced
    dejongarno op 16 januari 2010 · 14:33
    Ik wil een goeie maar niet al te dure helmcamera kopen.
    Wie kan hierin adviseren? De Drift X-170 lijkt wel wat....?
  • Steven
    Tourist
    Steven op 16 januari 2010 · 16:45
    Ik heb zelf de GoPro Hero HD en ben daar zeer tevreden over. Echt supermooi beeld, echt waterdicht, met handschoen te bedienen en goed op de helm te bevestigen. Niet de goedkoopste geef ik toe.
    Powdered by BMB-skis             http://www.bmb-ski.nl
  • doov
    Advanced
    doov op 16 januari 2010 · 16:51
    Ik heb een Oregon Scientifc ATC 5K.

Kwaliteit is matig. Vreet batterijen. Niet echt handig op de helm te monteren.
    Maar ach, kost ook niet al te veel.
    Welcome back my friends to the snow that never ends. Let's rocker!
  • vanDaal
    Beginner
    vanDaal op 16 januari 2010 · 16:55
    Weet iemand of er slimme mogelijkheden zijn om een compactcamera te monteren op helm of jas? Ik heb een http://www.dpreview.com/reviews/specs/Panasonic/panasonic_dmcts1.asp..., die is waterdicht en shockproof. Okee, het ziet er niet uit, maar voor een keertje is het wel aardig lijkt me.
  • pindakeesie
    Tourist
    pindakeesie op 16 januari 2010 · 18:50
    Tape
    gewoon... omdat het lekker is
  • Steef
    Advanced
    Steef op 16 januari 2010 · 19:36

Weet iemand of er slimme mogelijkheden zijn om een compactcamera te monteren op helm of jas? Ik heb een http://www.dpreview.com/reviews/specs/Panasonic/panasonic_dmcts1.asp..., die is waterdicht en shockproof. Okee, het ziet er niet uit, maar voor een keertje is het wel aardig lijkt me.

Op een of andere manier zo'n camera-adapter schroef door je helm heen boren?

Weet alleen niet in hoeverre je helm dan nog 'veilig' is... :-\
    Every turn is a sign of weakness
  • Sanno1
    Tourist
    Sanno1 op 17 januari 2010 · 22:07
    heb jarenlang met een brooddoos (met camera erin geklemd) naast mijn oor geskied. Wel een beetje onhandig want je hoofd is dan uit balans, maar het beeld was prima (soms een beetje moeilijk om je horizon goed recht te houden). Gelukkig heb dat ding 5 jaar geleden weg kunnen gooien vanwege betere opties.

een camera adapter zou best een aardige oplossing kunnen zijn, behalve als je een helm draagt voor de veiligheid. Mocht je vallen of onverhoopt net niet diep genoeg duiken voor een tak dan vrees ik dat of je helm het niet overleeft of je camera.

gewoon een portable mp4 recorder (Cowon/Archos) met een goede camera of een camcorder met av-in blijft in mijn ogen het beste resultaat opleveren.
  • willie
    Tourist
    willie op 18 januari 2010 · 05:11
    go pro hd, geen twijfel.

En wl je goedkoper, dan kan je net zo goed een webcam aan je kop hangen. 300 EU vind ik niet so duur voor die kwaliteit.
    Mijn nieuwe signature
  • Steven
    Tourist
    Steven op 18 januari 2010 · 07:16
    En wl je goedkoper, dan kan je net zo goed een webcam aan je kop hangen. 300 EU vind ik niet zo duur voor die kwaliteit.

Mee eens.
  • Dio
    Advanced
    Dio op 18 januari 2010 · 09:45

go pro hd, geen twijfel.

En wl je goedkoper, dan kan je net zo goed een webcam aan je kop hangen. 300 EU vind ik niet so duur voor die kwaliteit.

Die wide angle 5MP zag ik toch bij de dvd aanbiedingen staan  in de White voor €219,95??
    Life is what happens the moment you put your phone away.
  • Anouk
    Beginner
    Anouk op 18 januari 2010 · 10:52
    Heb het kleinere broertje van die helmet cam van Doov : de Oregon Scientifc ATC 3K.
    Moet bekennen dat ik met dezelfde minpunten zit, en hem bovendien in een overenthousiaste bui heb gekocht.
    Rond m'n helm past 'ie niet goed vanwege het visier. Ik moest de rubberband zo hard stretchen dat de cam eraf floepte.
    Echter wel goed gelukt rond m'n onderbeen, was wel een leuk resultaat. Sindsdien niet meer uit de doos gekomen. Mocht iemand interesse hebben...

• ThijsKennis
    Expert
    ThijsKennis op 20 januari 2010 · 14:37
    GoPro HD of ContourHD 1080p.

GoPro heeft zowel voordelen als nadelen tegenover de Contour. Mijn GoPro HD komt vandaag binnen.

Steven, wat voor SD kaart heb je erin zitten? Ik heb op verschillende plekken op internet wat probleempjes vernomen met de SD kaarten, en ik moet er zelf nog een kopen😉
    Pow!
  • Sjoerd2
    Advanced
    Sjoerd2 op 20 januari 2010 · 15:50

GoPro HD of ContourHD 1080p.

GoPro heeft zowel voordelen als nadelen tegenover de Contour. Mijn GoPro HD komt vandaag binnen.

Steven, wat voor SD kaart heb je erin zitten? Ik heb op verschillende plekken op internet wat probleempjes vernomen met de SD kaarten, en ik moet er zelf nog een kopen😉

wat waren jou redenen om voor de gopro te gaan? ben zelf ook aan het zoeken, maar de go pro lijkt me in formaat onhandig.. of denk ik nu te 'groot'  ?
    Whitetracks | Distributie & Marketing: Icelantic & Freeride Map
  • Vorda
    Tourist
  • Dennnnis
    Beginner
    Dennnnis op 20 januari 2010 · 17:05

[quote author=vanDaal link=topic=1043.msg15377#msg15377 date=1263657312]

Op een of andere manier zo'n camera-adapter schroef door je helm heen boren?

Weet alleen niet in hoeverre je helm dan nog 'veilig' is... :-\
    [/quote]
    Enig idee waar je zo'n ding koopt? Krijg het niet eens gegoogled..
    sneeuw, pffff
  • Steven
    Tourist
    Steven op 20 januari 2010 · 17:29

Ik heb een mij onbekend merk SD kaart, en dat bevalt niet. Hij laat regelmatig frames vallen. Je moet dus niet bezuinigen op SD-card en echt een snelle kopen. Ik heb 16 GB en dat is wel genoeg, maar ik moet dus ook zoek naar een andere.....
  • willie
    Tourist
    willie op 20 januari 2010 · 20:09
    ik heb een 16 gig speciaal voor hd cameras bij de mediamarkt gehaald. Geen problemen mee gehad. Let er wel op dat je computer de beelden aankan. Bij vol hd gaat meine haperen, maar dat ligt dus aan mijn videokaart.

@ steven, is dat ook niet bij jou het geval?

Verder is het irri vand e gopro dat het zo'n groot ding op je kop is. Verder helemaal top, waterdicht, en veel add-ons die hem verrijken. Over een paar weken zelfs een lcd scherm, zodat je hem ook als gewone camera kan gebruiken.

en een teaser: http://www.newschoolers.com/web/content/viewvideo/id/320269/cat/top/...

edit: voordeel go pro: grotere fisheye hoek, waardoor mee zicht van lichaam+omgeving?
    editedit: plus je kan hem op je skistok zetten, waardoor je een soort tripod hebt om of neer te zetten, of stabiele follows te doen.
    Mijn nieuwe signature
  • $andokan
    Tourist
    $andokan op 21 januari 2010 · 00:49
    Ik heb deze aangeschaft:
    http://www.x-sportscam.nl/cameras/epic-camera-range/6298_epic-cam-kit-...#

Tijdens het MTB-en echt prima beelden vanaf mijn stuur en onder zadel, makkelijke bediening met 2 knoppen, ook ideaal met handschoenen/wanten te bedienen.

Nu binnenkort eens op de helm tijdens een powder run proberen, ben erg benieuwd.
    2 Rad 4 Mum & Dad!
  • ribo
    Advanced
    ribo op 22 januari 2010 · 21:40
    Heb zelf een ContourHD 1080p. Voordeel hiervan is dat je ook een 60fps setting hebt (geen full-HD). 
    Ollie heeft hem nu bij zich in Disentis.
    think of tomorrow but live today !
  • fanneige
    Tourist
    fanneige op 23 januari 2010 · 09:39

Heb zelf een ContourHD 1080p. Voordeel hiervan is dat je ook een 60fps setting hebt (geen full-HD). 

handig als je in USA woont 😉  doe mij maar 50 of 25 fps
    Knowledge is limited. Imagination encircles the world
  • Dio
    Advanced
    Dio op 23 januari 2010 · 09:47

ff off topic, hoe gaat het herstel?
    Life is what happens the moment you put your phone away.
  • Sanno1
    Tourist
    Sanno1 op 23 januari 2010 · 09:54
    @dennnis: misschien gewoon van een goedkoop tafelstatiefje slopen?
  • patrick
    Beginner
    patrick op 24 januari 2010 · 18:56
    ben ook op zoek naar een helm camera,ma heb nog een vraagje.Heeft de Gopro een afstandsbediening bij?is misschien gemakkelijker om hem op en af te zetten....Met wat ik hier nu gelezen heb ga ik voor een gopro gaan,weet nog ni met of zonder hd.
    pat
  • TomDV
    Beginner
    TomDV op 25 januari 2010 · 11:13
    http://www.ibood.com/be/nl/product_list_comments/15622/Veho_Muvi_Micro...

Mss iets voor diegenen die iets goedkoop zoeken. Wel voor de snelle beslissers, enkel vandaag geldig ...
  • patrick
    Beginner
    patrick op 25 januari 2010 · 13:55
    heb gisteren over de gopro hd gelezen en de vholdr hd gelezen,en weet t ni meer.Kan iemand in t kort juist zeggen welke de positieve en negatieve kanten van dees 2 camera's zijn aub?Na wat ik gelezen heb gaat nu voorkeur na de vholdr hd...
    Nog een vraag,ik ga over een dikke 3 weken naar canada,is het beter om hem ginder te kopen of ga ik problemen  krijgen qua aansluitingen,stroom of iet anders?
  • Vorda
    Tourist
    Vorda op 25 januari 2010 · 17:11
    Zie mijn link in post 13.
  • GMR
    Tourist
    GMR op 26 januari 2010 · 23:29
    Ik heb in mijn vakantie in januari het 1 en ander gefilmd met een ContourHD. (de 720p versie)

check hier voor een klein voorbeeldje:
    (helaas geen poeder te skien die week)

Wel ben ik er achter gekomen dat het beter is om de camera aan de helm te bevestigen dmv een vaste montage, nu zat ie aan mijn skibril, en zoals je in het filmpje kan zien, schud dat redelijk (en ik ga nog niet eens hard)
    blog op www.burgwal.net
  • patrick
    Beginner
    patrick op 27 januari 2010 · 14:14
    inderdaad,t schud goed.Ik dacht  hem te kopen en hem aan mijn ski bril te bevestigen maar ga nu waarschijnlijk de gopro hd 1080p kopen.Gaan hem wel in canada kopen,is veel goedkoper dan hier.(of gaat er een verkoper van hier mij een goed voorstel doen misschien... 😃 ).
    De video beelden vind ik bij de gopro hd 1080p en vholdr hd  ongeveer gelijk ma vind wel dat het geluid van de gopro hd 1080p beter is....daarom ga ik voor t laaste kiezen.De vholdr is wel mooier en heeft andere voordelen ma t belangrijkste voor mij is beeld en geluid darom ga ik voor de gopro hd 1080p
    pat
  • Jaap
    Tourist
    Jaap op 27 januari 2010 · 14:48
    Officieel gejat van e-lijn.nl  ;D

For cryin' out loud...
  • Erwin
    Elite
    Erwin op 28 januari 2010 · 16:31
    Als het goed is ga ik binnenkort iedereen lopen stalken met filmpjes gefilmd met de GoPro HD Hero. Vind het waterdicht zijn best een plus, dan kan ik hem ook op mijn (wind-)surfboards monteren en overleeft 'ie nog eens een stortbui op mijn fiets.

Dank voor de info hier op dit topic!

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro