Waterkering in schoen plakken

• Pazz457
    Expert
    Pazz457 op 22 januari 2010 · 19:31
    Hallo mede klussers  😉

Ik heb een probleem:
    Mijn skischoenen lekken dusdanig dat ik af en toe gewoon het ijs van mijn binnenschoen moet afkrabben.

Nu heb ik twee rubber waterkeringen weten te bemachtigen en ik wil die op/tussen de schalen plakken (tussen de overlap). Dat zal wel even klooien worden maar mijn vraag is eigenlijk: welke lijm kan ik daar het beste voor gebruiken?

Het moet goed plakken (duh :😃) want iedere keer schoenen dicht en open, daar komt best een kracht op te staan. Ook moet de lijm tegen de kou kunnen.

Ik zat zelf te denken aan ordinaire Bison Kit (is redelijk sterk en blijft ook nog wel in enige mate elastisch).

Heeft een van jullie hier soms ervaring mee?
    Go to heaven, ski like hell!
  • fanneige
    Tourist
    fanneige op 23 januari 2010 · 09:38
    yep, ik heb aan mijn ski schoenen 1 nadeel gevonden: er kan wat sneeuw binnenkomen, dat wordt water = inderdaad kouwe poten. het is niet zo erg als jij beschrijft gelukkig.
    ik gebruik gewoon een paar stukken Nichiban gaffertape (voorde mierenneukers onder ons ) en maak aan de buitenkant een soort waterkering, precies over het deel van de opening tussen de schnallen. met een beetje prutsen kan je het zo maken dat je gewoon je schoen in en uit kan én sneeuw buiten blijft. levensduur: ca tussen de 1.5 en 3 weken.
    (altijd een paar stroken reserve op de schoen plakken.
    Knowledge is limited. Imagination encircles the world
  • Sanno1
    Tourist
    Sanno1 op 23 januari 2010 · 09:52
    Ik doe het al jaren met tape en dat werkt meestal prima. eigenlijk zou het niet moeten dit soort oplossingen.

als je gaat plakken dan zou ik wel kijken of bison kit ook werkt bij -10 of lager. Waarschijnlijk wordt het dan hard en bros. er zijn andere kitten op de (bouw)markt die tot -20 flexibel blijven. dat lijkt mij beter te werken. Denk dan ook tegellijmen voor buiten of zo.

Tape lijkt mij makkelijk als het gaat om een klein 'probleem'

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro