Freeride/Splitboard boots voor smalle voeten

• White_Sessions
    Expert
    White_Sessions op 15 september 2015 · 13:23
    Hallo Poederaddicts,

Ik ben op zoek naar harde (freeride) snowboardboots om stevig mee te kunnen gas geven. Bovendien zouden ze ook wat meer zijdelingse support mogen geven tijdens het stijgen met een splitboard.

Ik heb momenteel al een paar seizoenen Nike Zoom Kaiju’s, maar dat is ook eerder omdat ik extreem smalle voeten met een lage wreef heb: op mijn binnenboots plak ik normaal gezien nog heel wat extra padding tegen de zijkanten aan zodat mijn voet mooi tegen de zijkant past ... en natuurlijk nog een extra zool om mijn voeten hoger te krijgen. Bovendien zijn ze na ongeveer een seizoen nog zo stijf als een paar skate-schoentjes, dus goed genoeg om mee les te geven maar verre van het soort schoenen waarmee ik wil hiken (de zolen van nike boots zijn extreem dun btw)
    Ik besef dus dat de volgende boots alvast weer een zoektocht gaan worden met heel wat ‘bootfitting’.

Welke types/merken zijn er aan te raden om te testen? (Deeluxe helaas veel te breed,
    Salomon Malamute? Burton driver X en Ion? Nitro Select?
    ...

En waar in België/NL/DE/AT zijn er winkels waar je die schoen ook effectief kan passen (want da’s vaak moeilijk te vinden)? Ik ga binnen een week nog effe nr Oostenrijk, dus zou onderweg wel ergens kunnen stoppen.

Thx alvast voor hulp en ideeën.

Bart
    White Sessions
  • ieism
    Tourist
    ieism op 15 september 2015 · 14:02
    Probeer Ride insano boa eens, eerder smal en laag. Salomon is vrij standaard voet, 32 eerder breed.
    splitfest.nl
  • Bono
    Beginner
    Bono op 15 september 2015 · 14:02
    Snowcountry kan je passen, ben zelf zeer gecharmeerd van K2 thraxis
  • Bono
    Beginner
    Bono op 15 september 2015 · 14:03
    @ieism, ik heb insano gehad en vond deze breder dan normale boot
  • ieism
    Tourist
    ieism op 15 september 2015 · 14:29
    😃 ik ook, maar voor mij waren ze smaller dan alle andere boots die ik heb gehad.

Passen dus.....
    splitfest.nl
  • AlexanderHurk
    Beginner
    AlexanderHurk op 15 september 2015 · 17:01
    Ik ben met mijn probleem schoenen/voeten naar mk-skiservice geweest. Zij kijken naar je voet en kiezen dan een schoen. Mocht dit toch niet goed zitten dan kunnen ze de binnenschoen vermaken. Hele goede ervaringen mee! Mijn schoenen zijn vorig seizoen kapot gegaan dus begin oktober (als de nieuwe winkel open is) ga ik zeker een kijkje nemen!
    Succes met zoeken!

P.s. mk zit in bilthoven (Utrecht) ik weet niet of dat te ver uit te richting is 😉
    Riding on the edge!
  • Mars
    Tourist
    Mars op 15 september 2015 · 18:18
    Ik heb brede voeten en draag Burton Ion, DriverX en Deeluxe Summit.

De Drivers en Ions zijn iets breder dan de Summit.

Wel had ik het idee dat de nieuwe Ions iets smaller leken dan de oude. Dat gaat je niet voldoende helpen.
    Bovendien vielen oude letterlijk uit elkaar. Erg representatief was die vergelijking tussen de Ions dus niet.

Ik zou het advies van @AlexanderHurk volgen
  • Yves
    Advanced
    Yves op 16 september 2015 · 10:21
    De FitWell Backcountry is redelijk smal rond de voet (Italiaanse makelij, sommige mensen zien ervan af omdat ze té smal zijn), expliciet ontworpen voor klimmen, splitten en stijgijzergebruik maar helaas niet evident te verkrijgen/passen. Ik heb de mijne in Den Haag bij Basecamp gevonden.
  • White_Sessions
    Expert
    White_Sessions op 22 september 2015 · 22:43
    thx guys,

Ik ga zeker eens kijken of ik die Fitwells kan passen in Den Haag of ergens anders.
    Als de burtons breder zijn dan de deeluxe boots, dan heb ik daar zeker niks aan ...

grtz,

Bart
    White Sessions
  • alexsvw
    Advanced
    alexsvw op 30 september 2015 · 17:38
    Ik heb hetzelfde probleem.
    De Burton Ions zijn smaller als de DriverX. Ik heb de laatste jaren op de Malamuts gestaan maar was niet top. Ik ga binnenkort een cursus bootfitting doen dus daarna kan ik je misschien beter helpen. Ik wil graag de K2's eens proberen omdat deze redelijk smal schijnen te zijn.
    Als je voor een gefoamde schoen gaat zorg dan dat ze ook de tong kunnen foamen aangezien je een lage wreef hebt.
    Laat even weten als je de Fitwells gevonden hebt aub. klinkt ook erg interessant.
    Suc6.
    Walking down a mountain is a waste of gravity

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro