Project Faalhaas Snowsurf

• ieism
    Tourist
    ieism op 17 september 2015 路 09:01
    Bijna lifeblog van het bouwen van een impromptu snowsurf ding. Omdat we vorig jaar allemaal in Tuschinski zaten te dromen bij Japanse zelfbouw shapes, maar veel te vroeg kwam de winter en moest er poeder gereden worden. En die zomer was ook zo voorbij.

Maar gelukkig kregen we tijdig een teaser dit jaar: http://wepowder.nl/forum/topic/211430 en sloeg de inspiratie om in een dwangmatig haastproject.

Geen idee of dit gaat werken, maar het doel was zo simpel en goedkoop mogelijk iets te maken waar je van de berg mee kan glijden. Liefst heel hard door hele diepe pow mooie sporen achterlatend. Geen geknoei met epoxy en glas dit keer, gewoon lekker lowtech. 3mm Bamboe platen op elkaar verlijmen, en daarna zagen. That's it.

Dus allemaal gemaakt van "wat er nog lag op de zaak" en geen maandenlang project, het moet deze week af.

Dinsdag mal maken en voorbereiden enzo.

Woensdag plank verlijmen
    Klemmen

Heel veel klemmen

En wat houtlijm

Donderdag ochtend uit de mal halen.
    Spanband = nog meer rocker!

Gaat dit bij de eerste bocht in duizend stukjes breken, of denken jullie dat het iets kan worden? Ik weet het zelf nog niet.
    splitfest.nl
  • EmileHendrix
    Advanced
    EmileHendrix op 17 september 2015 路 10:36
    Dit gaat het worden @Ieism
    Zeker
    Heeft het project al wel een naam?
    Als 't werkt is't geen faalhaas meer en heb je toch echt een echte naam nodig.
    Reuze benieuwd 馃榾
    Een kleine fantasie kan groter zijn dan de wereld.
  • Tim3
    Beginner
    Tim3 op 17 september 2015 路 10:54
    Ben benieuwd. Heb na alle verhalen over klusprojecten alle vertrouwen in je! Faalhaas is overigens een schitterende naam voor een board-lijn 馃槈.
    'Go, go on that great adventure' - Jeremy Jones (Higher)
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 17 september 2015 路 11:06
    @Haas, kom er maar in met tips voor @ieism
    May the powder be with you.
  • ieism
    Tourist
    ieism op 17 september 2015 路 13:23
    Proefje met verschillende afwerkingen voor de base.
    -alleen wax
    -dennenhars + wax
    -zwarte ptex er in smelten met je moeders strijkijzer
    -doorzichtige folie erin smelten

Ptex instrijken werkt het beste, maar is lelijk. Dus vanmiddag even doorzichtige ptex scoren ergens.
    splitfest.nl
  • Willem2k
    Advanced
    Willem2k op 17 september 2015 路 15:39
    Good busy @ieism 馃槂

Maar is die ptex laag voldoende waterdicht? Want dan heb je hem niet eerst afgelakt neem ik aan... En heeft dat opspannen na het verlijmen nog iets geholpen?
    Snowboarding without friends is not snowboarding.
  • sanno
    Tourist
    sanno op 17 september 2015 路 16:06
    Op die manier heb ik eind jaren 80 nog wat skateboards proberen te maken. De beste daarvan heeft het 2 dagen gedaan. Iets later ook een aantal skimboards gebouwd en daar heb ik er nog 1 van die het nog steeds doet. Dus als je niet wilt gaan sliden en jibben dan moet het prima werken lijkt me.
    Toerisski
  • ieism
    Tourist
    ieism op 17 september 2015 路 16:41
    Good busy @ieism 馃槂

Maar is die ptex laag voldoende waterdicht? Want dan heb je hem niet eerst afgelakt neem ik aan... En heeft dat opspannen na het verlijmen nog iets geholpen? Willem2k op 17 sep 2015 15:39

@willem2k Geen idee, het voelt goed. 馃槂 We gaan het zien over een paar maanden. Dat opspannen hielp nog iets, maar wat ik tekort kwam aan rocker heb ik simpelweg toegevoegd in reverse camber. Het is allemaal low tech geklungel maar dat is ook wel een keertje lekker.

@emilehendrix Als hij niet na twee bochten in twee毛n ligt, gaat hij verder als project augurk. Ik zit ook te denken aan een topsheet met augurkenprint.

Morgen nog even bindingen erop en afwerken en dan klaar.
    splitfest.nl
  • RP
    Advanced
    RP op 17 september 2015 路 16:53
    Nice! Denk dat het prima gaat mits steil is geil.... haha
    Explore the Outdoor!
  • Mars
    Tourist
    Mars op 17 september 2015 路 17:38
    Proefje met verschillende afwerkingen voor de base.
    -alleen wax
    -dennenhars + wax
    -zwarte ptex er in smelten met je moeders strijkijzer
    -doorzichtige folie erin smelten

Ptex instrijken werkt het beste, maar is lelijk. Dus vanmiddag even doorzichtige ptex scoren ergens. ieism op 17 sep 2015 13:23

Leuk project 馃槂 馃槂

Houten pulka's worden met een soort teerolie behandeld. http://segebadenpulkan.se/en/products/service/tar-oil-your-pulk.html...

Ik heb de mijne met laagjes blanke was van HG behandeld tot het hout verzadigd was. De winter moet nog komen. Dus nog niet getest.

Dit is een leuke site met uitleg over het waxen van hout http://www.woodenskis.com/
  • EmileHendrix
    Advanced
    EmileHendrix op 17 september 2015 路 21:40
    "Augurk - Soms zuur, immer fris"
    Ja, ik zie project Augurk wel slagen 馃槂

En nou heb ik er als skier natuurlijk geen flauw benul van, maar is dit nu eigenlijk niet al een mooi no-board? (Zo heet dat toch?)
    Een kleine fantasie kan groter zijn dan de wereld.
  • SportGillie
    Advanced
    SportGillie op 18 september 2015 路 00:48
    @ieism ik biedt me vrijwillig aan als testrijder!!!
    Live to ride, ride to live
  • tomasdehoog
    Advanced
    tomasdehoog op 18 september 2015 路 08:33
    @ieism ik biedt me vrijwillig aan als testrijder!!! SportGillie op 18 sep 2015 00:48

Daar wil ik bij zijn 馃構
  • ieism
    Tourist
    ieism op 18 september 2015 路 22:08

Kreatief met soldeerbout 馃槂
    splitfest.nl
  • Rene
    Beginner
    Rene op 20 september 2015 路 10:51
    Lekker hoor dat Flatland logo er op zo! Nice!
    The future belongs to those who believe in the beauty of their dreams - Long Live

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro