Bijna lifeblog van het bouwen van een impromptu snowsurf ding. Omdat we vorig jaar allemaal in Tuschinski zaten te dromen bij Japanse zelfbouw shapes, maar veel te vroeg kwam de winter en moest er poeder gereden worden. En die zomer was ook zo voorbij.
Geen idee of dit gaat werken, maar het doel was zo simpel en goedkoop mogelijk iets te maken waar je van de berg mee kan glijden. Liefst heel hard door hele diepe pow mooie sporen achterlatend. Geen geknoei met epoxy en glas dit keer, gewoon lekker lowtech. 3mm Bamboe platen op elkaar verlijmen, en daarna zagen. That's it.
Dus allemaal gemaakt van "wat er nog lag op de zaak" en geen maandenlang project, het moet deze week af.
Dinsdag mal maken en voorbereiden enzo.
Woensdag plank verlijmen
Klemmen
Heel veel klemmen
En wat houtlijm
Donderdag ochtend uit de mal halen.
Spanband = nog meer rocker!
Gaat dit bij de eerste bocht in duizend stukjes breken, of denken jullie dat het iets kan worden? Ik weet het zelf nog niet.
Dit gaat het worden @Ieism
Zeker
Heeft het project al wel een naam?
Als 't werkt is't geen faalhaas meer en heb je toch echt een echte naam nodig.
Reuze benieuwd 馃榾
Een kleine fantasie kan groter zijn dan de wereld.
Proefje met verschillende afwerkingen voor de base.
-alleen wax
-dennenhars + wax
-zwarte ptex er in smelten met je moeders strijkijzer
-doorzichtige folie erin smelten
Ptex instrijken werkt het beste, maar is lelijk. Dus vanmiddag even doorzichtige ptex scoren ergens.
Maar is die ptex laag voldoende waterdicht? Want dan heb je hem niet eerst afgelakt neem ik aan... En heeft dat opspannen na het verlijmen nog iets geholpen?
Op die manier heb ik eind jaren 80 nog wat skateboards proberen te maken. De beste daarvan heeft het 2 dagen gedaan. Iets later ook een aantal skimboards gebouwd en daar heb ik er nog 1 van die het nog steeds doet. Dus als je niet wilt gaan sliden en jibben dan moet het prima werken lijkt me.
Maar is die ptex laag voldoende waterdicht? Want dan heb je hem niet eerst afgelakt neem ik aan... En heeft dat opspannen na het verlijmen nog iets geholpen? Willem2k op 17 sep 2015 15:39
@willem2k Geen idee, het voelt goed. 馃槂 We gaan het zien over een paar maanden. Dat opspannen hielp nog iets, maar wat ik tekort kwam aan rocker heb ik simpelweg toegevoegd in reverse camber. Het is allemaal low tech geklungel maar dat is ook wel een keertje lekker.
@emilehendrix Als hij niet na twee bochten in twee毛n ligt, gaat hij verder als project augurk. Ik zit ook te denken aan een topsheet met augurkenprint.
Morgen nog even bindingen erop en afwerken en dan klaar.
Proefje met verschillende afwerkingen voor de base.
-alleen wax
-dennenhars + wax
-zwarte ptex er in smelten met je moeders strijkijzer
-doorzichtige folie erin smelten
Ptex instrijken werkt het beste, maar is lelijk. Dus vanmiddag even doorzichtige ptex scoren ergens. ieism op 17 sep 2015 13:23