K2 Shreditor 102

• plukski
    Beginner
    plukski op 25 september 2015 · 13:55
    Hey Allen,

Ik heb mijn ogen laten vallen op de k2 Shreditor 102 (2014/2015) en kan ze voor 250 euro kopen (zonder bindingen). Nu heb ik een issue met de maat, want die is alleen nog maar in 170 cm te krijgen.

Zelf ski ik vooral veel park, maar ik probeer ook veel te freeriden, freestyle in de poeder etc. Ik ben zelf 175 en weeg ongeveer 75 kg.

is 170 cm te klein?
  • sanno
    Tourist
    sanno op 26 september 2015 · 09:48
    ik zou ze vanwege de lengte niet kopen. Misschien is de Line Blend iets voor je http://wepowder.nl/forum/topic/211156
    Toerisski
  • Cheizz
    Beginner
    Cheizz op 26 september 2015 · 10:40
    Mij lijken ze ook te klein. Er zit zowel voor als achter flink wat rocker in, twintip bovendien (toch?). Lijkt me, zeker off-piste, toch wat kort.
    gigiski.com | deskiclub.nl
  • os
    Tourist
    os op 26 september 2015 · 18:17
    Ik heb de voorlopers, de kung fujas, en die skien echt makkelijk. 170 lijkt me voor jou echt te klein. Er komt vast nog wel een goeie deal langs, hold your horses.
  • SPAM
    Advanced
    SPAM op 27 september 2015 · 18:39
    Als je 1 pagina verder kijkt bij Conrad dan staan ze van een ander jaar wel in langere lengtes. Zelfde prijs!
    Wie niet chased moet veel weken boeken!
  • jellemichel
    Beginner
    jellemichel op 4 oktober 2015 · 21:22
    Ik heb zelf het 13/14 model in bezit. Hoewel ik geen andere ski's heb om ze mee te vergelijken kan ik wel een impressie geven.
    Ik heb de 179cm gekozen en dit is misschien net iets te lang voor mij (ik ben 175 en maar 65kg). Ze voelen tijdens het skiën echter veel korter aan. Ze zijn lekker licht en willen graag de lucht in. Verder zijn ze flexibel en zeer vergevingsgezind, maar beginnen wel een beetje te klapperen als je echt hard gaat. In poeder presteren ze prima. De float is er niet direct, maar als je eenmaal een beetje snelheid hebt gaat het allemaal super makkelijk. Ook op de piste zijn de prestaties prima. Ik ski zelf eigenlijk nooit park en weet niet hoe geschikt ze daarvoor zijn. Ben wel een paar keer op een airbag gesprongen en moet zeggen dat ik moeite had om snel te draaien. Dit kan aan mijn kunnen liggen en aan het feit dat de bindingen bij mij niet op de core center zijn gemonteerd.
    Kortom: De ski's zijn lekker speels en je kunt er in elk terrein mee overweg komen.

Persoonlijk denk ik dat 170cm te kort is omdat ze toch een stukje korter aanvoelen tijdens het skiën.
  • plukski
    Beginner
    plukski op 5 oktober 2015 · 17:03
    Thanks iedereen.

Heeft iemand ervaring met Movement Skis?
    Ik zag deze voorbij komen, en zagen er ook wel goed uit. http://www.bergzeit.nl/movement-fly-catcher-freeride-ski-14-15/?key=Mo...
  • SPAM
    Advanced
    SPAM op 5 oktober 2015 · 21:19
    @pluski,
    Ik heb topics zo zien ontsporen.
    Wellicht goed om nu eerst wat meer van jezelf te delen, wat je kunt en wat je wil gaan doen. Dan komt het advies vanzelf. Anders ga jij telkens vragen of een bepaalde ski goed is maar dat is natuurlijk voor iedereen anders.
    Wie niet chased moet veel weken boeken!
  • Olivierski
    Advanced
    Olivierski op 5 oktober 2015 · 21:33
    Thanks iedereen.

Heeft iemand ervaring met Movement Skis?
    Ik zag deze voorbij komen, en zagen er ook wel goed uit. http://www.bergzeit.nl/movement-fly-catcher-freeride-ski-14-15/?key=Mo... plukski op 5 okt 2015 17:03

@pluski,
    Ik heb topics zo zien ontsporen.
    Wellicht goed om nu eerst wat meer van jezelf te delen, wat je kunt en wat je wil gaan doen. Dan komt het advies vanzelf. Anders ga jij telkens vragen of een bepaalde ski goed is maar dat is natuurlijk voor iedereen anders.

SPAM op 5 okt 2015 21:19

ben het hier mee eens,

stel jezelf de vraag wat zoek je in een ski, wil je een speels karakter, wil je full trottle bigmountain, wil je een alles kunnen die niet te stijf is enzovoorts.
    Op deze manier kunnen er duidelijke opties je geadviseerd worden.

( om op je vraag van de flycatcher te komen) dit zijn vrij stijve ski's ondervoet, vragen een goeie techniek en mogen een tickeltje aggressief geskied worden. in tegenstelling tot de shredditor 102 wat speelse noodles zijn t.o.v. de flycatcher
    no friends on powderday's, only buddy's
  • plukski
    Beginner
    plukski op 8 oktober 2015 · 12:27
    Ja, jullie hebben gelijk, ik word altijd enthousiast over skis en vooral het urenlang uitzoeken😉

Ik ski zelf nu zo'n 16 jaar, ga elk jaar ongeveer 2 weken en een weekendje. Daarnaast sinds kort ook een paar jaar beetje aanklooien in snowworld (uiteraard alleen park😉.

Ik wil dus een ski met een mix tussen park en poeder, zodat ik in poeder ook nog kan freestylen. Voor de rest redelijk aggresieve skier, maar ben meer van een mooie, vloeiende stijl, dan mezelf van een berg afgooien! Dus ik zoek een ski rond de 100mm/105mm waist en vooral niet te zwaar.

Ik ben 176 en weeg rond de 77 kilo.

Volgens mij ben ik er dan wel toch?

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro