Welk board voor Japan

• alexsvw
    Advanced
    alexsvw op 30 september 2015 · 17:26
    Ja, het gaat gebeuren. Begin Februari gaan we met Powderguides naar Japan. Nu denk ik alleen dat mijn Flagship 163 wat te klein gaat zijn voor de ultra diepe poeder daar.
    Ik ben zelf 189 en 77 kg en rij een erg brede stance vanwege mijn lange benen. Dus wat moet ik doen een Flagship 172 of een vette Swallow of zoiets.
    Walking down a mountain is a waste of gravity
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 30 september 2015 · 17:28
    Moet volgens mij wel lukken met een 163. Of zoek je een excuus om iets nieuws te kopen?
    Een 172 is in ieder geval veel te stiff en lang voor de betere treeruns.
    May the powder be with you.
  • alexsvw
    Advanced
    alexsvw op 30 september 2015 · 17:54
    Omdat ik zo'n brede stance rij hou ik toch niet zoveel neus over en duikt het board snel als ik even niet oplet. En zo'n swallow is natuurlijk über vet.
    Walking down a mountain is a waste of gravity
  • ieism
    Tourist
    ieism op 30 september 2015 · 18:18
    Koop in Japan wat leuks, die Jones heeft iedere janklaas tegenwoordig.
    Ik noem een fijne Gentemstick bijvoorbeeld....
    splitfest.nl
  • Guy.
    Advanced
    Guy. op 30 september 2015 · 19:02
    Ik rij altijd op een Fish 160 en Hovercraft split 162 in Japan. Doen het prima. Bomen staan net wat dichter op elkaar dan hier, dus een wat korter board is wel fijn.

Zelf weeg ik 85 en heb nog nooit float problemen gehad.
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 30 september 2015 · 19:07 May the powder be with you.
  • ieism
    Tourist
    ieism op 30 september 2015 · 19:47
    Overigens heb ik ook nog wel een Hovercraft 160 die je eventueel kan lenen of overnemen. Heb ondertussen een beetje te veel spullen geloof ik. Ik ben een paar kilo zwaarder dan jij en 160 is zeker niet te klein.
    splitfest.nl
  • Bono
    Beginner
    Bono op 30 september 2015 · 21:57
    Ik heb nog wel 2 Moss boards te koop voor je, komen uit Japan. Dus die zijn daar helemaal thuis.

U5 en Swallow 58

Gr,
    Rene
  • Willem2k
    Advanced
    Willem2k op 30 september 2015 · 22:29
    Wat Morris zegt, volgens mij zou je met die 163 prima uit de voeten moeten kunnen.

En anders iets moois 'van hier' meenemen die kant op? Swell panik, furberg, dupraz, korua... En dan vergeet ik vast nog wel wat opties.
    Snowboarding without friends is not snowboarding.
  • Dutchess
    Advanced
    Dutchess op 1 oktober 2015 · 15:19
    Lengte, lengte, wat is nou lengte... een dupraz is best lang, maar met de radius die die heeft nog steeds goed bestuurbaar. Idem voor de mosses enzo. Die zien er veels te kort uit maar komen in de poeder prima weg. Ook Japanse poeder.

In Japan zelf zijn legio shops te vinden met interessante boardjes erin, ook tweedehands (Moss, gentem, wand en diversen) Een dikke neus met supertapered tail is errrug lekker in de japanse bossen.
    We dont stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro