Sainte Foy en Tarentaise als familiebestemming?

• Yves
    Advanced
    Yves op 14 oktober 2015 · 11:46
    Sainte Foy staat hier terecht hoog aangeschreven als freeridebestemming.

Nu ben ik naast de poedertrips die de winter hopelijk brengt ook nog op zoek naar een nieuwe krokusbestemming om met de familie (vrouw die ook wel eens mee een streepje trekt, 2 kinderen - dan 7 en 8 1/2, met al redelijk wat ski ervaring) te vertrekken.

Sainte Foy trekt me aan omdat het ons toelaat om (als de condities wat meezitten) ons zelf te amuseren, maar ik vroeg me wel af hoe het dan met de rest van het gebied zit.
    Voor de kinderen enerzijds, die volgen in principe les maar we trekken er vaak ook een paar dagen samen op uit. Voor onszelf anderzijds (als de condities het laten afweten).

Alle tips of ervaringen van die aard welkom!
  • Gertg
    Expert
    Gertg op 14 oktober 2015 · 12:33
    Ja leuk gebiedje he. Het is hier meestal rustig (in verhouding met Tignes of val d'isere). Niet zoveel pistes maar wel super leuk vind ik , wat cruise tussen de boompjes of over de grote vlakte vanboven. Moest het toch wat klein of beperkt aanvoelen kan je altijd een dagje naar Tignes he.
  • evr66
    Beginner
    evr66 op 14 oktober 2015 · 12:55
    Heerlijk gebiedje om een weekje te amuseren. In het achterhoofd houden, dat er genoeg mogelijkheden in de directe omgeving zijn om even wat anders te doen:
    Val d'Isere/Tignes
    Les Arcs/La plagne via lift bij Villaroger.
    La Rosiere/La Thuile
    Doordat de pistes in het dorp allemaal samenkomen ook ideaal met kinderen die min of meer hun eigen plan beginnen te trekken.
  • Joske28
    Advanced
    Joske28 op 14 oktober 2015 · 21:05
    Aanrader, rustig en erg mooi gebiedje. Zeker als het dumpt en alle omliggende gebieden de liften dichtgooien.
    Af en toe een dagje naar La Rossiere/La Tuille of Les Ars is maar een half uurtje met de auto.

Kids vinden het geweldig omdat het overzichtelijk en gemoedelijk is. Freeride is erg goed!
    Geniet nooit met mate!

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro