DIY karakoram noback

• thomas
    Tourist
    thomas op 23 oktober 2015 路 13:20
    aansluitend op http://wepowder.nl/forum/topic/213210 heb ik mijzelf maar eens een paar noback pieces voor mn karakorams gemaakt.
    de fotos spreken voor zich denk ik.

• markindealpen
    Beginner
    markindealpen op 23 oktober 2015 路 13:34
    Ik snap wat je bedoelt, ziet er goed uit! ben benieuwd naar de ervaringen na een dagje splitten 馃槂
  • BasV
    Beginner
    BasV op 23 oktober 2015 路 14:44
    Ziet er inderdaad uit als een degelijke fit, ga het in de toekomst wellicht ook een keer probere met een stel oude bindingen!
  • AlexanderHurk
    Beginner
    AlexanderHurk op 23 oktober 2015 路 15:22
    Ziet er vet uit! Ben benieuwd naar de ervaringen.
    Riding on the edge!
  • thomas
    Tourist
    thomas op 23 oktober 2015 路 16:08
    morgen is het fluela, umbrail(stelvio) of albula. mocht het een succes zijn dan gaan de noback stukken er weer af en maak ik een fix oplossing. (jaja dan gaat er een winterband in de heelcup 馃槂 )
  • Mars
    Tourist
    Mars op 23 oktober 2015 路 18:53
    Succes en veel plezier morgen. In poeder gaat het vast goed komen馃槂

In ben benieuwd naar jouw ervaring met backsite carven op de piste.
  • thomas
    Tourist
    thomas op 23 oktober 2015 路 20:49
    @Mars, ik ga niet backside carven op de piste met mn splitboard... pfff. zucht. Maar ik kan je verzekeren dat ik hier, ook zonder highbacks, ook op de piste, en ja ook als het een beetje ijzig is, geen moeite mee heb.
  • thomas
    Tourist
    thomas op 24 oktober 2015 路 16:10
    @markindealpen, @AlexanderHurk , boven op de stelvio was het vandaag van alles wat, harde korst, pow, slush, ingewaaid en afgeblazen. Goede testcondities dus.
    Mijn bevindingen zijn, dat het skinnen super gaat. ook een kant houden tijdens een traverse op een harde ondergrond gaat gewoon zoals met highback.
    het rijden is zonder highbacks op een split wel iets anders als op een gewoon boardje, maar goed te doen.
    ik kan niet zeggen of het andere gevoel aan het board en de bindingen in beginsel ligt of aan de nobacks, aangezien ik dit board en bindingen net een weekje heb en er nog niet mee op pad was.
    ook kan het zijn dat het missen van een pva padding op de base voor een minder snug fit zorgt.
    het zijn gewoon niet dezelfde bindingen en boardje, maar de highbacks gaan er bij mij niet terug op.
  • Dutchess
    Advanced
    Dutchess op 24 oktober 2015 路 16:46
    Juist. Ik zie het al.
    @thomas
    Ik woon tegenwoordig in Bern, dus ik moet snel eens jouw kant op en jouw switchbackbindingen lenen en kijken aan welke kant van de 'backfance' ik sta. Ik kan mijn split natuurlijk ook meenemen..
    We dont stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing
  • thomas
    Tourist
    thomas op 24 oktober 2015 路 18:04
    @Dutchess, prima! kijken we even aan waar de volgende sneeuw gaat vallen...
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 24 oktober 2015 路 18:48
    @thomas nice! 馃槂 Was er nog wat bij gevallen sinds zondag?
  • thomas
    Tourist
    thomas op 24 oktober 2015 路 18:57
    @Aryen, denk alleen wat er maandag nog heeft gedwarreld 馃槂

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro