Skien met kerst... Waar zou jij heen gaan?

• Dennisvl
    Advanced
    Dennisvl op 24 oktober 2015 · 14:04
    Zoals de naam al aangeeft.. ik ben van plan richting de alpen te gaan over kerst, ik ben zelf een ervaren freerider maar ga met mn vriendin die weinig ski ervaring heeft.

Ik zoek een plek die ..
    - sneeuwzeker (voor zover mogelijk)
    - freeriden; liefs een goed gidsenburo die open groepen heeft (zoals piste2powder in (St Anton)
    - levendig dorp, vriendin zal geen hele dagen op de skis staan

Ik zat zelf te denken aan

Saas-Fee
    St Anton
    Isola 2000
    Courmayeur
  • japser_be
    Advanced
    japser_be op 24 oktober 2015 · 14:46
    Mayrhofen
    http://www.mountain-sports-zillertal.com/alpen-winter/freeriden/...
    indien sneeuw niet zo goed is in mayrhofen zelf kan je naar de gletsjer gaan !
  • rutgerberge
    Advanced
    rutgerberge op 24 oktober 2015 · 16:02
    Dat weet je op z'n vroegst 21 december als je voor het freeriden gaat
    Anders blijft het een behoorlijke gok
  • Dutchess
    Advanced
    Dutchess op 24 oktober 2015 · 16:52
    Dan zou ik als ik jou was iets dergelijks als St Anton of Saas Fee oid gaan. Je vriendin gaat mee, die is een gewone vakantieskiester begrijp ik, dus het wordt zowiezo een gewone wintersport: choclademelk en gluhwein drinken, pistes doen met vriendin, sauna induiken, een beetje techniektraining doen in de buckels, en om dan daarnaast nog aan je trekken te komen een dag of twee bij een gids boeken.
    Qua sneeuwomstandigheden weet je inderdaad nu niets. Maar een echte poedertrip wordt het toch niet. Dan zou ik gaan voor de plek waarvan je weet dat er zowiezo bars en disco's zijn, pistes open zijn, en gidsen die je de bergen in kunnen nemen voor die freeride trip.
    (elke "powride" valt binnen de benaming "freeride" maar niet elke "freeride" tocht hoeft dikke vette poeder te bevatten. Een leuke tour met van alles wat aan sneuw is ook freeride..)
    We dont stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing
  • AvdL
    Beginner
    AvdL op 24 oktober 2015 · 20:44
    Serre Chevalier is misschien ook een optie. Kun je nog uitwijken naar Montgenevre/sestriere/Puy/la grave en eventueel L2A. @Rogier kan je wel vertellen of er een gidsenbureau in de buurt zit. Als het er sneeuwt is dat een top bestemming, wat @rutgerberge zegt...
    It's all about the turns duuuuuude!
  • AvdL
    Beginner
    AvdL op 24 oktober 2015 · 20:46
    Ohja en briancon is vrij groot, daar lijkt me genoeg te doen.
    It's all about the turns duuuuuude!
  • Ors
    Advanced
    Ors op 25 oktober 2015 · 13:15
    Al eens aan Sölden of Obertauern gedacht? Liggen hoog en voor beiden valt er genoeg te halen.
    Screw the cool guy standard procedure... I'm gonna CLAIM! --Shane

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro